Linux on perkeleen hyvä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kas terve...

kun kaikki koneet hajoo samaa
aikaa on aika urponkin kokeilla linuxia...

vindows 7 on kamala... hirvee..
ja muutenkin persiistä...
täysin käsittämätön hidas kankee
epälooginen...yms purnausta...

os x lumppari on tähän mennessä
paras näistä ikkunallisista...

mutta perseelleni lensin kun yön aherruksen jälkeen
sainkin kun sainkin tapeltua vanhaan p4 qompaq evoon
linuxin... ubuntun... (jonku kevyt version)

toimiva nettiKone... joka on nopsempi
kuin uusi läppäri jossa on yhteys valmiina...
siis helvetti mokkulalla...

taitaa tästä pojasta tulla linuksiKuski...
niin paljon vituttaa applen törkyily...
näytön paneelia kun myyvät 2006v koneeseen
niin ystävälliseen hintaan kuin 600 ja jotain kymppejä päälle...

jos en muuta keksi niin teen imakistä jonkun
omituisen pcMacLinux sekoituksen...
saatana revin kaikki osat irti ja istutan johonkin
toiseen koteloon... pärkeles... hmmm... toimikohan...

kaikki neuvot otetaan vastaan
linuxista.. ja tietysti mäkistä...
varsinkin kiinnostaa linuxin musa puoli...

korvaajaa logicille... onkohan monen vuoden
odotuksen takana ?

Sivut

Kommentit (1527)

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Tällainenkin painos Ubuntusta on:

http://ubuntustudio.org/

Olen havainnut hyväksi. Perus-Ubuntun kanssa oli hieman vaikeuksia äänten konffauksessa, enkä saanut ulkoista äänikorttia pelittämään ensinkään. Studiossa oli kaikki säädöt valmiiksi tehty.

Logic:ia lienee turha toivoa, ja muutenkin musasoftaa on liian vähän. Rosegarden kannattaa tsekata ja Renoise pelittää myös Linuxilla.

We're all mad here.

Vierailija

Windows on etenkin vanhassa koneessa hidas ja takkuileva. Tämä johtuu suureksi osaksi virusturvaohjelmistosta, joka vie lopunkin tehon koneesta.

Itse asensin vanhaan läppäriini Ubuntun, ja sen jälkeen se on toiminut hyvin ja on täysin käyttökelpoinen. Linuxille ei ole viruksia eikä tarvetta F-Securelle eikä vastaaville virusturvaohjelmille.

Alex
Seuraa 
Viestejä486
Liittynyt2.1.2006

Windows on aivan kelpo käyttis uusissa koneissa, sitten kun koneen suorituskyky ei enää ole nykytasolla on Linux paras valinta.

Minulla on kotona nyt kaksi uudempaa konetta, toinen win7 ja toinen vista, vanhemmat kaksi päivitin ubuntulla ja kaikki toimivat odotusten mukaan.

ei se linux mikään taivas ole, mutta erittäin toimiva vaihteohto nykyisin ellei halua pelikonetta.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005

Ei kyllä ole hirveän kehuttava tämä Linuxin nykytila. Konffitiedostot muutetaan (yleensä XML-)sekasotkuksi. Fonts.confia on käytännössä mahdotonta muokata muuten kuin kopioimalla valmiita tekstinpätkiä muualta tai käyttämällä jonkin surkuhupaisan "työpöytäympäristön" mukana tullutta graafista editoria. Äänetkin ovat monin paikoin taas rikki, kun ollaan keksitty joku PulseAudio.

Freebsd olisi varmaan ihan hyvä palvelimiin, mutta työpöytäkäytössä ongelmaksi muodostuu se sama X.org -sekasotku mikä on Linuxissakin. Eikä Freebsd:n työpöytäominaisuuksiin ymmärtääkseni panosteta kovinkaan paljoa.

Monet FOSS-sovellukset tarvitsisivat selkeämmän suunnitelman kehityksestä ja huomattavasti paremman laadunvalvonnan.

Voi kun Windowsille olisi yhtä hyvä ikkunamanageri kuin ion3...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

En käsitä miksi porukka vielä tappelee PC-raatojen parissa. Varsinkaan ihmiset, jotka ovat nähneet Macin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Mikäs siinä macissa niin hienoa on? Yksinkertaisena mediasoittimena toimiva mac meni äskettäin mulla sekaisin ja jouduin sen asentamaan uudelleen. Yhtälailla niitä ongelmia on macissakin. Ja lisäksi yritysmaailmassa on se ongelma, että vaikka mac on enemmän microsoft-yhteensopiva kuin linux, ei se silti ole mikään windows.

Lisäksi windows 7 on mielestäni erinomainen käyttis. Vista kärsi aika paljon yleisestä huonosta toimivuudesta ja yleisestä hitaudesta. Seiskassa saadaan paljon uusia ominaisuuksia, nykyaikainen graafinen ympäristö, ja yleisesti toimivampi paketti kuin XP.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Saw
En käsitä miksi porukka vielä tappelee PC-raatojen parissa. Varsinkaan ihmiset, jotka ovat nähneet Macin.

Niistä raadoista saa kasattua erittäin hyvin toimivia koneita hävyttömän halvalla. Itse olen satsannut nykyiseen koneeseen alle 200e (käytetystä viritetty), ja tällä tulen toimeen 2-3 vuotta. Kahdella käyttöjärjestelmällä saa kahden maailman edut itselleen, ja kaikki tarvittava hoituu ilmaisohjelmilla.

Monilla ei vain ole mitään syytä maksaa tietokoneesta yli 500e.

We're all mad here.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Vanhempien 6 vuotta vanhaan koneeseen piti puolisen vuotta sitten lätkäistä toinen 512 Mt DDR-palikka ja johan se KDE 4.3 jaksaa hyrrätä. 64 bittisellä "nykyaikainen työpöytä" 1 gigan muistilla on jo liian pieni, mutta kyllä se 32 bittisellä vielä menee.

On yhdyttävä ilaihon kommenttiin tästä muutoksesta eli tehdään joku "sexymmän" oloinen viritelmä toimivan tilalle, joka kruunataan käyttäjätestauksella. Jossain määrin paloi käämit networkmanageriin, mutta toisenlaisessa olosuhteissa se voisi olla kätevämpikin.

Muutosvastarinta – tuo Suomen yleisin lintu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
Saw

hmm...
nikistä arvanet että olen ollut omena
miehiä... jonkin aikaa...
performa 460... *muistelee*
oli eka mäkki... joka toimi aina vaan...
ja teki minusta omenaisen...

siihen lisäksi logiciin tottuminen
ja jonkinlainen snoppailu piti minua
unessa aikas pitkään...

apple ei ole sen laadukkaampi raudasta
kuin sama rauta kaupassa ilman omenankuoria...

tästä päästään tähän mikä on saanut minut
vittuuntumaan jobsiin samallalailla kuin billiin... perkele...
salailu ja ylihinnottelu huollossa....
ja usein vielä liiallinen kiire siellä huollossa...

omituista onkin että "hyvän palvelun" mac liikkeessä
vaihdettiin muistit takahuoneessa näkymättömissä... miksi?
eikö vuosia kestänyt asiakassuhde olisi kestänyt sen
että huolto opastaa aloittelijoita suber helpoissa asioissa...
vaikka 25e siitä voisikin jäädä velottamatta...

en tosiaankaan ennen ole tajunnut tätä
mystiikkaa applen koneiden kohdalla---
tottunut vain että aina oli vietävä huoltoon...

kunnes sitten kerran kiireessä jouduin itte
hajonneelta kovalevyltä pelastaa tärkeet
tiedot DW:lla ja vaihdoin itte kovonkin uuteen...
olin hieman ihmeissäni...

mitä vittu WD kovo.. .ja kaikki muukin
hyllytavaraa...
miksi tästä joutuu maksaa apple lisää ?

nyt kun näyttö on paskana 2006 vuoden
mäkistä... sanoo huolto osan hinnaks...
600-700e... *kattoo puhelimen luuriin epäuskoisena*
siis siinä ei tietty ollu asennusta... vaan enpä sitä toisiaan
tarttekkaan... pärkele...

eikä puhettakaan että ukko olisi
kertonut mitkä kaikki mallit tän samppasungin
tilalle käy... kuten omenaiseen me henkeen
luulisi kuuluvan saatana...
"siihen käy kyllä dellin...ja necin... "
ei..

on tullut semmoinen kusetettu olo koko
applesta...
vittu mä hehkutan ja huudan kuinka mäkki
on hyvä ja duunitkin teen sillä... ku muilla ei pysty...
*oksentaa*
vittu ihan kuin joku saippuakauppias ekoilla viikoilla...

nyt ikivanha p4 ja linux...
netti sujuu... yhtä nopeesti ku
imacillä... käsittämätöntä...
0e...

siksi esim minä jaksoin taas
purkaa ja kasaa... pc:n romuja...
tässä linux koneessa sentään näyttö toimii
ja jos se hajoo ei kukaan yritä piiloletta
varaosia... tai uusia halpoja näyttöjä...

nim: mandariini

Vierailija

suolisto24.fiin imäkkäri palstalla
joku arveli että imac toimisi ilman "pääNäyttöä"

PERKELE... onkos tälle arvelulle mitään tietoon
nojautuvaa sanottavaa kellään...

eli mitäs käy jos teippaan alkuperäsen
näytön piuhat vaan koteloon...
ja isken imacin ulkoiseen näyttöön kiinni...

eli ulkoinen on ainut näyttö siis...
hmm... menetän kahden ruudun hyödyn... ?
jos toimisi ei olisi ollenkaan hullumpi
juttu...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Minulle on tullut vaikutelma ettö kaikki MAC-käyttäjät ovat jotenkin erilaisia...

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Minulle on tullut vaikutelma ettö kaikki MAC-käyttäjät ovat jotenkin erilaisia...

minusta taas kaikki linuxi tyypit
ovat siistillä tavalla sekasin...

minä en enään ikuna palaa
pelkäksi omenaksi...
olen nykyään LinuxOmena...
ja omena putoaa kun linuxille tulee
hyvä musaSofta...

LINUX kehumista.....

käsittämätöntä miten hyvin tää pelaaa...
olen yrittänyt saada tätä sekoamaan...
mutta ei putoa.. ei millään...
ja netissä siis DNAmokkulalla-.--

täytyy kattoo jos vaikka oikeesti
opettelis käyttää tätä linuxia kun sopii
paremmin mulle kun w7...
tää on helpompi....

mites helvetin hyvin linux pyörii
jossain uudessa tehoMyllyssä.. ?
hu hu...

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
omena

mites helvetin hyvin linux pyörii
jossain uudessa tehoMyllyssä.. ?
hu hu...

Erittäin, erittäin hyvin. 4 * 2.93 GHz Intel Xeon W3540 + 8 GB + OpenSUSE 11.1 + 2.6.27.42 -kernel
(Olen juuri päivittämässä 11.2 -OpenSUSE -jakeluun).

Intelin cpu-virtualisointikin toimii häkellyttävän hyvin, Paljon paremmin kuin odotinkaan, odotin cache -ongelmia omissa SMP/context switch-bechmarkeissani, eipä näkynyt mitiä.

Levytila ei vielä oikein riitä järkevän virtualisoidun järjestelmän (todennäköisesti KVM) virittämiseksi, mutta eiköhän tuokin tuosta kohta tokene...

En ole omissa koneissani pitänyt Wintoosaa n. vuodesta 1997 lähtien, enkä ole kokenut menettäneeni yhtään mitään. Viimeisen n. vuoden aikana minulla ei ole ollut ainoatakaan Windows -järjestelmää, eikä myöskään ole mitään ikäväntuntoa.

En juurikaan harrasta pelien pelaamista, musiikin uploadausta tai muutakaan moista. Minulla on aivan muut intressit, joihin Windows ei sovi vähimmässäkään määrin.

Ammatimaisesti tuettu Linux sopii sen sijaan aivan loistavasti softakehitykseen(kin).

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

planetisti
Seuraa 
Viestejä463
Liittynyt22.9.2008

Logicin korvaajaa ei valitettavasti vielä ole. Ardour on erinomainen DAW, mutta siihen tulee MIDI-ominaisuudet ja sitä myöten midiraidat, instrumenttiraidat ja muut vasta jonkin ajan päästä. Olen työskennellyt myös Pro Toolsin, Logicin ja Nuendon kanssa, äänityskäytössä (wavia narulle) Ardour on aivan vertailukelpoinen, jopa parempi. Sen voi myös kääntää VST-plugarituella, mutten tiedä, onko sitä saatavilla esim. Ubuntun pakettivarastoista suoraan. Omassa Arch-linux asennuksessa se löytyy suoraan pakettina.

Toinen hieno asia Linux-audiossa on juuri ilmestynyt FFADO, yleinen ajuri monille firewire-äänikorteille.

Muuten onkin ongelmia. Esimerkki: softasyna kuten AMS ei toimi jack-midin kanssa. Ts. en pysty käyttämään fw-äänikorttini midi-ominaisuuksia tuon synan kanssa. Ts. AMS:n koodaajat ovat olleet sen verran tyhmiä, etteivät tajunneet antaa täyttä tukea Linux-audion tärkeimmälle osalle, jackille.

Tosiaan peruskäyttöön Linux on perkeleen hyvä. Vielä kun saadaan html5 yleiseen käyttöön ja päästään flashista eroon, niin...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat