Roskadokumentit kiellettävä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jimiltä tulee paraikaa "dokumentti" ufoista. Miten tällaista roskaa saa edes näyttää tv:ssä? Moni herkkä uskoinen voi ottaa ne tosissaan, kun joku ufotutkija esittää faktoina omia salaliittoharhojaan. Itsekin lapsena otin totena paska dokumentteja jotka kertoivat kuuhun laskeutumisesta ja muista salaliitoista. On täysin väärin kusettaa ihmisiä kertomalla satuja tosiasioina.

Sivut

Kommentit (31)

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009

Harvoin televisiosta tulee muuta kuin roskadokumentteja. Vähänkin "historiallinen dokumentti" on pelkkää propagandaa ja/tai pseudotiedettä aina Egyptistä alkuperäräisamerikkalaisten kautta Neuvostoliittoon. Dokumentit jotka kuvaavat dokumentin tekohetkistä aikaa ovat totuudenmukaisempia, mutta niistäkin suurin osa olisi voitu jättää tekemättä.

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Onko niitä sitten pakko katella kyrpä otsassa.
Valinta on sinun. Toisaalta, jos mainostajat ymmärtävätkin tuon, että jotkut katsovat niitä se otsassa...
JIM:ltä tulee tuota tavaraa todella paljon. Katselen enemmän kuin harvoin noita uusia kanavia (listaan kuuluvat ainakin JIM, LIV).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
idiotus
Valinta on sinun. Toisaalta, jos mainostajat ymmärtävätkin tuon, että jotkut katsovat niitä se otsassa...
JIM:ltä tulee tuota tavaraa todella paljon. Katselen enemmän kuin harvoin noita uusia kanavia (listaan kuuluvat ainakin JIM, LIV).

Kyllä tiedän, että suurin osa on roskaa, mutta suoranainen valehtelu saa kyrvän kasvamaan otsaan. Minä itse en katso niitä "dokumentteja", koska alkaa vituttamaan liikaa. Mutta moni katsoo ja uskoo niihin.

Vierailija

Olen samaa mieltä että roskadokumentit olisi kiellettävä ja suorastaan kriminalisoitava. Otetaampa esimerkiksi nyky hömpötys eli ilmastohysteria, sitä pumpataan herkeämättä kansalla vaikka valveutuneimmat jo tietävät että lämpökäyriä on muokkailtu ja suoranaisesti väärennetty.

Minulla sattuu olemaan harrastuksena historia ja täätyypi kyllä todeta että jotkut historiadokumentit jimillä ovat täyttä huuhaataa, vaikuttaa että niitä tehdään keskiverto amerikkalaiselle jotka eivät tunnetusti ole kovinkaan fiksuja.
Eikä jim ole ainoa kanava josta noita sensaatiohakuisia dokkareita tulee. Meinaan että kyllä yle:kin osaa tehdä paskaa. Jopa tiedelehteäkin lukiessa huomaa että ei ole kirjoittaja kovinkaa perillä historiasta.......... vaikka aihe käsitteleekin historiaa

Vierailija

Onko pakko ottaa kaikkea niin pirun vakavasti? Jotkut näistä dokumenteista ovat (toisin kuin tekijänsä ovat tarkoittaneet) vain niin hillittömän hauskoja! Tuossa äskeisessä ryssän UFOista kertoneessa tarinassakin oli monta hupaisaa kohtaa.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Pystytkö luottamaan roskan sensuurin?
Roskan joukossa voi olla osa tottakin.
Toiselle tuo UFO-fiilistely voi olla täyttä timanttia.

Niin JIM:ltä tuli joskus Bullshit!-ohjelma. Siinä oli asennetta, loistava tavallaan. Muuten kanavan tarjonta on mennyt minulta ohi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Tuleeko se uusintana vielä?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
kabus
idiotus

Kyllä tiedän, että suurin osa on roskaa, mutta suoranainen valehtelu saa kyrvän kasvamaan otsaan. Minä itse en katso niitä "dokumentteja", koska alkaa vituttamaan liikaa. Mutta moni katsoo ja uskoo niihin.

----------------------------------------------------------------

No jooh, kieltämättä. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa että näin saunan jälkeen pienessä sievässä tuo ufo-dokkari kyllä nauratti mukavasti ( sieltä oli kai uutisvuodot sun muut poissa niin onhan se jollekin kiva nauraa ).

Mutta ymmärrän kyllä. Pienempänä hurahdin hieman pariin uskontoon (en onneksi liian pahasti) ja jossain herkässä vaiheessa kai joku 80-luvun ufo-dokkarikin vähän pientä poikaa pelotti
Ja on olemassa yllättävän paljon jopa minua herkkäuskoisempia, niin ihmeelliseltä kuin tuo nyt joskus vaikuttaakin....

Mutta mihins pistetään rajat? Kun minusta useimmat uskonnotkin (ööh, kaikki) on aikamoista kusetusta jos oikein niitä tarkastelee ( joistakin ei tule pahemmin vahinkoa ja joistain tulee enemmänkin.... en nyt omia mielipiteitä jaksa sen tarkempaa eritellä ja ihmisistä ja eri tulkinnoistakin tuo on kiinni ). Että jotkut rajathan ne täytyy olla missä vaiheessa mennään liian pitkälle.... enpäs tiedä mikä suhtautuminen Suomessa on esim. skientologeihin tällä hetkellä.

Minkäs minä esim. sille mahdan jos joku alkaa uskomaan Jeesukseen ja kun Raamatussa lukee about "myy koko omaisuutesi, anna se köyhille ja seuraa" ja sitten jos joku tekeekin niin... noh, en minä sitä ala kieltääkään. Toki jos vähä-älyisiä kusetetaan niin siihen pitäisi puuttua, mutta kai sekin jotenkin pitäisi määritellä. Onhan noita juttuja miten vanhoja dementikkoja huijataan tavalla jos toisella.

Eli en kyllä voi roskadokkareita alkaa kieltämäänkään... kait... tai ajauduttaisiin kunnon kierteeseen, jossa sitten pitää kieltää aika paljon muutakin.

--------------------"anteeksipyyntö etukäteen seuraavasta purkautumisesta"------------------------------------

........Toisaalta luultavasti tässä illan mittaan MUUTAN MIELIPIDETTÄNI... sieltä alkaa meinaan "riivatut talot" perk#¤#¤# ja kihlattu katsoo sitä ja se on aivan tautisen ärsyttävä ohjelma ( siis aivan oikeasti ... siis joku kapakkakerho päättäneet saada itsensä telkkuun kusettamalla dementoituneita vanhuksia, lapsia ja vähä-älyisiä "aaveilla"... ja tekevät sen kusettamisen vielä huonosti... ja silti sitä pitää näyttää .. siis oikeasti itsekin tekisin paremmat efektit ja vuorosanat... olisin tehnyt jo 6-vuotiaana paremmin tuon tosin silloinkaan moraali ei olisi antanut myötä vaikkei tässä kovin hyvä ihminen olekaan ). En ole varma vihaanko "Riivattuja taloja" vai "Aavejahtia" (vai mikä liekään samalta kanavalta jota tietenkin myös kihlattuni katsoo) enemmän... tässä "Aavejahdissa" on joku 20-30 vuotias heppu joka on kai turhaan yrittänyt päästä Hollywoodiin vaikkeivät taidot riittäisi edes Bollywoodiin. On sitten kaljakavereidensa kanssa tekaissut kopion tuosta "Riivatuista taloista" sillä erotuksella että "uhkailee" haamuja huutamalla näitä hyökkäämään itsensä kimppuun koska ei pelkää niitä siis woehan #"¤"#¤#¤ "¤"#¤ "#¤"#¤ miten jotkut kehtaavat sitä en kai koskaan tule käsittämään ( toivon puoliksi että oikeasti olisi olemassa aaveita ihan vain siksi , jotta joku niistä voisi lätkiä tuota "Aavejahdin" jätkää tunnin turpiin .... ja muuten olen varsin rauhallinen ihminen). Kuvaan kuuluu puoliepäileväinen samaan kaljajengiin kuuluva "asiantuntija", joka sitten edustaa jotain puolueetonta tahoa joka "arvioi vakuuttavasti" näkikö porukka oikeasti aaveita vai ei . Minulla on aina elävä kuva siitä miten kaikki nuo ryhmät tunnin filmaamisen jälkeen kerääntyvät joukolla lähikapakkaan nauramaan taas tuotoksiaan sekä ihmisiä jotka vaivautuvat/joutuvat ohjelmia katsomaan. ...... yleensä en vihaa juuri mitään ohjelmia. Kiitoksia että sain purkaa tunteitani näistä kahdesta laatuohjelmasta. Eivät ne kai dokkareihin kuulu sentään... en tiedä mihin ne kuuluvat. Aivan sama.
-----------------------------------------------------------------

Vierailija
idiotus
Pystytkö luottamaan roskan sensuurin?
Roskan joukossa voi olla osa tottakin.
Toiselle tuo UFO-fiilistely voi olla täyttä timanttia.

