Huuto.netin hintavaraus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen yrittänyt pähkäillä tätä Huuto.netin hintavaraus-käsitettä jonkin aikaa. En ole vieläkään oikein ymmärtänyt sen ideaa.

Hintavarauksen kanssa voi pistää huutokauppaan myyntiin tavaraa, josta voikin huutojen päätyttyä sanoakin "ähhähää, enpäs myykään, tulin vaan tuhlaamaan teidän aikaa".

Jos ei suostu myymään jotain alle tietyn hinnan, niin miksei sitä laita lähtöhinnaksi?

Joku on sanonut, että sillä voi "houkutella huutajia". Onko joku todella niin idiootti, että maksaa jostain enemmän sen takia, että on tarjonnut siitä ensin liian vähän? Siis sen sijaan, että näkisi heti, onko aito lähtöhinta järkevän kokoinen.

En ole oikeissa huutokaupoissa käynyt, mutta käsittääkseni niissä ei yleensä tuollaista hintavaraussysteemiä ole. Onko sillä mitään muuta funktiota, kuin että leveillä muille rojuillaan ja "tulla vähän kattomaan minkä arvonen tää ois"? Minusta se on silkkaa toisten resurssien tuhlaamista ja siksi tympeää käytöstä.

Kommentit (8)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Huuto.netissä roinaa riittää. Silloin näkyvyys on tärkeää. Sitä voi ostaa rahalla, tai ansaita kilpailuvietin ja hupinaksuttelijoiden herättämisellä. Niin se vain on, että jos huutajia on vaikka 20 jo, sinne menee helposti mukaan 21. huutajaksi. Sehän se huutokaupan idea on. Ukkojen laittamista kilpaa huutamaan korotuksia, ja lopulta maksamaan ylihintaa roinasta. Ukkojen täytyy kilpailla kaikesta. Huuto.netissä kilpaillaan siitä kuka saa suositun tuotteen X itselleen. Hintavaraus sitten suojaa myyjää, ettei yksittäinen ukko saa satasen tuotetta eurolla.

Galleriassa ja Ilmoitusikkunassa (mikä lie), olevia tuotteita katsotaan monin kerroin useammin kuin tavallisia huutoja.

Itse en käytä huuto-ominaisuutta, vaan myyn OSTA HETI -menetelmällä. Ostaja saa heti ostettuaan tilinumeroni ja paketti lähtee aikas pian. Eli en huutokauppaa. OSTA HETI-menetelmässä on hyvä se, ettei ostaja ehdi välttämättä vertailla hintoja. Myyn nimittäin 50% katteella tavaraa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Meinaatko, että sinun kohdallasi on ainakin täysin kyse tästä kapitalismin ylläpitävästä voimasta, ilman pumppaamisesta hintoihin?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Itsekään en ymmärrä tuota hintavarausta. Ylihalpa lähtöhinta saa epäilemään, että tuotteessa on jotain vikaa tai jopa itse myyjässä. Eikä nykyään edes korkeimman huudon tehneen yhteystietoja välitetä myyjälle ja toisinpäin, jos hintavaraus ei ole ylittynyt.

Vierailija

Tuota olen itsekin ihmetellyt ihan samoilla ajatuksilla, miksi tosiaan ei laita lähtöhinnaksi sitä minimiä mihin on valmis myymään? Typerimmät tapaukset mitä on huuto.net:issä vastaan tulleet on näitä, että laitetaan jokin tavara myyntiin lähtöhinnalla 0 ja minimikorotus 1e ja hintavarauksella. Kun vilkaisen myyjän myyntihistoriasta, niin huomaan, että samaa tuotetta on yritetty myydä toistuvasti samalla tavalla eikä ole mennyt kaupaksi vaikka on tarjottu 200e. Ei kun uudestaan nollasta liikkeelle ja euron korotuksella.

Myyjä tietysti ihmettelee kun tarjoavat liian pieniä summia. Aika jännää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Huomatkaa että myyjällä ei ole tarve päästä tavarasta eroon, vaan tavoite on tehdä tiliä.

Ehjä tavara menee aina Huuto.netissä kaupaksi. Kaikki mitä kohteita mulla siellä on ollut, on lopulta mennyt kaupaksi.

Ohjeissa on kokoelma totuuksia, jotka kannattaa lukea. http://www.huuto.net/fi/ohje-vinkit.php

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mieheni kanssa hieman kinasimme tuosta nollasta aloittamisesta. Hänen mielestään se on oiva keino saada huutajia huutelemaan. Itse mieluummin käytän hintaa jonka oikeasti toivonkin saavani. Jos menee alle niin olkoon ennemmin vaikka myymättä (jälkikäteen on kyllä ruinattu myymään kun aika on mennyt umpeen, mutta miksi pirussa alkaisin kaiken maailman ohi huutokaupan tavaraa jälkikäteen itkeville myymään?) Joskus luvataan ostaa hintaan se ja se, sanon että laitan uudestaan huudettavaksi - lupaaja katoaa sen siliän tien.

Meitä on moneksi.

Kai jotkut ovat niin pirun epävarmoja siitä mikä sen hinnan tulisi oikeasti olla, että heidän pitää kokeilla huudattamisella sitä millaiseksi se muodostuu. Mutta mitä järkeä sitten on HV-huudattaa viikko toisensa jälkeen jos näkee että se ei vaan mene kaupaksi sillä mitä haluaa ja itse ei vaan halua hintaa laskea. Kokeilisi vaikka eri vaihtoehtoja vuorotellen. Onhan niitä.

Vierailija
Rousseau
Mieheni kanssa hieman kinasimme tuosta nollasta aloittamisesta. Hänen mielestään se on oiva keino saada huutajia huutelemaan.

Mitäs ihmettä niillä huutajilla tekee, jos ne eivät aio maksaa myyntihintaa? Ei huuto.net maksa mitään huutajabonusta huutajien määrän mukaan.

Uusimmat

Suosituimmat