Sanotaan, että 'ihminen' etsii aina jotain?

Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Tai noin on ainakin kohdallani...
Tuskin koskaan olen juuri nyt - tähän hetkeen - tyytyväinen. Koko ajan olen silmät ja korvat kuin myös muutkin aistit valveilla ja etsin - jotain - koko ajan?
Olen analysoinut itseäni. Ja tullut tulokseen että etsin 'totuutta'? Lähes absoluuttista totuutta ja koko ajan... Kun TV:stä tulee uutisia joissa todella pyritään tasapuoliseen uutisointiin, koko ajan ajattelen mielesäni että mikä on ollut syynä tuohon ja tuohon tapahtumaan?
Ajatellampa Espoon tragediaa ja kun uutisointiin sitä alkoi pikkuhiljaa uutisten perustella syntyä epäillys teon motiiveista ja vaikka sitä ei vielä kerrottu uutisissa molemmat - vaimoni ja minä - olimme pohtineet todennäköisen syyn moiseen jonka TV-uutiset sitten myöhemmin vahvistivatkin?

Noin on yleensä keskimäärin ottaen lähes kaikkien 'etsivien' kohdalla. Ei tyydytä helppoon ratkaisuun vaan mietitään ja mietitään kunnes löytyy tyydyttävä selitys itselle...

Tietysti nuori ihminen etsii kaveria, elämänkumppania ja seuraa itselleen? Yllä kuitenkin esitin vanhemman henkilön kuvan etsimisensä taustoista...

Nyt tulen vakiokysymykseni äärelle:
- Mitä Sinä lukijani etsit - oletettavasti Sinä etsit - koko ajan? Vai etsitkö lainkaan? Mihin kulutat vapaa-aikasi enimmän osan? Ehkä urheilemiseen, seurusteluun tms.? Itse etsin vapaa-aikanani 'tietoa'. Varmaa, luotettavaa tietoa ja tosiasioita, mutta minähän olenkin minä... Mitä Sinä etsit?

K.K.

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (4)

Vierailija

Hyvä kysymys, taidan käydä lenkillä ja kokeilla josko oksentamati osais jolkotella.

Kultaista keskitietä etsin.
Fanaattinen luonne ei tunnu edes vanhetessa tasoittuvan.
Kaikki mihinkä ryhtyy täytyy vetää tappiin.

Vierailija

Kyllä, etsin minäkin.
Nyt etsin uskontokritiikkiä Orwellin kirjasta Vuonna 1984.
Siitä etsinnästä on ajatuksiani aloittamassani kirjoittelukeskustelussa.

Niin, minulla on unelma:
Ihmisten vapaus jumala-ajattelusta.

Vierailija

Ihmisen silmä havaitsee liikkeen paremmin kuin liikkumattoman kohteen eli ihminen havainnoi erityisesti muutosta. Siinä mielessä etsimme jatkuvasti. Pysyvyys ja muuttumattomuus saa meidät säästöliekille, eikä se pidemmän päälle miellytä.

Uusimmat

Suosituimmat