Nettivideot tökkii

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päivitin Mozillan ja sen jälkeen rupesit youtube- ja jwplayer videot tökkimään tai eivät toimi ollenkaan. Päivitin Adobe readerin myös. Olen aivan tumpelo tietokoneiden kanssa.
Mikä siis avuksi?

Sivut

Kommentit (37)

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Ovat tökkineet aika pitkään jo Firefoxissa. Sinun täytyy kokeilla jotain toista nettiselainta, vaikka Google Chromea tai Operaa. Ovat tällä hetkellä nopeampiakin; ennen seuraavaa versiota Firefox on raskas ja hidas. (olen kuullut huhuja että seuraava päivitys olisi sutjakampi)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

no sehän riippuu kans siitä onko prossussa tarpeeks vääntöä pyörittää niitä juutuupi flash videoita sutjakkaasti vai eikö... osta nopeempi prossu

kfa
Seuraa 
Viestejä2516
Liittynyt13.3.2008
kabus
Päivitin Mozillan ja sen jälkeen rupesit youtube- ja jwplayer videot tökkimään tai eivät toimi ollenkaan. Päivitin Adobe readerin myös. Olen aivan tumpelo tietokoneiden kanssa.
Mikä siis avuksi?

Yksi ääni Operalle. Firefoxin 3.5.x - versiot hidastuvat tajuttomasti kun yrittää katsella youtube - videoita. Itse siirryin videoiden osalta kokonaan Operaan.

Perusongelma on ilmeisesti Adoben Flash. Se ei osaa käyttää näytönohjaimen prosessoria vaan tekee työn koneen omalla cpu:lla. Ennen kuin se korjautuu on flashien katselu tahmaista ja syö cpu:ta vaikka koneessa olisi kuinka tehokas näytönohjain.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

Vierailija
DerMack
no sehän riippuu kans siitä onko prossussa tarpeeks vääntöä pyörittää niitä juutuupi flash videoita sutjakkaasti vai eikö... osta nopeempi prossu

On se ennenkin toiminu hyvin. Tämän rottelon tuuletin huutaa kylläkin jatkuvasti. Uusi läppäri, enkä ole paljoakaan tiedostoja ladattuna.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Sitten on hyvä tarkistaa se, että tekeekö se tuota samaa samoilla videoilla.

Esim. flashissa käytetyillä teräväpiirtoisella h.264 tai jälkikäsittelyllä tehostetulla VP6-videoilla on huomattavasti parempi kyky kyykyttää konetta.

Youtuben 720p vetää CPU:t 111% (kaksiytiminen 4200+). Adoben dekooderikaan ei ole suorituskyvyltäkään mitään huippua (MPlaerillä tuskin olisi 50 %).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
kabus
Mikä siis avuksi?

Katso millä nopeudella kone lataa netistä, videon paussittaminen vähäks aikaa voi auttaa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Paa kone piiloon ja ota kalja.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Nyt löyty vika. Mobile partnerissa oli huonommat yhteys asetukset. No tulipahan siivottua ja päivitettyä kone samalla.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mokkula.

Miten ne asetukset olivat päässeet muuttumaan?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat