Ristiinkytketty verkkokaapeli, Ubuntu, konffaus

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Pingviinit!

On Ubuntukoneet X ja Y, gigabittiset verkkokortit ja ristiinkytketty kaapeli.

Pitäis siirtää isoja tiedostoja X -> Y.

Noin parin viikon välein. Eli pitäis olla joku automaattinen konffaus ettei tarvi tehdä mitään.

Vissiin joku nätti skripti vaan typetetään?

(en jaksa irrottaa USB-kovalevyä ja kopioida X:n tiedostot siihen ja sit edelleen Y:hyn)

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (10)

Vierailija
Saw
Pingviinit!
On Ubuntukoneet X ja Y, gigabittiset verkkokortit ja ristiinkytketty kaapeli.
Pitäis siirtää isoja tiedostoja X -> Y.
Noin parin viikon välein. Eli pitäis olla joku automaattinen konffaus ettei tarvi tehdä mitään.

Vissiin joku nätti skripti vaan typetetään?

(en jaksa irrottaa USB-kovalevyä ja kopioida X:n tiedostot siihen ja sit edelleen Y:hyn)

Kai sulla on asdl -modeemi, missä on kytkinportit. Laitat koneet siihen tavallisella rj-45-johdoilla ja laitat kyseiset kovalevyt yleiseen jakoon, jotta voimme tarkistaa, kandeeko ylipäätään niitä tietoja siirrellä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
mensaani
Kai sulla on asdl -modeemi, missä on kytkinportit. Laitat koneet siihen tavallisella rj-45-johdoilla ja laitat kyseiset kovalevyt yleiseen jakoon, jotta voimme tarkistaa, kandeeko ylipäätään niitä tietoja siirrellä.
Reititin löytyy, mutta se on vain 100 megabittinen. Liian hidasta. Sillä keinolla mä ennen olen tiedostoja siirtänyt ja tuskastunut hitauteen.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija

asenna rsync, ja sitten sille varmaan löytyy joku graafinen frontendi. esim tollainen kuin gadmintools näyttäisi lupaavalta yksinkertaiselta graafiselta säätötyökalulta johon saat aikataulutettua viikottaiset siirrot.

Tai jos ei tykkää grafiikasta niin sitten naputat skriptinä croniin itse

salai
Seuraa 
Viestejä7265
Liittynyt17.3.2005

En tiedä siirron nopeudesta, mutta helppo tapa siirtää tiedostoja (ilman konffausta) kahden samassa aliverkossa olevan Ubuntun välillä on Giver, löytyy pakettivarastoista.

Olen käyttänyt sitä pääasiassa VBoxissa virtuaalikoneitten väliseen tiedostojen simppeliin kopioimiseen. Host on Mandriva, johon tuota ei valitettavasti saa - helpottaisi kyllä satunnaisia usein tapahtuvia tiedostojensiirtoja huomattavasti.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Uusimmat

Suosituimmat