Shiva on satuolento.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oisko tää kans niinkös pätevä tiede-aiheinen topikki joka näillä palstoilla ois tarpeellinen? Vai oisko, 'kaikki saksalaiset on automaattisesti natseja' laadukkaampi? Keskustelkaa.

Sivut

Kommentit (79)

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Itse olen käynnyt Intiassa ja lukenut Bhagavad Gîtâa. Välillä sitä tulee hiljennettyä meditoimaan jopa piikkimaton päällä.

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

Vierailija
Tvomas
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Itse olen käynnyt Intiassa ja lukenut Bhagavad Gîtâa.

Mitäh!!! *kivien viskonta*

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ei ole satuolento, vaan täyttä totta. Jos ette usko, niin lukekaa pyhiä kirjoituksia. Itse asiassa tämän topicin pitäisi olla "evoluutio ja fossiilit" osastolla, niin voisimme keskustella siitä, pitäisikö luonnontieteiden opetus korvata intialaisen luomiskertomuksen opinnoilla.

Vierailija
Denzil Dexter
Ei ole satuolento, vaan täyttä totta. Jos ette usko, niin lukekaa pyhiä kirjoituksia. Itse asiassa tämän topicin pitäisi olla "evoluutio ja fossiilit" osastolla, niin voisimme keskustella siitä, pitäisikö luonnontieteiden opetus korvata intialaisen luomiskertomuksen opinnoilla.

Ymmärrät varmasti myös miksi tälläiset keskustelut eivät yleensä johda mihinkään ja miksi uskonto on uskonto. Siksi ihmetyttääkin miksi eräillä tieteellisesti valaistuneilla ateisteillä on vimma tehtailla vastaavanlaisia ketjuja tiede-palstalle, kun tarkoituksena on ainoastaan provosoida ja mahdolisesti loukata; ei keskustella asiallisesti ainoastakaan uskonnosta tai edes yritetä ymmärtää kenenkään 'uskovien' näkemyksiä, uskoivat he mihin hyväänsä.

Vierailija
Muikku Muunala
Denzil Dexter

Ymmärrät varmasti myös miksi tälläiset keskustelut eivät yleensä johda mihinkään ja miksi uskonto on uskonto. Siksi ihmetyttääkin miksi eräillä tieteellisesti valaistuneilla ateisteillä on vimma tehtailla vastaavanlaisia ketjuja tiede-palstalle, kun tarkoituksena on ainoastaan provosoida ja mahdolisesti loukata; ei keskustella asiallisesti ainoastakaan uskonnosta tai edes yritetä ymmärtää kenenkään 'uskovien' näkemyksiä, uskoivat he mihin hyväänsä.

Ei uskonnoista ja uskomisesta olekaan mitään puhuttavaa, vain uskonnollisten ja unkonnottomien välisistä suhteista ja toistensa ymmärtämisestä sekä uskonnon asemasta yhteiskunnassa. Sinänsä näkemyksien ymmärtämisen vaikeuksia on yleensä uskonnollisten ihmisten puolella.

Vierailija
iileskotti
Muikku Muunala
Denzil Dexter

Ei uskonnoista ja uskomisesta olekaan mitään puhuttavaa, vain uskonnollisten ja unkonnottomien välisistä suhteista ja toistensa ymmärtämisestä sekä uskonnon asemasta yhteiskunnassa. Sinänsä näkemyksien ymmärtämisen vaikeuksia on yleensä uskonnollisten ihmisten puolella.

Niinkö? Jos näitä saarna- ja vittuiluketjuja ruvetaan laskemaan (miinus ufo-uskovaiset) , niin kyllä se saarnailu ja pilkkakirveiden viskonta menee sun leiris voitoks määrällisesti kevyesti.

Vierailija
Muikku Muunala
Niinkö? Jos näitä saarna- ja vittuiluketjuja ruvetaan laskemaan (miinus ufo-uskovaiset) , niin kyllä se saarnailu ja pilkkakirveiden viskonta menee sun leiris voitoks määrällisesti kevyesti.

Mun 'leirini'? Kyllähän sen saarnaamisen ja pskanjauhannan aloittaa yleensä joku uskonnollinen hottentotti, jolloin on luonnollista että siihen vastataan.

Se, että tulee tiedeaiheiselle palstalle kertoilemaan ID-jutuistaan, kuinka ateistit ovat sitä ja tätä ja kuinka on kauheaa, kun ateistit eivät suostu osallistumaan hyvässä hengessä heidän uskonnollisiin tilaisuuksiinsa, ei ansaitse kovin hyvässä hengessä henkilön esittämien asioiden käsittelyä.

Toki, melko turhaahan se on, kun ei näillä uskonsa levittäjillä ole kiinnostustakaan nähdä asioita kuin omalta laidaltaan. Hölmöjen kanssa ei pitäisi harrastaa kilpalaulantaa, mutta tämä nyt kuitenkin on keskustelufoorumi. Eikä edes mikään uskontofoorumi.

Vierailija
iileskotti
... tämä nyt kuitenkin on keskustelufoorumi. Eikä edes mikään uskontofoorumi.

Miksi siis tehtailla provosoivia ketjuja uskonnosta tiede-palstalle joissa ei edes haluta keskustella uskonnosta vaan ainoastaan lietsoa vihaa ja inhoa?

Vierailija
Muikku Muunala
iileskotti

Miksi siis tehtailla provosoivia ketjuja uskonnosta joissa ei edes haluta puhua uskonnosta vaan ainoastaan lietsoa vihaa?

Mitäs aloitit tämän ketjun.

Minunkin mielestäni Shiva on satuolento.

Vierailija
Pubi
Muikku Muunala
iileskotti

Miksi siis tehtailla provosoivia ketjuja uskonnosta joissa ei edes haluta puhua uskonnosta vaan ainoastaan lietsoa vihaa?

Mitäs aloitit tämän ketjun.

Luetun ymmärtäminen on lahja, käytä sitä.

Vierailija
Muikku Muunala
iileskotti

Miksi siis tehtailla provosoivia ketjuja uskonnosta tiede-palstalle joissa ei edes haluta keskustella uskonnosta vaan ainoastaan lietsoa vihaa ja inhoa?

Enpä tiedä, en ole aloittanut ensimmäistäkään. Toisin kuin sinä.

Vierailija
iileskotti
Muikku Muunala
iileskotti

Enpä tiedä, en ole aloittanut ensimmäistäkään. Toisin kuin sinä.

Näppärää, ja täysin sivuraide kamaa. Näppärää silti. *golf aploodit*

Monestikko olen avannut jeesustelu ketjuja joissa kerron teille helvetin tulesta ja jotain muuta paskaa?

...Pysytääs aiheessa ja kontekstissä.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Jaa ettäpä tainhet ymmärtää mistä ees on kysymys ?

Shiva ei taijja olla satuolento, vaan symboli luonnolle ja
niille voimille jotka luontoa pitävät yllä.

Vishin son maailmankaikkeuessa olemassa useampiaki
voimia, jokka koko paskaa sitte pyörittävät.
Ilman nuita voimija meitäkhän ei olis.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Pubi

Onko näin? Hänhän on perustanut suomeen kokonaisen myymäläketjun.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Aslak
Jaa ettäpä tainhet ymmärtää mistä ees on kysymys ?

Shiva ei taijja olla satuolento, vaan symboli luonnolle ja
niille voimille jotka luontoa pitävät yllä.

Vishin son maailmankaikkeuessa olemassa useampiaki
voimia, jokka koko paskaa sitte pyörittävät.
Ilman nuita voimija meitäkhän ei olis.

En, mee sanoo yhtä todemmaks toista. Tiedän mikä voima mua on jeesannu, sen tiedän omaksi, ja luulen et se kaikki on samaa, me vaan nähdään asiat erilailla, eri viitekehyksestä. Eli vähän sama kun joku toinen sanoo peruna ja toinen sanoo pottu. Yksinkertasimmillaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat