Psykopatiasta

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Tuossa aikaisemmin 'peippo' esitti kysymyksen sosiopatiasta. No, käsittääkseni psykopatia ja sosiopatia ovat toistensa sukulaisia. Seuraavassa linkissä voi tehdä itselleen PCL-R -testin, joka paljastaa psykopatian asteen:

http://www.okcupid.com/tests/the-are-you-an-psychopath-test

Itse sain 4/40, olen näköjään "Fuckin' normal", väestön keskiarvo on n. 5. Ohjeen mukaan pitäisi "Go kill a kitten".

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Hah! Minkö muka normaali, tuon testin on pakko olla väärässä.

Toisaalta siinä kysyttiin patologisesta valehtelusta, en kai minä nyt rehellisesti siihen vastaa.

Vierailija

Ei mikään yllätys. Kaiken tuon jo tiesinkin.

Just a Little Off

You scored 11 out of forty on the psychopathy scale
You’re not mad by any means, but the average score for a "normal" person is around five. Look on the bright side; at least you've got enough corks to make you interesting. Try to cut back on the number of kittens you eat…they can give you poor digestion.
Your Analysis (Vertical line = Average)

*

Maddness Distribution

You scored 11% on Maddness, higher than 28% of your peers.

Vierailija

Taitaa olla sosiopaattien tarpeisiin sopivaa testailla ihmisiä netissä?

Näyttää olevan enkunkielinen joten jätän suosiolla väliin.
Lapsena jo kärsin siitä kun ihan liian monet lapset ja varsinkin pojat pyydysti kärpäsisä ja muita lentäviä repien niiltä siivet elävänä!!!

Mutta.. ihmisten välisessä käyttäytymisessä on niin paljon muutakin.. Sosiaalinen vuorovaikutus, sen koen ilmiöksi, jossa ulkopuolisen asiantuntijajoukon pitää kohdata molemmat osapuolet silloin kun ilmenee inhimillisesti luokittunutta käytöstä, josta on haittaa niille yksilöille ja yhteisölle jossa elävät.

Lapsuuden käytös antaa kuitenkin osviittaa siitä mihin aikuisena on alttiutta. Jos/kun lapsi on julma eläimille, hän on todennäköisesti julma muillekin.
Mutta..
Se pitää aina selvittää miksi lapsi on julma.
Onko se joku luonnevika vai kulttuurista johtuvaa?
Mun lapsuudessa oli roolit joihin kasvatettiin. Kun pikkupoika itki niin iso mies tuli ja pieksi henkihieveriin.
Ei ole ihme että sekin pikkupoika isoksi kasvettuaan kärsi lapsuustraumoistaan ja lopulta päätti itse päivänsä.

Minä pikkutyttönä sain itkeä ja minut otettiin syliin.
Minä elän yhä.

Kulttuuri voi olla psykopaattinen, sen roolimallit psykopaattisia. Yhä ihmiset, joitten on mahdollista käyttää apuvälineitä niin ettei tarvii olla väkivahva öykkäri, eikä tarvitse tehdä naisiinkaan vaikutusta öyhöttämällä ja tappelemella nyrkit ojossa kilpailevien urosten kanssa, vaikka nykyään ei tarvii miesten juosta pitkin maita ja mantuja nenä kiinni naaraitten takalistossa, yhä jotkut urokset käyttäytyvät kuin vajaaälyiset, siis alkeellisemmat, kehityksessä huomattavasti inhimillisyyttä jäljessä olevat, joille ei ole kehittynyt kielellistä ilmaisua, sovinnollisuutta, taitoja joilla voidaan edistää sosiaalisen kanssakäymisen laatua jopa niin pitkälle että ihmiset oppivat hillitsemään halujaan ja kanavoimaan niitä toimintaan josta on vähiten haittaa.

Jokainen syntyvä lapsi on toki ikäänkuin kehari ja mahdollisuuksia on moneksi.
Ei tänne synnytä villin luonnon keskelle arvaamattoman evoluution heiteltäväksi mitenkään inhimillisesti valmiina mutta kyllä tämä inhimillisyys silti on melkoinen mahdollisuus, jännä ja haastava. Eritoten älyllisesti ja humaanisti.

Vierailija
Pönni

Lapsuuden käytös antaa kuitenkin osviittaa siitä mihin aikuisena on alttiutta. Jos/kun lapsi on julma eläimille, hän on todennäköisesti julma muillekin.
Mutta..
Se pitää aina selvittää miksi lapsi on julma.
Onko se joku luonnevika vai kulttuurista johtuvaa?

Noh, onhan noita julmureita, mutta voiko noillakaan perusteilla mitään johtopäätöksiä vetää. Itse pidän eläimistä ja ihmisistäkin. Tunnen aitoa kiinostusta ihmisiin ja olen empaattinen. Mulla nuo pisteet lähinnä tuli vaikuttamisesta. Eli halusta vaikuttaa asioihin ja erittäin usein olen esim. työelämässä käyttänyt siihen monia keinoja. Eli jos aika olisi eri ja joku aate olisi ollut kiinostava niin minut todennäköisesti olisi löytänyt puolueen probakandaosastolta.

Vierailija

Näistä nettitesteistä en tiä, epäluotettavia kait?

Mä oletan että aikuistenoikeesti kun lähdetään puntaroimaan asiantuntijataholla yksilön mielenterveyttä, ihan ensin tsekataan henkilön realiteetintaju ja se erityisesti miten luulevainen hän on?

Paranoidisuushan se on ihmisen vitsaus.
Kun meillä on kyky abstrahoida, kun voidaan kuvitella vaikka mitä niin sieltä se lähtee kunkin mieli.. ja piirtyy mielen kartta sitämukaa miten avarasti kuin myös luottavaisesti sekä terveesti osaa hahmottaa olevaa.

Jos/kun ilmaantuu neuroottisuutta ja psykoottisuutta niin ne vaikuttaa paranoidisuuden kehittymiseen. Sen puolen tiedän ja ymmärrän aika hyvin mutta sitten onkin paljon kysymyksiä ympäristöä koskien..
Missä kulkee keskinäisen käyttäytymisen rajat?
Keillä on oikeus rajata ja mitä?

Lapsia ajattelen aina paljon.
Sitä erityisesti miten ohjataan sitä keskenkasvuista, tavallaan alkeellisen eläimen tasolla olevaa ja miten ohjataan erityisesti niitä, jotka ovat poikkeuksellisia.

Ei mua normi-ihmiset kiinnosta. Tarkoitan keskinkertaisia, joilla ei ole mitän aistipoikkeamia, ei yli- tai aliherkyyksiä, jotka nukkua posmoottaa samantien kun selälleen kellahtavat, jne.
Moiset perusihmiset yleensä pärjää kehdosta hautaan ilman mielenterveysongelmia ja ne joille ongelmia ilmaantuu, he ovat lähinnä keskenään vaikeuksissa päätyvätpä sitten syyllisten tai uhrien pakeille..
Niin oon kokenut ja niin hahmotan.

Toki keskinkertainen yksilö voi ajautua uhriksi mutta meikäläisissä oloissa pääsee aika hyvin myös eroon ja saa terapiaa traumoihinsa. Psykopaatit etsii aika tarkkaan uhrinsa ja yks kriteeri on puolustuskyvyttömyys. Mm. aistivammaiset tjms. vajavaiset on heille ihanneuhreja. Sellaiset joita on helppoa alistaa ja käyttää hyväksi. Tyhmät kelpaa kans ja moniongelmaiset joilla on vaikka rahahuolia, jne.

Koko kulttuuri voi vääristyä jos valtaan pääsee narsistit, sosiopaatit ja psykopaatit. Aika tyypillistä monarkioissa, demokratiassakin ilmenevää mutta vallan vaihtuminen estää yksinvaltiutta.
Nykydemokratiassa meillä naisten äänioikeus ja sitäkautta naisten ja heterogeenisen vallan jakaantuminen on parantanut niin kulttuuria kuin yksilöitä vai lieneekö .. "kumpi oli ensin, muna vaiko kana?"

Ja ei.. en ole väittänyt muuta kuin olen sanonut..
Rivien välissä ei lue että mehet ols kaikki sikoja tai naiset olis parempia.. ei niin saa lukea.

ps.
Näkyy Gabriel osallistuvan aktiivisti.
On estolistallani enkä lue mitä kirjoittaa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Fucking Normal

You scored 9 out of forty on the psychopathy scale
Oh Gods!! You're actually normal. In studies control populations of, “normal” people, show an average score of around 5, so be happy. You may be dull, but you aren't insane. Try to get and do something, have an orgy, kill a kitten, just enjoy yourself.

Löytyi sieltä kyllä sanoja mitä en oikein ymmärtänyt, mutta jos tuo sitten paikkansa pitäisi.

Laittakaa seuraavaksi persoonallisuushäiriötesti niin saadaan sekin alta pois kun kumminkin pers.häiriö lienee seuraavaksi tällä palstalla käsiteltävä asia. Kiinnostusta moiseen ainakin näemmä jo on.

Vierailija
Pönni
Näistä nettitesteistä en tiä, epäluotettavia kait?

ps.
Näkyy Gabriel osallistuvan aktiivisti.
On estolistallani enkä lue mitä kirjoittaa.

Ei se mitään, lue jos huvittaa tai ole lukematta.
Nettitestit on aina nettitestejä. Mua on kuitenkin menneisyydessä testailtu ihan kunnolla kolmipäiväsillä testeillä jotka kyllä kaivaa sen perusluonteen esille. Sinänsä tällänen nettitestaus ei anna mulle mitään uutta tai yllättävää. Tiettyjä ominaisuuksia tarvitaan tiettyihin tehtäviin.

Kuintenkin olisi kiinostavaa tietää että jos niinsanottu keskivertoihminen jostain ihmeestä saisi uusia kykyjä ja lahjakkuuksia. Jos jotenkin vaan pystyisi hetkessä olemaan charmikkaampi, kyvykkäämpi, nokkelampi jne. Kuinka se vaikuttaisi hänen "psykopaattisiin" ominaisuuksiinsa? Laittaisin tässä vastakkain kaksi kysymystä. Tekeekö ominaisuudet psykopaatin vai psypopaatti ominaisuudet?
Tai keskinkertaisuus, latistaako se persoonasta jotakin jota ei päästetä esille koska se ei ole realistista?

Ja niinkuin Johan sanoi aikaisemmin, näitä ominaisuuksia on meissä jokaisessa enempi tai vähempi.

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Tuossa aikaisemmin 'peippo' esitti kysymyksen sosiopatiasta. No, käsittääkseni psykopatia ja sosiopatia ovat toistensa sukulaisia. Seuraavassa linkissä voi tehdä itselleen PCL-R -testin, joka paljastaa psykopatian asteen.

Tämä ei voi olla mikään virallinen testi, eihän? Ehkä olen sitten vain hyvin pettynyt, kun en saanutkaan hirviö lisänimeä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Your result for The Are You an Psychopath Test ...
Fucking Normal

You scored 7 out of forty on the psychopathy scale
Oh Gods!! You're actually normal. In studies control populations of, “normal” people, show an average score of around 5, so be happy. You may be dull, but you aren't insane. Try to get and do something, have an orgy, kill a kitten, just enjoy yourself.

You scored 7% on Maddness, higher than 14% of your peers.

Hämmentää.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Shriek
Seppo_Pietikainen
Tuossa aikaisemmin 'peippo' esitti kysymyksen sosiopatiasta. No, käsittääkseni psykopatia ja sosiopatia ovat toistensa sukulaisia. Seuraavassa linkissä voi tehdä itselleen PCL-R -testin, joka paljastaa psykopatian asteen.

Tämä ei voi olla mikään virallinen testi, eihän? Ehkä olen sitten vain hyvin pettynyt, kun en saanutkaan hirviö lisänimeä.

Saitko vain 36 pönää neljästäkymmenestä?
Sinulla on silti erinomaiset mahdollisuudet jonkun suuryrityksen ylimpään johtoon.

Tässä Dr. Andy Thompsonin esitelmä Richard Dawkinsin organisoimasta AAI:n (Atheist Alliance International) kokouksesta viime lokakuussa, joka sivuaa aihetta (Moraalisuuden evoluutio):

http://www.youtube.com/watch?v=jnXmDaI8IEo

Aika pitkä (51:50), mutta mielestäni poikeuksellisen mielenkiintoinen ja myös moraalisuuden relatiivisuudesta ajatuksia herättävä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Shriek
Seppo_Pietikainen
Saitko vain 36 pönää neljästäkymmenestä?

Sain vain kolme pistettä.

Ai pahus! ei minkäänlaista toivoakaan johtavaksi poliitikoksi tai suuryrityksen johtoon, kuten ei minullakaan!

--
Seppo P.

Vierailija

Shriek kirjoitti:

Sain vain kolme pistettä.
Täyttää juuri ja juuri Sikariportaan™ minimivaatimuksen. Itse sain seitsemän pistettä.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

10/40

Just a Little Off

You’re not mad by any means, but the average score for a "normal" person is around five. Look on the bright side; at least you've got enough corks to make you interesting. Try to cut back on the number of kittens you eat…they can give you poor digestion.

Alku paljastaa kaiken: "et ole hullu, mutta" heh. Hullu mikä hullu.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat