Tarina. Ja kysymys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

50 ihmisen porukka keräsi tuhat euroa jokaiselta ja panivat ne pankkitilille.

Sitten he sopivat että koko summa annetaan yhdelle heistä. He valitsivat voittajan arvalla ja panivat voittolapun tallelokeroon katsomatta tulosta.

Sitten he kaikki elivät elämänsä loppuun asti ajatuksissaan että minulla saattaa olla 50 tuhannen euron omaisuus korkoineen.

Oliko elämä erilaista? Parempaa vai huonompaa?

Kommentit (9)

Vierailija

50 ihmisen porukka keräsi tuhat euroa jokaiselta ja panivat ne pankkitilille.

Sitten he sopivat että koko summa annetaan yhdelle heistä. He valitsivat voittajan arvalla ja panivat voittolapun tallelokeroon katsomatta tulosta.

Sitten he kaikki elivät elämänsä loppuun asti ajatuksissaan että minulla saattaa olla 50 tuhannen euron omaisuus korkoineen.

Vierailija
U.Boltin jänis

Kaikkien elämä oli tasan tuhannen euron verran huonompaa. Mutta toisaalta he saattoivat aina kiristää perillisiltään palveluksia vihjaamalla mahdolliseen mahtavaan perintöön.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Ensin sovitaan, että summa annetaan yhdelle, ja sitten sitä ei annetakaan kellekään. Hölmöläisten hommaa. Jokainen eli elämänsä loppuun 1000e + korot köyhempänä.

We're all mad here.

Vierailija

Tuotahan voi kysyä kaikilta joilla on lottokuponki vetämässä.

Vierailija

Ilmassa olevan sähkön (eli varauksen) vangitsemisesta:

- jalkapallopelissä määrätään rankkari, mutta tuomari päättää että se vedetään vasta 6 vuoden päästä, jotta ehtii kunnolla perehtyä tapauksen oikeudenmukaisuuteen (talousrikostutkinnassa on 10 vuoden juttuja)

- lottokone menee rikki ja viimeinen numero päätetään arpoa vasta 14 vuoden päästä.

- saat lapsen mutta kuulet vasta 25 vuoden päästä että minkätyyppinen ekoterroristi hänestä tulee

- ostat auton. Tiedät vasta 5 vuoden päästä että oliko hyvä ostos.

- olet valitsemassa vaimoa ja yrität valita pienemmän pahan. Toinen tupakoi, toinen taas ei kuntoile. Lykkäät päätöstä 30 vuotta koska haluat olla varma

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Ensinnääkään en ymmärrä kysymyksen mielekkyyttä.

Sisälukutaitoa käyttämällä saan luullakseni kuitenkin pointin kaivettua.

Ilmeisesti he olivat onnellisia, koska kukaan ei lapun nostamista vaatinut. Jos oletetaan, että siihen vaadittiin kaikkien suostumus, niin silloin he olivat tyhmiä, ja tyhmät ihmiset on älykkäitä onnellisempia.

Lopullinen vastaukseni on ei mitään, koska kysymys luo - luonnollisesti - äärettömän määrän paradokseja.

Vierailija

Maksaisitko 1000 euroa siitä, että sinulla on loppuelämäsi ajan jäljellä toivo, jonka todennäköisyys on lähes miljoona kertaa parempi kuin lotossa?

Moni maksaa tuon tonnin joka vuosi lottoon. Tilastomatikkaa taitamaton laskeskelee että jos joku sen voittaa, niin miksi en yhtä hyvin minä. Viksumpi laskee hieman eri tavalla.

Vierailija
U.Boltin jänis
Moni maksaa tuon tonnin joka vuosi lottoon. Tilastomatikkaa taitamaton laskeskelee että jos joku sen voittaa, niin miksi en yhtä hyvin minä. Viksumpi laskee hieman eri tavalla.

Erityisen tyhmiä ovat ne, jotka maksavat saadakseen pelata flipperiä?

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Laitoin kerran vanhan tonnin osakkeisiin, enkä tiedä olenko rikas vanhana mummona nostaessani ne.

Ei se elämääni juuri vaikuta, mutta onhan se kiva välillä ajatella, että saatan käydä eläkkeellä pitkällä lomalla niillä rahoilla. Ja jos en, niin eipä tuo niin väliä.

Uusimmat

Suosituimmat