Lopettakaa naisviha

Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

[size=150:28lbevj3]Lopettakaa naisviha[/size:28lbevj3]

Hazardin vakava virhe ei oikeuta hänen julkista raiskaamistaan. Se mitä medioista saa nyt lukea, on väkivaltaa.

Kanavoikaa vihanne sinne, minne se oikeasti kuuluu, niille ihmisille ja tahoille, jotka ovat oikeasti kohdelleet ja kohtelevat teitä huonosti, väärin ja epäoikeudenmukaisesti.

Tämä sama ilmiö tapahtuu aina Suomessa, kun joku julkisuudessa oleva nainen tekee virheen. Se on maan yleistä naisvihaa, jolla on meillä pitkät perinteet. Siihen syyllistyvät miesten lisäksi naiset. Lopettakaa se ja hävetkää!

Valtaapitävät eivät asiaan puutu, koska harrastavat itse samaa.

Naisvihan tilalle on saatava naisrauha.

Lamalla on monet kasvot.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija
Pirta
[size=150:1wliofix]Lopettakaa naisviha[/size:1wliofix]
Hazardin vakava virhe ei oikeuta hänen julkista raiskaamistaan. .

Vai on hänet raiskattu julkisesti. Liitätkö linkin Youtuben videosta? - Luulin että hän antaa raiskaamattakin.

Vierailija

Lopeta itse hölmöily, naiset eivät ole kritiikin yläpuolella eikä kritiikin esittäminen ole minkään vihaa. Tuo vihaaminen sukupuolen perusteella on enemmänkin juuri tuollaisten KaarinaLizardin kaltaisten feminazien juttu.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
iileskotti
Lopeta itse hölmöily, naiset eivät ole kritiikin yläpuolella eikä kritiikin esittäminen ole minkään vihaa. Tuo vihaaminen sukupuolen perusteella on enemmänkin juuri tuollaisten KaarinaLizardin kaltaisten feminazien juttu.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että jos lähtee mille alalle tahansa hommiaan hoitamaan, niin turha sitä on yrittää livetä tasosta ja osaamisesta sekä parhaimpansa yrittämisestäkin sukupuoltaan, sukupuolista suuntaustaan, kansallisuuttaan, rotuaan tms. tekosyynä käyttäen. Työssä vaaditaan tiettyjä ominaisuuksia ja lahjoja, joten jos ei edes perustasolle asti pysty hommia hoitelemaan, niin ehkä kannattaa harkita alan vaihdosta. Jos pidät vihaamista yksilökohtaisena, niin kannattaako sitä alentua sille tasolle, jossa alatasoisia lempinimiä kehitellään henkilökohtaistasolla epämiellyttäväksi koetulle henkilölle?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Pirta
Naisvihan tilalle on saatava naisrauha.

Vähän kieroutunutta, sillä "naisrauha" yhtäältä on miesvaltaisen viktoriaanisen ajan keksintö, ja nyt sovellat sitä vieläpä kontekstissa, jossa puhutaan naisen ideologiasta. Ajatuksesi siis on, että naisten ideologioita ei voisi arvostella, mikä on epätasa-arvoa.

Noin laajemmin on kiintoisaa, miten feminismi tarvittaessa lainaa uskomuksia viktoriaaniselta ajalta, vaikka toisaalta ko. aika näyttäytyy heille naiselle ikävänä.

aes
Seuraa 
Viestejä173
Liittynyt4.7.2008
Pirta
Hazardin vakava virhe ei oikeuta hänen julkista raiskaamistaan. Se mitä medioista saa nyt lukea, on väkivaltaa.

Mikä ihmeen virhe? Kolumnihan oli silkkaa asiaa.

Vierailija

Luin Kaarina Hazardin hätkähdyttävän kolumnin vasta tänään. Mielestäni siinä oli syvää miesvihaa ja esimerkiksi itäisen Helsingin väestön halveksuntaa. Kaarina Hazard on kulttuurihenkilönä hieno ja tehnyt paljon hienoja töitä, mutta kuten Pirta mainitsi, hän teki suuren virheen. Sanavalinnat ja henkilöön kohdistunut syvästi halveksuva sävy varmasti tuovat jyrkkää kritiikkiä kolumnistia kohtaan.

Tässä tapauksessa en itse puhuisi naisvihasta. Naisten väheksyntää tapahtuu yhteiskunnassamme edelleen ja ,
mitä kauemmaksi kaupungeista menemme sitä enemmän. Ei sitä, siskoseni, haukkumalla, parjaamalla tai valittamalla poisteta

Mielestäni Kaarina Hazardin jo kirjoittaessaan kolumnia olisi tullut ymmärtää tulossa oleva julmakin henkilökohtainen kritiikki. Toivottavasti turhaan parjaamiseen tai mahti-(naispuoliseen synnyttäneeseen nautaeläin)-nimittelyyn ei kukaan sorru, ja toivon että räväkkä kirjoittaja saa myös olla rauhassa shokeeraavasta sävystään huolimatta.

Vierailija

Olen omille lapsilleni yrittänyt tähdentää, että koskaan ei saa tehdä sellaista toista kohtaan, jota ei haluaisi tehtävän itsellensä. Se koskee myös loukkaamista sanoilla. Halmeella on omaisia ja läheisiä, joita kirjoitus varmasti loukkaa.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Mansikki
Olen omille lapsilleni yrittänyt tähdentää, että koskaan ei saa tehdä sellaista toista kohtaan, jota ei haluaisi tehtävän itsellensä. Se koskee myös loukkaamista sanoilla. Halmeella on omaisia ja läheisiä, joita kirjoitus varmasti loukkaa.

Toisaalta, on myös otettava huomoon se tosiseikka, ettei omaisia ehkä kiinnosta nettisivustojen lukeminen henkilökohtaisen menetyksen suhteen surun ollessa päällimmäisenä tuntona henkilökohtaisella tasollaa asioita käsitellessä.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger
Mansikki

Toisaalta, on myös otettava huomoon se tosiseikka, ettei omaisia ehkä kiinnosta nettisivustojen lukeminen henkilökohtaisen menetyksen suhteen surun ollessa päällimmäisenä tuntona henkilökohtaisella tasollaa asioita käsitellessä.

Surunkäsittelyssä ihan omakohtaisena kokemuksena keräsin kaiken tiedon myös netistä tuoreeltaan yhdeksän vuotta sitten. Suomen lehdistössä kyseistä tapahtumaa ei käsitelty. Kaarina Hazardin kolumni julkaistiin sensaatiolehdessä. Uskaltaisin väittää, että lähes jokainen Halmeen läheinen on jo lukenut tai tulee lukemaan sen. Se on vieläkin netissä.

Vierailija
-:)lauri
Urbaanisanakirja:

Hazardi

erittäin vaarallinen

[list:2yu61vek]Kaveri vetäisi suksilla hazardin tempun[/list:u:2yu61vek]

Need I say more?

Mua kutsutaan yleisesti (varsinkin viikonloppuisin) "hazardiksi jätkäksi", mutta olen käsittänyt, että se ei tarkoita kohdallani pelkästään tuota.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Mikä ihmeen naisviha?

Miehet arvostavat naisia ihan perusarvoisesti. Uskonnot toki värittävät tätä toiseen suuntaan useinkin.

Luonnollinen kunnioitus naisiin pitäisi olla itsestäänselvyys puupäisemmillekin: Nainen voi vain jatkaa sukua yhdessä miehen kanssa.

Vierailija
Volitans
Mikä ihmeen naisviha?

Miehet arvostavat naisia ihan perusarvoisesti. Uskonnot toki värittävät tätä toiseen suuntaan useinkin.

Luonnollinen kunnioitus naisiin pitäisi olla itsestäänselvyys puupäisemmillekin: Nainen voi vain jatkaa sukua yhdessä miehen kanssa.

Kyllä, peruskunnioitus ja arvostus sukupuolesta riippumatta pitää olla itsestäänselvyys. Kaarina Hazardiin kohdistuva kritiikki ei ole naisvihaa vaan vastaus hänen jyrkkään tekstiinsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat