Lemmikin arvokas poismeno

Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005

Jos on tullut aika viedä lemmikkikissa eläinlääkärille saamaan viimeinen pistoksensa, miten siihen suhtaudutaaan, jos tahtoo sen raadon mukaansa? Haluaisin teettää siitä karvalakin.

Sivut

Kommentit (38)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Saahan sen mukaansa, eikä niitä kiinnosta mitä sillä tekee. Itse vein aikoinaan oman raatoni kivenkoloon metsään mätänemään. Oli muuten ihmeen painava ruumis kissalla jossa oli lukuisia kasvaimia - pullistunut oli kaksi viikkoa ennen lopetusta. Kannattaisi aina lopetuttaa hyvissä ajoin pois kärsimästä eikä itkeä parkua että eikö se millään siitä paranisi. Ei se siitä, ei aina.

asdf
Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
Kannattaisi aina lopetuttaa hyvissä ajoin pois kärsimästä eikä itkeä parkua että eikö se millään siitä paranisi.

Nimenomaan. Itse olen siinä mielessä hyvissä ajoin liikkeellä, että tuo oma ei ole lainkaan sairas. Ainoastaan välillä vähän rasittava. Naukuu ja pyörii jaloissa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Meijän koerie ei oo koskaan jätetty mihinkään elläinlääkärille, perkele! Kyllä ne on aina matkaan otettu. Mutta en kerro mitä niille sitte on tehty...

asdf
Rousseau
Kannattaisi aina lopetuttaa hyvissä ajoin pois kärsimästä eikä itkeä parkua että eikö se millään siitä paranisi.

Nimenomaan. Itse olen siinä mielessä hyvissä ajoin liikkeellä, että tuo oma ei ole lainkaan sairas. Ainoastaan välillä vähän rasittava. Naukuu ja pyörii jaloissa.

Joo, kannattaa lopettaa. Tuo on kärsimyksen pitkittämistä.

Hämmentää.

Vierailija

Minulla oli 14 vuotta pystykorva. Metsästyskaveri ja muutenkin. Hän kuoli arvokkaasti haulipanoksella takaraivoon. Itse painoin liipasinta. Kuoppa maahan, henkilökohtainen omaisuus mukaan ja multaa päälle.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Olen kaksi koiraa vienyt eläinlääkärille lopetettavaksi. Ensimmäisen vein niin, että koira ei enää pystynyt kävelemään, joten kannoin sen. Jotenkin onnistuin vielä silloin säilyttämään jonkun arvokkuuden rippeen, silitin koiraa ja se kuoli. Toisen kerran koira meni lääkäriin innoissaan kuten aina. Purskahdin itkemään heti ovella, onneksi olin puhelimessa selvittänyt kaikki asiat valmiiksi. Sain sitten käytökselläni myös nuoren lääkärin itkemään. Koira oli ainoa arvokkaasti käyttäytyvä, ihmetteli vähän meitä. Rauhallisesti nukahti ja kuoli.

Molemmat oli talvella ja jätin kuolleet koirat sinne hävitettäväksi. Mihinhän asdf suunnitteli hukkaavansa nyljetyn kissan?

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Minulle tekee tiukkaa pelkkä koiran rauhoituksen katseleminen. Kun tulee lopetuksen aika, soitan lääkärin kotiin. Tuskin on mihinkään lähtijäksi siinä vaiheessa. Luonnonvaraisia eläimiä olen tappanut, mutta en tiedä pystyisinkö samaan koirani suhteen muuten kuin tilanteessa, jossa ei lääkäriä saisi aineineen paikalle.

Kuoleman sureminenhan on aina siitä kiinni, miten läheinen suhde kuolleeseen on ollut, riippumatta siitä minkä lajin edustaja on kyseessä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
asdf
Rousseau

Ota sille kaveri niin sitten ne naukuvat ja pyörivät toistensa ympäri. (Tai sähisevät, murisevat ja tappelevat niin että karvat pöllyävät.) Yksinäinen kissa on yksi suurimmista riesoista mitä on.

asdf
Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005
Wiisas
Mihinhän asdf suunnitteli hukkaavansa nyljetyn kissan?

Keuhkoista voisi saada lapsille jonkun rantalelun ja loput voi syöttää pihapiirin oraville. Tai pakastaa ja antaa kesällä siileille. Toistaiseksi tuo piikityskeikka on kylläkin siirtynyt; kissa ei ollut aamulla kovin rasittava.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
asdf
Wiisas

Keuhkoista voisi saada lapsille jonkun rantalelun ja loput voi syöttää pihapiirin oraville. Tai pakastaa ja antaa kesällä siileille. Toistaiseksi tuo piikityskeikka on kylläkin siirtynyt; kissa ei ollut aamulla kovin rasittava.

Saattaahan niistä sisuksista leluja saada. On vain vähän työlästä. Täytyy tietää konstit.

Saahan siitä kissasta kuulemma jänispaistinkin. Kannattaa kyllä ottaa pää pois ensin, ettei joku ala yskimään. Tietysti voi hiukan ruveta nukuttamaan tuollainen piikillä tapettu "jänispaisti".

Jos tuo vain kiehnää ja naukuu, anna sille ruokaa. Meitin kisuli kiehnää kun ja naukuu herkun toivossa. Jos ei ajoissa tule herkkuja, ottaa se verta irti isännän kintuista.

Vierailija
asdf

Keuhkoista voisi saada lapsille jonkun rantalelun ja loput voi syöttää pihapiirin oraville.

Keuhkoputkesta voi tehdä helistimen, kun sen kuivattaa ympyrän muotoon ja laittaa puuhelmen sisälle (vanha saamelainen lastenlelu). Kissan keuhkoputki tosin taitaa olla vähän pieni helistimen tekoon.

Vierailija
Ökkömönkiäinen
Minulle tekee tiukkaa pelkkä koiran rauhoituksen katseleminen. Kun tulee lopetuksen aika, soitan lääkärin kotiin. Tuskin on mihinkään lähtijäksi siinä vaiheessa. Luonnonvaraisia eläimiä olen tappanut, mutta en tiedä pystyisinkö samaan koirani suhteen muuten kuin tilanteessa, jossa ei lääkäriä saisi aineineen paikalle.

Kuoleman sureminenhan on aina siitä kiinni, miten läheinen suhde kuolleeseen on ollut, riippumatta siitä minkä lajin edustaja on kyseessä.

Niinpä. Minulla oli tilanne, että koira oli tukehtumassa keuhkonesteisiinsä ja eläinlääkäri sadan kilometrin päässä.
Tapauksen jälkeen olen suhtautunut viileästi lemmikkeihin enkä ole itselleni sellaista enää laittanut - toistaiseksi.

Vierailija
Luuttu
Minulla oli 14 vuotta pystykorva. Metsästyskaveri ja muutenkin. Hän kuoli arvokkaasti haulipanoksella takaraivoon. Itse painoin liipasinta. Kuoppa maahan, henkilökohtainen omaisuus mukaan ja multaa päälle.

Mun täytyy omatuntoni kiristyksen tähden tunnustaa, että joskus -60-luvulla ammuin haulikolla kuusi koiranpentua
Muut eivät olleet halukkaita siihen, eikä kukaan halunnut koiria....

Vierailija
asdf
Wiisas

Koiran voisi talvella jäädyttää tönköksi, kovertaa kirveellä ontoksi ja antaa lapsille pulkaksi mäenlaskuun. Vaan kissa taitaa olla vähän liian pieni.

Vierailija
Ökkömönkiäinen

Keuhkoputkesta voi tehdä helistimen, kun sen kuivattaa ympyrän muotoon ja laittaa puuhelmen sisälle (vanha saamelainen lastenlelu). Kissan keuhkoputki tosin taitaa olla vähän pieni helistimen tekoon.

Anatominen korjaus: kyseessä on tietysti henkitorvi eikä keuhkoputki.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat