''Uudestisyntyminen'' - mitä sellainen on?

Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Sanotaan Pyhässä Kirjassa jotain seuraavaa:

"Ei kukaan vois mennä naisen kohtuun uudestaan ja syntyä vaan kun uudestisyntyy, syntyy uudesti ylhäältä."
Omin sanoin, mutta jotain tuollaista kai sanotaan ja kirjoitetaan Jeesusksen sanoneen?

Mitä se sellainen on?
Olen pienessä päässäni ajatellut, että se tarkoittaa elämänasenteiden muuttumista, uutta näkökulmaa vanhoihin ajatuksiin... Yleensä sitä, että näkee asiat eri valossa kuin aikasemmin?
Noin olen ajatellut?
Olisiko vielä jotain joka minulta on jäänyt huomaamatta?
JK. Pidän 'uudestisyntymistä' pään sisäisenä tapahtumana, mutta mitä muita mielipiteitä On?
Utelee...

K.K.

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (1)

Vierailija
K.K.
Olisiko vielä jotain joka minulta on jäänyt huomaamatta?
JK. Pidän 'uudestisyntymistä' pään sisäisenä tapahtumana, mutta mitä muita mielipiteitä On?
Utelee...K.K.

Varmasti on näin.
Näin maallikon kannalta uudestisyntyminen ylhäältä on sitä, että ihmiset ovat taivaallista multaa, -- ja Jeesus sitten kulkee sielun viljapussi vyöllään ja viskoo siitä ihmisten päälle sielun siemeniä.

Kun sitten sielun siemen uppoaa ihmiseen, niin se alkaa siellä itämään ja kasvaa. Lopulta sielun siemenestä syntyy sielu.
Tämä on siis uudesti syntyminen, syntyminen ylhäältä.

Tiedän, että nyt tähän vastaavat monet, jotka väittävät tuntevansa Jeesuksen ja tietävänsä siksi, ettei mitään sielun siemenviljaa voi olla, mutta minä sanon teille, että monet tulevat tänne Jeesuksen nimissä, mutta tietäkää, että he ovat harhaopettajia, joiden sisällä ei sielun siemenet kasva

Uusimmat

Suosituimmat