Koukussa hyväntekeväisyyteen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tuossa mieleen, että kai lahjoittamiseenkin on mahdollista jäädä koukkuun negatiivisin seurauksin. Esimerkiksi entinen köyhä potee syvää sympatiaa toveriköyhiä kohtaa ja lahjoittaa vähitellen kaikki rahansa köyhyyden ehkäisyyn päätyen itse takaisin köyhyyteen. Traagista ironiaa.

Useat vanhukset tahtovat usein lahjoittaa kertyneitä omaisuuksiaan lähisukulaisten elämän helpottamiseen ynnä muihin. Ovatkohan he myös taipuvaisempia jäämään koukkuun erinäisille hyväntekeväisyysjärjestöille lahjoitteluun. "Kyllähän minulta aina vähän liikenee" sanoo rouva kylillä, kun esim spr:än työntekijä kerää nimiä kuukausilahjoittajien listaan. Hyväntekeväisyyteenhän aina yllytetään ja mainostetaan itkevien lapsien kuvilla varsinkin nyt Haititurman aikana. Joihinkin se iskee oletettavasti liian kovaa liian usein ja kierre saattaa syntyä. Ken tietää.

Pitäisiköhän perustaa hyväntekeväisyysjärjestö hyväntekeväisyyden uhrien auttamiseen? *Auts!* Sieltä se ironia taas iski kavalasti mokoma

RAY on jo yllämainitun tyyppinen periaatteessa, mutta sen kohde on uhkapelien uhrit, joille se hyväntekeväisyys RAYn peleissä lienee aika sivuosassa. Siinäkin ovat muuten ne raukat mummot niitä uhreja usein kerta syytävät pienet eläkkeensä kiilto silmissään kaupan hedelmäpeleihin.

Itse lahjoitin vähän viimeviikolla Haitiin kerta varaa oli ja yllytän tekemään samoin. Mutta vain jos on sitä pätäkkää tarpeeksi. Te työihmiset, DI:t sun muut varsinkin, puhuttelen teitä ;D

Kommentit (1)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Itse teen hyväntekeväisyystyötä mieluummin itse kuin jakaisin tekemälläni palkkatyölläni kertyneitä eurosenttejä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat