VR mokasi taas: Helsingistä lähtenyt yöjuna jäi kiskoille

Seuraa 
Viestejä10607
Liittynyt16.3.2005

Lainaus:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Y%C3 ... 5251853350

"Antti Tiainen Helsingin Sanomat:

Helsingistä perjantai-iltana lähtenyt yöjuna jäi kiskoille Pellon kunnassa Turtolan kylän kohdalla tänä aamuna. Junasta katkesi jarrujohto. Vika saatiin korjattua vajaassa tunnissa."

Junaa ei sitten pystytty siirtämään kiskoilta pois vian takia. Harvoin käytän VR:n palveluita. Olen joskus Teollisuuskadun varressa rakentanut junan punnituslaitteen, mutta tuohon suurinpiirtein kokemukseni loppuu.

Siirretäänkö noita junia useinkin kiskoilta? Työnantajani väittää joutuneensa odottelemaan puolisen tuntia, kun metrojuna siirrettiin maantielle.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Kommentit (13)

Vierailija

Nii-i?

Mitäköhän tähän nyt pitäis kirjottaa?
Sinun mieliksesi ruveta haukkumaan kuuppa punaisena VR:ä? Vai mitä?

Vai pitäiskö todeta että aika vähän niitä junia kuitenkin matkanpäälle hajoilee kun aatellaan miten pienet resurssit meillä on pikkusena kansana, vaan n.5milj. kaikenkaikkiaan asukkaita koko maassa, heistä osa lapsia, muuten vajaakuntoisia ja vanhuksiakin on eikä verokertymä ole huikea.

On suorastaan ihme että meillä on täällä rautaielikkennettäkin kun rahaa upotetaan valtavasti maantieverkon ylläpitämiseen, lentoliikenteeseen ja pääkaupunkiseudulla on metrokin. Juu ja laivaliikennettäkin on mutta valtio ei siitä joudu kai kustantelemaan??? Vai joutuuko maksamaan jotakin tukiaisia?

Anteeks ny vaan mutta kyllä välillä vituttaa ihan pelkästään tuo kiittämättömyys. Mikään ei riitä. Mihinkään ei esitetä asiallisia parannusehdotuksia.
Ihan kuin nämä keskustelusaitit olis jotakin pinnasängyn ja leikkikehän jatkeita, joista ei ylletä eikä älytä kiivetä pois.

Pitäiskö sinun saada ostaa tuo VR vai mitä sinä yrität sanoa?
Jos omistaist rautatievorkoston ja saisist sumplata junaliikennettä niin mistä siihen tekisit rahat? Nyt jo on jouduttu junalippujen hintoja nostamaan niin että ihmisten pitää tarkkaan miettiä kannattaako junalla ylipäätään kulkea. Lisäksi välillä epäilyttää että onko niillä varaa pitää henkilökuntaa, kalustoa ja raideverkkoa niin hyvässä kunnossa että on ylipäätään turvallista liikkua junalla kun nopeuksia jostain (uskonnollisista/aatteellisista) syistä nostetaan ja nostetaan.

Mä en nyt ihan ymmärrä mihin pitäis kommentoida.
Meni ihan sohimiseksi mutta auttanet akkaa mäessä?

Vierailija

Olisikohan viisaampaa ottaa höyry takaisin jopa sähköjuniin pitämään paikat sulina? Kun eivät osaa sähkölämmittää ongelmapaikkoja sähköllä. Onko VR:n henkilöstövalinnoissa jokin äo-katto?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10607
Liittynyt16.3.2005

Lainaus:
"Mä en nyt ihan ymmärrä mihin pitäis kommentoida.
Meni ihan sohimiseksi mutta auttanet akkaa mäessä?"

Niin. Kysymys on raideliikenteen teknillisistä ratkaisuista. Jos ei ratatekniikkaa tunne, niin sitten ei tunne.

Lainaus:
"Kun eivät osaa sähkölämmittää ongelmapaikkoja sähköllä."

Joo. Möykkäporukat majoitetaan penkeille, joiden lämpötila voidaan säätää vaikkapa 273 Kelviniin. Kyllä ne siitä lähtee.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Olikohan kyseessä vanha vaunu. Niissä kun on paineilmalla toimivat jarrut.
Jos myöhästyy niin se on voi voi. Kaikkeen pitää yrittää varautua. Kukaan ei kuollut ja kaikki pääsivät perille. Ei elämä myöhästymiseen lopu paitsi ehkä hki:ssa.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Tunnen muutamia VR:n työntekijöitä ja en enää yhtään ihmettele VR:n touhuja.

Tulee tässä uusia pikkujunia ?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10607
Liittynyt16.3.2005

Tuo nyt ei sovi ollenkaan tähän ketjuun. Siinähän yrittää sähköiskun saanut veturi hinkata tavaravaunua. Vähän niinkuin jossain yuotubessa norsu sarvikuonoa. Hyi olkoon.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Samaan aikaan Helsingin henkilöautoliikenteessä:

Kuusi loukkaantui kolarissa Itäväylällä Helsingissä

Liikenne Sörnäisistä itään päin ruuhkautui onnettomuuden vuoksi. Liikenne takkuili noin puolen tunnin ajan.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kuu ... 5251859522

Kumpi vaikuttaa suuremman ihmismäärän elämään, VR:n junan myöhästyminen vai peltikolari Hesassa?

Suomessa on Wikin mukaan noin 5 740 kilometriä rautatietä. Eli 11 480 000 metriä kiskoa + asema-alueet. Mitenkäs te toteuttaisitte tällaiseen lämmitysjärjestelmän? Entä ylläpidon ja ilkivallan ehkäisyn? Lumensulatusautomaatio olla pitää.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Vaihteet, merkkilaiteet ja itse junat eivät toimi pakkasissa. Jokaiseen yksittäiseen ongelmaan voi tehdä ratkaisun. Esim vaihteeseen kaasuliekit sulattelemaan juuri kun tarvitaan.

Tottakai asia on heilläkin mietinnässä mutta miten pontevasti?

Vierailija
Saw
Samaan aikaan Helsingin henkilöautoliikenteessä:



Mä tunnen muutaman autoilijan. En kyllä yhtään ihmettele! (<--- Sapetixin viesttiin kuitaillen..) En tietenkään hihku ilosta tai näe missään ikävässä muuta kuin mitä on mutta kohtuutta ihmiset!

Meillä Suomessa ylläpidetään mianatyyrikoossa hiukan liikaa kaikkea. Joku *tun ooppera ja balettikin pitää olla. Nekin rahat vois käyttää vaikka juurikin raideliikenteen turvallisuuden ja toimivuuden parantamiseen. Menkööt harvat erityiskorkeakulttuurin edustajat muualle katsomaan mokomia eliittitaiteita.

Rahastahan se on kiinni miten VR toimii.
Osaaminenkin on kiinni rahasta.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008

Voe teitä pentuja, mut ei kuiteskaa millään pahalla. 1956 kun oli yleislakko, niin ei junat kulkenu ollenkaan. Hirveät kinokset vain lunta radalla ja hiljaisuus, eikä tarvinu kouluunkaan mennä.

Tulivuorenpurkaukset, tsunamit, pakkanen, ym, ym. Ovat tietenkin presidentin, VR:n, tai Matti Vanhasen vika.

Olisihan se jotakin kun ihmiset tajuaisivat edes sen, että korkean teknologian maailma on myös hyvin haavoittuva. Se tulee väistämättä tuon tuosta kärsimään erilaisista häiriöistä. Mut huom. Ei minulla ole mitään korkeaa teknologiaa vastaan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
tietää
Tottakai asia on heilläkin mietinnässä mutta miten pontevasti?
Onhan niitä ratkaisuja, mutta ratkaisun pitäisi olla myös kohtuullisella vaivalla ylläpidettävä.

http://www.vr-rata.fi/ sanoo että liikevaihto (2008) oli noin 340 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä keskimäärin 2 340.

Eli liikevaihto siis: 58 800 euroa / ratakilometri. (jos ajatellaan että puljun ainoa tehtävä on pitää rata kunnossa)

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
tietää
Olisikohan viisaampaa ottaa höyry takaisin jopa sähköjuniin pitämään paikat sulina? Kun eivät osaa sähkölämmittää ongelmapaikkoja sähköllä. Onko VR:n henkilöstövalinnoissa jokin äo-katto?



Vanhat lättähatut vaan takas.
Turhaan huipputeknologiaa tungetaan joka paikkaan kun varmemmin toimivia olis simppelimmät laitteet.

Itte ostin kerran erehdyksessä huipputeknisen ompelukoneen josta sitten just kriittisellä hetkellä pimahti sen emolevy ja siinä sitä oltiin. Koneella ei voinut tehdä mitään, sitä ei voinut itse korjata ja remppa tuli kalliiksi.
Vihoviimeinen värkki.
Sen koommin en ole uneksinut mistään huippumodernista, huijaustahan ne on.

Aikoinaan Tampereen liikennelaitokselle hankittiin uusia busseja ja alkoi se reistailu saman tien. Niitä ei ole suunniteltu arktisiin olosuhteisiin. Ne toimii moitteettomasti kait vain laboratoriolosuhteissa ja just sen aikaa kun myyntimiehen perävalot näkyy.
Kosteus ja jää rikkoo niistä kaikenlaista. Ovet ei me kiinni ja muuta.
Ei hyvä!

Uusimmat

Suosituimmat