Kaatuuko Airbus A400M-sotilaskoneen kustannuksiin?

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Toimitettujen koneiden määrässä Airbus ja Boeing olivat viime vuonna lähes tasoissa, 498 vs 481 kpl. Boeingin tulosta söi B-787 "Dreamlinerin" viivästyminen ja perutut tilaukset, mutta Airbusilla on mahtavat rasitteet A-380 -jättikoneesta, joita arvioidun 12 sijaan toimitettiin vain 1o kpl ja varsinainen "surunlapsi", mielettömän kalliiksi tullut sotilaskuljetuskone A400M.

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... htaili-ennätyksen/2010433/12

A-380 on jo otettu Atlantin liikenteeseen,hyvällä onnella ehkä
tänä vuonna pääsee kyytiin ! En koskaan toipunut siitä, että Concorde-lennot loppuivat ennenkuin sain kerätyksi tarpeeksi mailipisteitä Concorde-lentoon !

Kommentit (4)

Vierailija

Ilmabussilla on 300 tilausta ja boingilla 150. Voimasuhteet jos rautakaupat ei venkoile velkojen kanssa, ovat selvät.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Airbussilla on nämä lyhyiden- ja keskipitkien matkojen versiot, joille Boeingilla ei ole muuta vastinetta kuin monesti päivitetty B-737. A-330/340:lle kovan vastuksen antaa B-777 "triplaseiska",
jolla moni yhtiö korvaa vanhoja jumbojaan eli B-747-laivastoa. Mutta tilanne on tämänhetkinen, B-787 tulee markkinoille monta vuotta ennen A-350 EWB:a ja Airbussilla on mahtavat velat A-380: sta ja tuosta sotilaskoneesta. Ihannetilanne tietenkin on, jos kilpailijoiden suhde pysyy lähellä 50:50, dominoiva valmistaja ei ole asiakkaidenkaan etu.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Kaatuuko Airbus A400M-sotilaskoneen kustannuksiin?



Mitämitä, eikö se muka kaadukkaan täysautomaagisen tietokone-flybywiren aiheuttamiin lukuisiin ongelmiin, eikä komposiittimateriaalien tuohoutumiseen muutaman hassun lennon jälkeen, jonka jälkeen jokainen koneprojektiin osallistunut maa pullauttaa itsensä ulos projektista?

Uusimmat

Suosituimmat