Heurekan tulitemput Tekniikan päivillä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Heureka esittää Tekniikan päivillä 14.-15. tammikuuta Espoossa tulitemppuja, joita voit kokeilla kotonakin. Heurekan tiedeshow Dipolin auditoriossa kerran tunnissa (esitelmien väliajalla).

Lisätietoja muun muassa torstaina 7. tammikuuta ilmestyvässä Tiede-lehdessä 1/2010 (s. 41).

Mitä tulitempuissa tapahtui tai jäi tapahtumatta? Mihin fysiikan ilmiöön tiedekoe liittyi? Keskustele aiheesta tässä ketjussa!

Kommentit (3)

Vierailija

No vastataan, kun kerran kysytään:

Tänään putkahti postiluukusta Tiede-lehden uusin numero, joka on kehrätty kokoon pääosin näiden Tekniikan päivien ja erityisesti tuli-teeman ympärille.

Pah ja pöh, tylsin numero mummonmuistiin on tämä. Pelkää tekniikkaa ja muuta insinööripropagandaa. Kalevi Rantasen palotutkintaa käsittelevä juttu oli ainoa tolkullinen.

Olihan siellä humanisteille lepyttelynä Hannibalista koulukirjatarina, mutta yhteiskuntatieteistä, neurotutkimuksesta tahi käyttäytymistieteistä ei sanan sanaa. Jostain käsittämättömästä syystä Tuija Matikka saa numerosta toiseen sepittää Minä olen Jannan motivaatio -lässytyksiä, jotka eivät totisesti kerro mitään psykologian tutkimuksesta.

Tiede ei ole sama kuin tekniikka tai vain ns. kovat luonnontieteet!

evil:

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Kalevi Rantasen palotutkintaa käsittelevä juttu oli ainoa tolkullinen.

Just sitä juttua lukiessa nukahdin ja heräsin naama aukeamalta... Oikeasti. Ei se kylläkään jutusta johtunut vaan väsymyksestä, mutta näin tapahtui.

Olihan se ihan mielenkiintoinen se ilmastonmuutosjuttukin.

Muuta en ole ehtinyt vielä lukeakaan, kun vasta heräsin ja tulin kirjoittelemaan omia juttujani tänne.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Siirsin tämän tuolta alakerran Tiede-lehti -osiosta omavaltaisesti tänne Tekniikka ja energia -osioon, jos tämä täältä löytäisi enemmän kommentteja kuin tuolta alhaalta.

Jos minun nimeni ei enää ensi viikolla löydy moderaattorien listalta, niin se johtuu tästä. Kirjoittakaa siis ankarasti [tai sitten ei]!

Jätin kuitenkin varjoaiheen tuonne alakertaan.

Uusimmat

Suosituimmat