Ruokaa halosta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli luvattua työkaverille, että syön halon. Sovittiin, että hän toimittaa minulle maukkaan, metrin pitkän koivuhalon. Onko ideoita, millaisia maukkaita ruokia tästä halosta voisi tehdä? Puru voisi ainakin mennä kivasti jossain pitsassa. Onko tietoa koivun ravintoarvoista? Kuituahan siitä varmasti saa.

Sivut

Kommentit (33)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Ajele halko tasohöylän läpi niin saat maukasta, ohutlastuista kutteripurua, jota voit käyttää esim. laatikkoruuissa. Kokeile esim. lihamakaronilaatikkoa tai lasagnea soveltamalla.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Bushmaster
Rouhi puu karkeaksi puruksi ja paista voissa.

Kermassa hauduttamalla voi melkein mistä tahansa saada syötävää.

Jos syömiseen on aikaa esim. vuosi, en sotkisi purua mihinkään syötävään ruokaan ja pilaisi sitä, vaan nauttisin vaikka joka aamu lusikallinen herkulliseksi valmistettua purua. Siinä samalla voisi seurata, mitä puru syötynä vaikuttaa. Kannattaa tarvittaessa heivata homma ajoissa ja myöntää tappionsa, ettei mene (?) tyhmyyden puolelle.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Olin otsikon perusteella ihan varma, että aihe liittyy presidentti Haloseen tavalla tai toisella.

Kerro nyt, miksi tuon metrisen halon joudut syömään? Olet sen palstalaisille velkaa kun kerran noin hyviä vinkkejäkin olet saanut

Pidän mielessä Gabrielin vinkin, jos joskus joudun noin kiperään tilanteeseen

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Gabriel
Polta se tuhkaksi ja sekoita salmiakkikossuun

Fuskausta, tuhkaanhan jää vain palamattomat kivennäis-ainekset muiden palaessa ja haihtuessa taivahan tuuliin.

Vierailija

Joo, kiitos hyvistä vinkeistä. Tosiaan multa ei valitettavasti löydy kovinkaan reilusti kokkaamiseen soveltuvia välineitä; esimerkiks tasohöylää ei löydy meiltä. Koitan kuitenkin testailla ruokalajeja mahdollisuuksien mukaan, ja voin suositella parhaita koivuruokia, jotta niitä voi sitten itse kukin valmistaa kotonaan.

Naksuttaja
Kerro nyt, miksi tuon metrisen halon joudut syömään? Olet sen palstalaisille velkaa kun kerran noin hyviä vinkkejäkin olet saanut:D

Joskus vuosia sitten muistan SciurusVulgariksen kanssa miettineeni, että halon syöminen ois kyllä varmasti hieno kokemus. En vaan jaksa muistaa, mistä se idea tuli. No työkaveri tuli sitten näyttämään Wulffmorgenthaleria, jossa majava kattelee ikkunasta toimistossa tietokonetta räplääviä työntekijöitä, ja alla on teksti: "Silloin majava tajusi, ettei puiden järsiminen ollut oikeastaan lainkaan hassumpaa puuhaa." Totesin, että pitänee paikkansa ja kerroin vuosien takaisista halonsyöntiaikeistani. Jotenkin siinä sitten hyvin jännästi työkavereiden epäuskon siivittämänä, ja empiristisenä persoonana lupauduin toteuttamaan tän mun nuoruusaikojen haaveen. Rahalla ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
Gabriel
Polta se tuhkaksi ja sekoita salmiakkikossuun.

Saa ravitsevia paukkuja eikä tuu mahaan puruja.

Koivutuhkassa on koivulipeää ja se on myrkkyä, varo.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija
Heksu
Gabriel
Polta se tuhkaksi ja sekoita salmiakkikossuun

Fuskausta, tuhkaanhan jää vain palamattomat kivennäis-ainekset muiden palaessa ja haihtuessa taivahan tuuliin.

Koivutuhkastahan sitä livettä tehdään ja live on kyllä myrkyllistä "nautittuna".

Kannattais varmaan peruuttaa ikäänkuin viisas ja sopia "kaverin" kanssa se jokin mystinen josta tässä vaietaan kun tehdään tikusta ja halosta asiaa..
Kas kun ei oo luvattu syödä hatullista *skaa? Tai.. Syön hattuni jos.. Villamyssyssä on ainakin valkuaista ja jos minä pula-aikaan joutusin niin en pelkkää Pettua vuolis petäjäisestä. Popsisin ennemminkin vanhat vanttuuni. Kuidut kyllä ensin katkoisin niin ettei haivenet kierry suolenmutkaan.. vaikkakin.. Olis varmaan järkevämpää aurata lunta nurmikolta ja haalia muita rehuja ja jostakin siemeniä, hiukan lihaa, munia, maitoa..
Ruoho kai terveellisempää on ja monet siemenet kuin puunkuori, kaarna? Pajunkuoresta sais asetyylisalisyyliä..
Luontohan pursuaa apetta. Lumen alla siemeniä, juurimukuloita, sun muuta.
Ne vaan täytyy tunnistaa.
Oon ostanut lapsellenikin lahjaks jo keskenkasvuisena (hän ) pahanpäivän varalle Rautavaaran: Mihin kasvimme kelpaavat uutuuspainoksen, jossa on tarkat kuvat ja neuvot uusavuttomillekin sopivassa muodossa. Vaikka siinä on sanottu että eläinrehuna käytetty sitä sun tätä niin jostakin Rentunruususta, maitohorsmasta sais kait makoisan ja ravitsevan keiton ihmisappeeksikin, paremman kuin selluloosasta, joka on vain ja ainoastaan täyteaineena lääkkeissä ja ravintolisissä.

Sahanpuruista saa mahanpuruja luulen ma?
Nälissään ihmiset syö vaikka pieniä kiviä mutta ei ne silti mitään ravitsevia ole, ne voi tukkia suoliston tai peräti aiheuttaa suolisolmun kun selluloosakuidut turpoaa ja kovettuu mahassa, suolistossa ja se saha voi olla ihan turha enää veskissä kun vedonlyöjä on kanttuvei.

Koirilla, niillä on alituinen vaara suolenkiertymisistä. Eräs repanahaukkuni veteli kerran kipollisen kuvia nappuloita. Oi ja voi! Olin syöttänyt niille jotakin halvempia joita eivät herkkuna pitäneet ja sit ostin jotain extrahyviä missä oli sitten mukana jos vaikka mitä vitamiineja ja karvankiillotusvaikttimia ja se onneton meni ja tempas kupin tyhjäks ja vielä kaverinsakkin kun niitä hurttia oli kasittain.
Eipä siinä ensin mitään mutta illalla se makaskin sitten permannolla ja alkoi valittaa kun ei ylös päässyt. Katseli vaan anovasti surullisin koiran silmin että auttakaa nyt ja niin sitä sitten poru kurkussa soiteltiin vähä sinne ja tänne, etsittiin koirakirjasta neuvoa. Truutalla juotettiin piimää, hellästi hierottiin massua ja rukoiltiin. Mitä helvettiä sitä muuta voi tehdä hädän hetkellä edes paatunein pakana kun koiranhoito-oppaassa selkeesti luki että se voi olla hengenlähtö jos on kiepahtanut mahalaukku suolten ympäris suolisolmuksi..
Oli siinä jo naapuriystäväkin autoineen lähtövalmiina kun oli eläinlääkärille tietenkin kans soitettu ja hän rauhoitteli, käski seurata tilannetta ja jos vointi haukulla huononee niin sitten kiiruusti että ehtii avata mahan ja vapauttaa vattalaukun.

Oi sitä iloa ja riemua aamulla! Eka kerta kun olin onnellinen siitä että kämpän lattiat oli koiranpaskassa.
Viivi ihana haukkuliini oli selviytynyt.
Jo minä sitä yöllä varovasti ulkona kävelytin vaikka se valittaen vikisi. Eläinlääkärin kehoituksesta..
Oli sekin tapaus! Huh!

Että elä syö halkoa, ala halkoa hiuksia ja saivarrella vedonlyönnistä hävinnyt polo. Suosittelen ihan mitä tahansa muuta, mutta älä syö puuta!

Vierailija
Pönni
Nälissään ihmiset syö vaikka pieniä kiviä mutta ei ne silti mitään ravitsevia ole, ne voi tukkia suoliston tai peräti aiheuttaa suolisolmun kun selluloosakuidut turpoaa ja kovettuu mahassa, suolistossa ja se saha voi olla ihan turha enää veskissä kun vedonlyöjä on kanttuvei.

En mie usko, et siit suoli menee solmuu jos nauttii hyvin valmistettua koivunpurua aamusin ruokalusikallisen? Osaisko joku foorumin lääkäreistä kertoa, että onko noi riskit kuin realistisia?

Vierailija

Tee sahanpurua, sekoita jauhoihin ja leivo leipää. Kypsentäminen ainakin tappaa bakteerit ja muut öllimölliäiset (umpipuu ei ole ongelma, mutta kaarnassa voi olla seassa vaikka mitä).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat