Oikoluku päällä tietokoneessa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on HP- merkkinen tietokone, käyttöjärjestelmä on Windows XP ja inetrnetselaimena käytän nyt Google Chromea. Aiemmin käytössä oli Internet Explorer.

Nyt on ongelmana se, että joka paikassa missä kirjoitan, tulee sanojen alle punainen viiva, eli todennäköisesti tässä on päällä oikolukuohjelma, oletuskielenä englanti. Johtuuko tämä siitä, että käytän Google Chromea? Miten saan tämän muutettua niin, että viivoja ei tule? Mistä löydän sen oikolukujutun, jotta voisin muuttaa asetuksia saadakseni nuo viivat katoamaan?

Kommentit (7)

Vierailija

Kiitos neuvoista. Kävin kurkkaamassa tuon linkin.

Olen kyllä asentanut ohjelamt itse ja osaan muuttaa asetuksia, mutta joidenkin ohjelmien käyttäminen ei välttämättä suju niinkuin pitäisi. Englannin kielen taitoni ei ole kovin häävi, joten se vaikeuttaa hommaa.

Mun vain pitäisi löytää koneesta se kohta, missä tuo oikoluvun kielen muuttaminen onnistuisi. Mistä löydän sen? Googlen sivuiltako ?

Lurulude
Seuraa 
Viestejä248
Liittynyt23.3.2007

Ja lontoon kielellä olevasta: Kiitoavaimen kuvake --> options --> under the dood (oikean puoleisin välilehti) --> web contentin alta change font and language settings --> languages -välilehti --> check spelling -valinta pois päältä.

Vierailija

Helppoa kuin heinänteko. Asetuksia tutkiessani löysin kohdan jossa luki :" muuta internet explorer oletusselaimeksi". Painoin nappia. Nyt ei tule punaista eikä muunkaan väristä viivaa sanojen alle. Kiitos teille palvelustanne. Minä en enää kokeile uusia selaimia, vanhassa vara parempi.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
fenomenologi
Asetukset ja Perussäädöt-välilehti ja sitten Vaihda kirjasin- ja kieliasetukset -nappia, jonka jälkeen Kielet-välilehti ja ruksi pois Tarkista oikeinkirjoitus -kohdasta.

Asiantuntijat ovat todenneet, että Chrome on haittaohjelma, joten tuskin sitä kannattaa neuvoa klikkailemaan? (ainakaan ilman suojalaseja )

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Uusimmat

Suosituimmat