Tietsikka viirukset

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, ku monasti aina välillä viirustorjunta ohjelma löytää viiruksia, niin siihen tulee sitten semmoinen lätkä missä pyydetään että pistetäänkö virus karanteeniin vaiko poistetaanko kyseinen saastunut tiedosto, niin mitä eroa niillä on?

Eikö olisi yksinkertaisempaa jos se vaa poistaisisi sen suoraan? Turhia tommoset karanteenit. Vai onko? Mää pistän yleensä aina joka toisen karanteeniin ja joka toisen poistan kun en tiedä että kumpi on parempi.

Joskus kerran toi virustorjunta ohjelma ei antanu muuta vaihtoehtoa kuin karanteenin. Tais olla joku troijalainen tai mikä lieneekään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (3)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Nii, ku monasti aina välillä viirustorjunta ohjelma löytää viiruksia, niin siihen tulee sitten semmoinen lätkä missä pyydetään että pistetäänkö virus karanteeniin vaiko poistetaanko kyseinen saastunut tiedosto, niin mitä eroa niillä on?

Karanteeniin laitto tarkoittaa käsittääkseni, että virustorjuntaohjelmisto muuntaa tiedoston tiedostopäätteen toiseksi, jolloin ko. tiedosto ei enää ole ilman käyttäjän toimenpiteitä käyttöjärjestelmän ajettavissa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Jos virus on tarttunut käyttäjän omaan, tärkeään tiedostoon, voi sitten karantenisoitua tiedostoa vielä yrittää pelastaa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Joskus antivirus voi tehdä vääriä havaintoja. Näin saattaa käydä mm. koodatessa. Aikoinaan F-secure varoitteli mua että mun kirjoittama koodi vastas jonkun viruksen tunnistetta, vaikka ihan asiallista ohjelmakoodia olin kirjoittamassa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Uusimmat

Suosituimmat