Niin JIM:ltä tuli joskus Bullshit!-ohjelma. Siinä oli asennetta, loistava tavallaan. Muuten kanavan tarjonta on mennyt minulta ohi.

Varmasti joillekin se ufopaska onkin timanttia. Se tässä onkin väärin. Ei se ole totta vaikka jotkut siihen uskovat.

Ps. Bullshit on hyvä ohjelma. Kannattaa katsoa niitä suoraan netistä.

Vierailija
kabus
Jimiltä tulee paraikaa "dokumentti" ufoista. Miten tällaista roskaa saa edes näyttää tv:ssä? Moni herkkä uskoinen voi ottaa ne tosissaan, kun joku ufotutkija esittää faktoina omia salaliittoharhojaan. Itsekin lapsena otin totena paska dokumentteja jotka kertoivat kuuhun laskeutumisesta ja muista salaliitoista. On täysin väärin kusettaa ihmisiä kertomalla satuja tosiasioina.

Miksei samalla kielletä poliitikkojen lööpereitä tv:stä ym. tiedotusvälineistä, niihin kun uskoo vielä useampi. Samoin Olliloiden, Wahlroosien ym. talouselämän yhden totuuden laukojien lööpereitä voisi rajoittaa.

Vierailija

Bullshit tosiaan on useinmiten hyvä ohjelma se täytyy myöntää itsekin
Loppujen lopuksi yllättävän paljon roskaa sieltä tv:stä tulee, kun nyt tarkemmin aloin miettiä. Noh, kanavaa voi vaihtaa ja DVD:t on keksitty ( en vielä blue-ray aikaan ole ehtinyt ).

Vierailija
Ulmas
kabus

Miksei samalla kielletä poliitikkojen lööpereitä tv:stä ym. tiedotusvälineistä, niihin kun uskoo vielä useampi. Samoin Olliloiden, Wahlroosien ym. talouselämän yhden totuuden laukojien lööpereitä voisi rajoittaa.

Niin miksi ei? No ne paskapuheet voivat edes teoriassa olla totta.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Nohnoh, tuleehan sieltä idioottiboksista huonompaakin viihdettä(tämä toimikoon omana avautumisenani):
BB voisi olla sosiaalisena kokeena ihan mielenkiintoinen, mutta sitten sinne valitaan mahdollisimman huomionkipeät idiootit. Salatut elämät ovat älyllisen ihmisen aivojen syväraiskausta — jos kaipaan teennäisiä ihmissuhdeongelmia, menen aiheuttamaan niitä itse ihan ii-är-ällänä. Myöskään urheilun vahtimista töllön ääressä en voi käsittää — ennemmin menen itse ladulle kuin katson laumaa mainoksiin vuorattuja trikoosankareja siellä. Extreme-urheilun ja muiden näyttävien lajien seuraamisen järkevyyden sisäistän.
Mutta itse asiasta: Harmittaa tosiaan, ettei JIMin dokkareissa juurikaan ole asiasisältöä ja sama koskee useita Discoveryn ohjelmia. Niissä yleensä heitetään ilmaan pari uhkakuvaa, muutama kiehtovaa näkemystä, mutta mihinkään asiaan ei koskaan kattavasti päästä sisään, vaan tykitetään katsojaa turhilla erikoistehosteilla, animaatioilla ja kaavakuvilla, jotka välillä ovat perustavalla tavalla virheellisiä.

Vierailija
petsku
Nohnoh, tuleehan sieltä idioottiboksista huonompaakin viihdettä(tämä toimikoon omana avautumisenani):
BB voisi olla sosiaalisena kokeena ihan mielenkiintoinen, mutta sitten sinne valitaan mahdollisimman huomionkipeät idiootit. Salatut elämät ovat älyllisen ihmisen aivojen syväraiskausta — jos kaipaan teennäisiä ihmissuhdeongelmia, menen aiheuttamaan niitä itse ihan ii-är-ällänä. Myöskään urheilun vahtimista töllön ääressä en voi käsittää — ennemmin menen itse ladulle kuin katson laumaa mainoksiin vuorattuja trikoosankareja siellä. Extreme-urheilun ja muiden näyttävien lajien seuraamisen järkevyyden sisäistän.

Olen samaa mieltä. BB, salatut elämät sun muut ovat täyttä aivoripulia ja oksennusta, mutta ne eivät olekkaan dokumentteja eivätkä yritäkään olla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat