(Psykologian-)opinnot avoimessa yliopistossa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kevään valjetessa minulla on tarkoitus hyödyntää työn- ja harrastustenjälkeisten tuntien suomat mahdollisuudet opiskelun merkeissä; ja koska näiltä näkymin olen yliopisto-opintojen pariin orientoitumassa, niin luonnollisinta olisi tietysti perehtyä avoimen yliopiston tarjontaan. Psykologian, kasvatustieteen tai sosiaalipsykologian opinnot ainakin allekirjoittanutta suuresti kiinnostavat - kunhan sisältävät mahdollisimman vähän luennoilla istumista.

Minkälaisia ovat palstalaisten kokemukset avoimen yliopiston opinnoista? Onko suosituksia tai viime hetken vinkkejä aloittelijalle?

EDIT1: Oletan nyt, että nämä suorittamani opinnot sitten hyväksiluetaan, jahka varsinainen täyspäiväinen opiskelu kohdallani alkaa.

Sivut

Kommentit (57)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Olen siinä käsityksessä että avoimen yliopiston psykologian kursseille on mahdoton tunku, ja arvostelu taitaa olla varsin tiukkaa. Tai sitten oppilaat kelvottomia, jokatapauksessa näin kerran sattumalta läjän tuloksia juurikin psykologian kurssin osalta ja useimmat arvosanat olivat arvoltaan 1 tai 2. Tai oikeastaan taisivat olla melkein kaikki sitä yhtä ja samaa.

Vierailija

Rousseau kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä että avoimen yliopiston psykologian kursseille on mahdoton tunku, ja arvostelu taitaa olla varsin tiukkaa.
Tunkua? Eivätkös nuo ole maksullisia ja kaikille avoimia?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Sakarias
Rousseau kirjoitti:
Olen siinä käsityksessä että avoimen yliopiston psykologian kursseille on mahdoton tunku, ja arvostelu taitaa olla varsin tiukkaa.

Ei niillekään määräänsä enempää porukkaa oteta.

Hämmentää.

Vierailija

Vatkain kirjoitti:

Ei niillekään määräänsä enempää porukkaa oteta.
Kerpele! Asia täytynee selvitellä pikimmiten. Voisi vaikka kohtapuolin ottaa ja pirauttaa, saattaisihan siellä joku paatunut akateemikko vastatakin.

Vierailija

Vatkain kirjoitti:

Huom! Joissakin opinnoissa on paikkarajoitus.
Oi, kiitos kaunis. Sinustahan on näimmä jotain hyötyäkin. Palkkioksi saat aidon sydämen= ! Kliseinen toki, mutta ajatus on tärkein.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Aito sydän on kylläkin tällainen:

Mutta kiitos kumminkin. Ja mistä sen tietää vaikka sinun psykankursseille ei rajoituksia olisi. Jos on luentotyyppinen niin tuskin on. Vaikka sitähän juuri ei saanut olla...

Hämmentää.

Vierailija

Tuossa sitten. Toivottavasti kelpaa, edellinen omistaja ei siitä kovin heppoisin perustein kehdannut luopua.

Vatkain kirjoitti:

Jos on luentotyyppinen niin tuskin on. Vaikka sitähän juuri ei saanut olla...
Persusta on parempi puuduttaa tietokoneen äärellä, hyvää musiikkia kuunnellen, kuin massaluennolla paskaansa pidellen. Äyyh, olipas vulgääri ilmaisu.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Sakarias
Rousseau kirjoitti:

Ei sinne niin vaan marssita sisään, olettaisin. Kun on paljon halukkaita tulijoita, niin varmaan avoimessakin katsotaan kuka on oikeasti motivoitunut?

Psykologia on todellakin erittäin suosittu ala. Ja jos se arvostelu on näkemääni luokkaa eli koko satsi saa vain yhtä kahta, niin mitä niillä arvosanoilla tekee? Kai arvosanojen kuitenkin pitäisi jotenkin edesauttaa pyrkimyksissä.

Muuuutta etten nyt vallan masenna mutuillani ja sivusta seuraamillani, niin tokihan olisit Sakarias varmaan aivan ässä nimenomaan psykologian opiskelijaksi.

Vierailija

Rousseau kirjoitti:

...niin tokihan olisit Sakarias varmaan aivan ässä nimenomaan psykologian opiskelijaksi.
Ehdottomasti, onnistun kaikessa mihin innostun .

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat