Oletko kieroutunut?

Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

[size=150:2aa3efpk]Oletko kieroutunut? [/size:2aa3efpk]

Kaikista kalleimmaksi yhteiskunnalle tulee kieroutuneet ihmiset. He saavat myös aikaan kaikkein pahinta jälkeä.

Moni katalasti ja umpikierosti elävä ja toimiva ei edes tiedosta olevansa oikeasti masentunut. Piilomasentuneet ovat ja heistä tulee kieroutuneita kansalaisia. Osa saavuttaa kieroutuneisuuden huipun jo hyvin varhain. Vaikka elämä antaa ihmiselle monta mahdollisuutta suoristaa itseään, osa jatkaa kieroutuneisuuttaan kuin ei mitään ja kroonistuvat tilaansa teko-onnellisina. He pitävät itseään ovelina ja fiksuina laskelmoijina, todellisina 'elämän huippuselviytyjinä', joita jotkut vielä kehtaavat ihailla ja pönkittää (omaa kieroutuneisuuttaan). Jälkeläiset, puolisot, kumppanit, 'ystävät' ja työkaverit saavat tuta näistä, ei enää mistään pikku-nilkeistä ja heidän toimistaan sekä maksavat karvaasti omissa elämissään näiden todellista vastuuta kaihtavien nilviäisten selkärangattomuuden.

Milloin saamme yhteiskunnallisiin menolaskelmiin mukaan näiden kieroutuneiden ihmisten aiheuttaman tuhon määrät ja summat?

Ihmisten asenteisiin toivoisi myös muutosta suhteessa kieroutuneisiin kansalaisiin ja päättäjiin. Kieroutuneisuus ei ole hyve, eikä merkki älykkyydestä. Kieroutunut ihminen ei sovi kenenkään esikuvaksi.

Tästä tulee puhua. Tämä on hyvä tiedostaa.

Suorista itsesi.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija
Pirta

Milloin saamme yhteiskunnallisiin menolaskelmiin mukaan näiden kieroutuneiden ihmisten aiheuttaman tuhon määrät ja summat?

Luulisin, että jo ensi vuonna.

Vierailija
Moses Leone

Luulisin, että jo ensi vuonna.

Emme koskaan, koska juuri kieroutuneet johtavat. Suurin osa ihmisistä vain seuraa lammasmaisesti perässä ja tekee mitä käsketään.

Vierailija

Ettei Pirtaa nyt olisi ihmissuhteissa vaan vedetty yks nolla halvalla... jäi vähän sellainen maku tosta alotuksesta? Vai mikä ihme on ton pointti? Selitäs pikkusen tarkemmin.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Olen aika pirullinen. Siis kieroutunut. Jatkuvasti juonia punomassa.

Esimerkiksi kun kirjaston palautusluukkuun oli eräillä tapana kuseksia, niin minusta sinne olisi pitänyt sijoittaa pilssipumppu, joka olisi ruikkinut nesteet saman tien kauluksen korkeudelta pihalle. Siis kuseksijan rinnuksille. Luukku taidettiin kuitenkin hitsata kiinni.

Yhden hissin oven pieltä raavittiin avaimilla ruvelle vuodesta toiseen. Tasoitin ja liimasin siihen äkäistä hiomapaperia. Kukaan normaali ei tuollaista ole tietääkseni tehnyt. Siihen ilmestyi vuosien varrella kiiltävää avainmetallipurua, mutta eipähän mennyt enää ruvelle. Pirullinen toive oli, että innokkain raapija pilaa Exec-avaimensa hitaasti mutta varmasti. Joku oli vetäissyt siihen kerran rystysensä luuta myöten. En minä sitä halunnut.

Näitä riittää. Kysy vaan niin keksitään lisää.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Näitä kieroutumia voi jollaintapaa kokeilla myös auttamalla availla vaikka kieroutunut ei välttämättä itse siihen pysty. Tämä tosin saa avustajan osaltaan hieman enemmän kieroksi.

Jos menee absoluutisen kieroon niin palautuuko siitä singulariteetin kautta jälleen uudelle kierrolle?

Vierailija

Oon niin läpittekiero, etten ittekään tiedä, oonko ovissa tulossa vai menossa. Jokainen ovi muuttuu pyöröoveksi.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

En pidä itseäni mitenkään erityisen kieroutuneena, mutta tunnen ainakin kaksi tyyppiä jotka sopivat täydellisesti kyseiseen kategoriaan. Molempien uskoisin pitävän itseään kieroilujensa vuoksi muita älykkäämpänä ja joskus ovat suutuspäissään paljastaneet jotain rikollisiakin toimiaan pätemisen vuoksi. Molemmilla on ikää jo sen verran etteivät siitä enää mihinkään muutu.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

1. Synnyin maailmaan kierosilmäisenä.
2. Huumorintajuni on kiero
3. En käytä kieroutta muita vastaan.

Olenko kiero?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija

Kiero olen, ja vieläpä pirun onnellinen siitä.

Suoruus on hyve kyllä ja pyrin niin elämäänkin. Kierous mulla tulee esiin lähinnä valmiutena tehdä hyviä asioita jopa pikkasen moraalittomilla tavoilla.

Tarkoitus pyhittää keinot.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26997
Liittynyt13.5.2005

Mä olen puolestani suoristunut. Kun olen valinnut suunnan, en siltä omin avuin kykene postumaan. Aina saa siten olla kävelemässä seiniä päin. Onneksi kvanttimekaanisen epätarkkuuden, on noissa kolareissa aina sen verran sattumanvaraisia heilahduksia, että uusi sellainen suunta löytyy ennen pitkään, että matka jatkuu, vaikkakin usein vain liukumalla eteenpäin seinäpintaa pitkin. Kulmat ovat haasteellisia. Olin noissa kierteissä nuorempana vielä varsinainen mestari, mutta ne ovat sittemmin siis jääneet.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Olipas Paul M:llä touhut... Juu, kyllä minun puolestani pikku kakkiaisten suuntaan saa ollakin kiero. Jos pitää kaikki paikat pilata ja sotkea niin lillukoot liemissään.

En tiedä olenko itse kiero. Jos piilomasis on sen merkki, niin en ole koska olen varsin julkimasis. Ei vaan viitsi siitä jatkuvasti lässyttää kun se on niiiiiin wanha juttu (ainakin minulle).

Ehkä silleen kiero etten ihan aina kaikkea vaan purematta niele ja suostu jokaiseen kotkotukseen. En esim. avaa ulko-ovea tuntemattomille kun sillä tavalla säästyy monelta vaivalta ja riesalta, eli leikin että en ole kotona. Tutut osaa kyllä soittaa etukäteen jos tulossa ovat.

Parisuhteessa kai väkisinkin vähän kieroutuu. Esmes jos pitää esitellä kaksi vaihtoehtoa joista valita ja haluaa että toinen valitsee sen minkä itse haluaa, kannattaa sanoa se haluamansa vaihtoehto ekaksi. Ei se aina tepsi, mutta melko usein.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Niin. Asuin tuossa talossa sentään 10 vee. En aivan ventovieraaseen taloon tuollaista lahjaa antaisi. Siinähän meni pari tuntia seinän päätä tasoittaessa ja liimaillessa. Mutta hyvä tuli. Mielenkiintoisen harmaa karhea mutta kiukkuinen pinta.

Miksei voisi olla levytuotetta, jossa olisi mukana vaikka karborundumia vai mitä se oli. Sitä käytettäisiin pinnoissa, joita pyritään jatkuvasti tärvelemään. Sen sijaan että pinta tärvääntyisi, kuluisi mikä tahansa timanttia pehmeämpi työkalu tylsäksi. Onko siis kieroudesta välttämättä haittaa? Tällä sairaan tautisella idealla pelastettaisiin maailma monelta ärräpäältä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat