Luulotauti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kärsiikö joku toinen palstalainen samasta ongelmasta?

Itsellä luulotauti on lähinnä sairauksiin ja muihin terveydellisiin uhkiin liittyvää. Esimerkiksi tällä hetkellä pelkään suhteettomasti HIV-tartuntaa, vaikka ainoan kumppanin käskin aikoinaan ottaa asiasta testi varman päälle.

Jos olette itse kärsineet vaivasta, tai kärsitte siitä edelleen, haluaisin kuulla kokemuksistanne. Muuttuiko tilanne iän myötä? Opitko suhtautumaan asioihin toisella tavalla? jne.

Vaiva on todellinen ja omalla kohdallani varmasti tällä hetkellä eniten elämänlaatua heikentävä tekijä, joten vastaajan toivoisin suhtautuvaan asiaan tosissaan. Olisin kiinnostunut myös psykologiasta ja neurologiasta vaivan taustalla.

Kiitos

Kommentit (2)

Erakko
Seuraa 
Viestejä1807
Liittynyt26.8.2005

Olen jostain lukenut, että murrosiässä kuolemanpelko on pahimmillaan. Minulla ainakin se on iän myötä helpottanut.

Voisin suositella uskoon` hurahtamista`. Se ainakin saisi ajatukset toisille urille. Sairauden kuten muutkin pelot ovat vapaaehtoinen helvetti. Pelkohan on uskoa siihen, mitä ei toivo. Voit myös luovuttaa. Tulkoon tauti jos on tullakseen.

Myös mielenkiintoiset, elähdyttävät harrastukset ohjaavat ajatukset pois vanhoilta urilta. Ja ystävien seura, jos sellaisia on. Vaikeissa paikoissa pyöritin päässäni rauhoittavaa Bachin melodianpätkää. Kun oli mahdollisuus, luin kirjaa. Niinhän minä teen edelleenkin.

Vierailija

En enää muista lehden nimeä, mutta luin tekstin missä oli kerrottu "luulotaudista".

Niin kauan kun ihminen kutsuu itseään luulotautiseksi, hän ei ole sellainen. Sillä hänellä on kyky analysoida itseään suhteellisen järkevästi ja hän ymmärtää asian typeryyden.

Ihmiset, jotka todella ovat luulotautisia, kivenkovaan yleensä väittävät omat diagnoosinsa tosiksi, ja ravaavat lääkäriltä toiselle, sillä eivät luota niihin.

Tämän kaltaiset vaivat, mistä itse olet maininnut, viittaa psykosoomaattiseen ongelmaan. Sinulla saatta olla jonkin asteinen neuroosi asiaa siis ei kannata ottaa liian vakavasti, elämään pitää keskittyä ehkä paremmin, ei niinkään omaan itseensä.

liika on aina liikaa

Uusimmat

Suosituimmat