Halonen ei maininnut puheessaan Sellon ampumista sanallakaan

Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt26.10.2007

Kuten tiedätte eilen Espoossa kauppakeskus Sellossa tapahtui ampumavälikohtaus. Ampuja ampui kauppakeskuksessa 4 kaupan työntekijää. Hänen entinen tyttöystävä löytyi myös tapettuna asunnostaan. Ampuja ampui lopulta itsensä. Tapaus järkytti koko Suomen kansaa. Tämä oli eilisen päivän käytännössä ainoa uutinen. Tätä tultanee puimaan vielä pitkään.

Kuuntelin tässä Tarja Halosen uudenvuoden puhetta. Tarja Halonen ei maininnut sanallakaan tätä ampumavälikohtausta uudenvuoden puheessaan. Olin oikeesti yllättynyt. Olin aivan varma, että Halonen tulee tätä puheessaan käsittelemään. Uskon, että monet kansalaiset olisi halunneet kuulla Halosen puhuvan tästä. Olisi myöskin ollut mielenkiintoista kuulla, mitä Halosen mukaan tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Yksi presidentin tehtävistä on ottaa kantaa asioihin. Olisi ollut asiallista edes lausua osanotto uhrien omaisille. Mutta tämä meidän "erinomainen" presidenttimme ei katsonut tätä maininnan arvoiseksi asiaksi. Olen todella pettynyt Haloseen tässä(kin) asiassa.

Uudenvuoden puhe on yksi vuoden näkyvimmistä tapahtumista. Se on presidentille hyvä tilaisuus ottaa kantaa vuoden aikana tapahtuneisiin tärkeisiin asioihin. Miten suhtautuisitte, jos Suomi joutuisi sotaan ja presidentti ei mainitsisi sitä uudenvuoden puheessaan sanallkaan?

Haluan lausua osanottoni ampuajn uhrien johdosta. Toivon uhrien omaisille jaksamista ja Jumalan siunausta.

Mikään ei ole mahdotonta, toiset asiat on vain mahdollisempia kuin toiset.

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat