Hävisi kuin viesti bittiavaruuteen!

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Minulle tasi käydä äsken niin, että viesti hävisi bittiavaruuteen sähköpostin saapuvain sanomain joukosta. Enkä itse tehnyt - kunniasanoin - mitään muuta, kun merkitsin kyseisen viestin rastein, painoin ensin ´posta`-kohtaa ja pian sen jälkeen ´tuhoa poistetut`-kohtaa. Inhimillisen keskusyksikön havaintorekisteröinnin minimiajan kuluttua huomasin tuhonneeni mielestäni väärän viestin! (Sen siitä saa, kun höpöttää vierustoverin kanssa ja suorittaa samanaikaisesti tarkkuutta vaativaa tehtävää!)
Tällä kertaa en tuhonnut mitään korvaamatonta mutta havahduin miettimään: onko mitään tapaa palauttaa sähköpostijärjestelmässä poistetut ja tuhotut kohteet? Otaksun jonkinlaisen järjestelmän olevan olemassa - muutoinhan ei esimerkiksi Internet`in avuin rikoksia tekeväkään voitaisi valvoa - mutta voidaanko tätä järjestelmää kannattavasti soveltaa myös vahingossa tuhottuihin kohteisiin? Ja jos tällainen mahdollisuus on olemassa, niin voidaanko sitä käyttää missä tahansa sähköpostijärjestelmässä ja missä tahansa päätteessä - siis esimerkiksi kirjaston asiakaskoneissa?

Kommentit (1)

Vierailija

Ainakin, jos käytät Outlookia sähköpostiohjelmana, viesti on edelleen olemassa. Se kasaa kaiken .pst -tiedostoon ja sieltä sen poistaminen onkin työlästä. Tiedän, koska joskus minulle oli tullut virus sähköpostin liitteenä ja olin vain hävittänyt sen avaamatta. Virusskanneri ilmoitti outlook.pst:ssä olevan viruksen.

Lopulta kyllästyin herjaan ja jaoin .pst:n viestit kahteen tiedostoon, jotka sitten skannasin ja taas viruksen sisältävän kahtia jne. kunnes lopulta herja häipyi.

Sitä, millä viestin saisi kaivettua taas luettavaksi en tiedä, mutta kyllä se siellä on.

Uusimmat

Suosituimmat