Missä sivarit ratsastaa, siellä heterot eivät voi laiduntaa?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

http://www.youtube.com/watch?v=CLI4pl8YU9Y

Väitän ettei yksikään uhoava varusmies joka saattaa loppuun asepalveluksensa ei selviäisi päivääkään lapinjärven koetoksissa.

Mm. vapaa suhtautuminen itsenäiseen ajatteluun sekä ajantappomahdollisuudet, huomioon ottaen vapaan alkoholipolitiikan saattaa tuottaa ongelmia.

-

Kommentit (6)

Vierailija

Tiedän, että olet väärässä. Ja näemmä (otsikosta päätellen) myös sitä mieltä, että sivarit eivät ole heteroja?

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Ei! Puhuin hevosurheilusta!

No vähän kärjistetty otsikkoni tietysti oli.

Mututuntumalta voisin sanoa että Lapinjärvellä tutustun ensikertaa homoon, aika hottiin söpöön kundiin. Sittemmin en ole enää kuullut tuosta henkilöstä mitään. Tämä kertonee jotain. Eli suhteellisesti homoja saattaa olla sivareissa enemmän kuin normi varusmiehissä, mutta määrällisesti eli absoluuttisesti mitattuna vaakakuppi taitaa kääntyä armeijan hyväksi.

-

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

No riippuu tietenkin millaista stereotyyppiä tarkoitetaan
Nahkatukka-suomenleijonatatuoitu-asehullu uhoaja olisi tietty vakavan kulttuurishokin edessä.

Riso abundat in ore stultorum

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
baal1984
Väitän ettei yksikään uhoava varusmies joka saattaa loppuun asepalveluksensa ei selviäisi päivääkään lapinjärven koetoksissa.

No kovin eriskummallinen laitos se on. Lienet ollut jollain erityisosastolla, koska useimmat tuntemani siviilipalvelun suorittaneet eivät ole kertoneet Lapinjärven laitoksen koetelleen sietokykynsä rajoja. Valaise nyt meitä uhoavia sotilaspassin haltijoita mitä hirveyksiä siellä oikein juonitaan nuorten miesten pään menoksi.

Mm. vapaa suhtautuminen itsenäiseen ajatteluun

Ja moniko prosentti sivaria suorittavista sitten ajattelee erityisen itsenäisesti? Ylipäätään nuorista (tai ihmisistä) itsenäiseen ajatteluun kykenee (tai haluaa, siitä se on kiinni että normaali ihminen menee siitä mistä aita on matalin) aika pieni prosentti. Sivarien keskuudessa papukaijana toistettavat "totuudet" ovat varmaan keskimäärin erilaisia kuin varusmiehillä, mutta samanlaista apinalaumaa se on.

sekä ajantappomahdollisuudet, huomioon ottaen vapaan alkoholipolitiikan saattaa tuottaa ongelmia.

Mitä tarkoitat? Sikäli kun itse olen ymmärtänyt, sivareilla ei ole yhtään vapaampi alkoholipolitiikka kuin varusmiehillä, vaikka ehkä mahdollisuudet rikkoa määräyksiä ovat paremmat. Tosin itse en ole kuullut, että kasarmeilla oltaisiin koskaan puhallutettu ketään, toisin kuin siellä sivarien päämajassa.

Jos nyt luulet, että varusmiehille on jotenkin vaikeaa lojua muutama päivä toimettomana, erehdyt. Harvoin siinä lafkassa on tarjolla ohjattua virikettä, joka mielekkyydessään voittaa katon tuijottamisen. Sivareilla (ainakin kouluja käyneillä) on sentään alun jälkeen mahdollisuus hommata oman alansa palvelupaikka ja tehdä vain vuosi ilmaista duunia valtiolle.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Neutroni
baal1984

No kovin eriskummallinen laitos se on. Lienet ollut jollain erityisosastolla, koska useimmat tuntemani siviilipalvelun suorittaneet eivät ole kertoneet Lapinjärven laitoksen koetelleen sietokykynsä rajoja. Valaise nyt meitä uhoavia sotilaspassin haltijoita mitä hirveyksiä siellä oikein juonitaan nuorten miesten pään menoksi.

No, raskainta mulla oli kesällä 2005 kun pasifistiluennolla kärpäsiä piti hätyytellä pois otsahiestä.

Mm. vapaa suhtautuminen itsenäiseen ajatteluun

Ja moniko prosentti sivaria suorittavista sitten ajattelee erityisen itsenäisesti? Ylipäätään nuorista (tai ihmisistä) itsenäiseen ajatteluun kykenee (tai haluaa, siitä se on kiinni että normaali ihminen menee siitä mistä aita on matalin) aika pieni prosentti. Sivarien keskuudessa papukaijana toistettavat "totuudet" ovat varmaan keskimäärin erilaisia kuin varusmiehillä, mutta samanlaista apinalaumaa se on.

Äkkiseltään en kiistä etteikö olisi niin että enemmistöllä on taipumusta mennä sielä missä on aitamatalin. Se herättää minussa hämmennystä voiko sitä pitää itsenäisen ajattelun vastakohtana että pyrkii menemään sieltä mistä aita on matalin.

Joillekin sivareille sivarin käyminen on enemmän vakaumuskysmys ja toisille enemmän helmpomman nakin suorittamista, molemmat mielestäni vaativat itsenäistä ajattelua.Toiselle ryhmälle taas armeijan käyminen on nationalistista velvollisuudentuntoisuutta ja toisille halua suorittaa äkkiä alta pois pakollinen rasite. Kyse on ennenkaikkea myös yksilön motiiveista ja asenteista miten haluaa vietää ½-1vuotisen pakollisen ajanjakson.

Ulkoapäin katsoen nämä sivarin/armeijen sisäiset ryhmät näyttävät sekoittuvan sulautuneesti yhteen, mutta lähempi tarkastelu osoittaa että yksilötason suoritusten heikkoudessa/vahvuudessa erot tulevat silmiinpistävästi esiin.
Armeijassa tosin valikoituu paremman ÄQ:n omaavat henkilöt sitten todennköisemmin vaativimpiin tehtäviin kuin sivarissa. Toivoisinkin että myös sivareille tehtäisiin jonain päivänä P1 ja P2 testejä ja tehtävien vaatimustasoa voisi monipuolistaa suuremman yhteiskunallisen hyödyn saavuttamiseksi.

sekä ajantappomahdollisuudet, huomioon ottaen vapaan alkoholipolitiikan saattaa tuottaa ongelmia.

Mitä tarkoitat? Sikäli kun itse olen ymmärtänyt, sivareilla ei ole yhtään vapaampi alkoholipolitiikka kuin varusmiehillä, vaikka ehkä mahdollisuudet rikkoa määräyksiä ovat paremmat. Tosin itse en ole kuullut, että kasarmeilla oltaisiin koskaan puhallutettu ketään, toisin kuin siellä sivarien päämajassa.

Jos nyt luulet, että varusmiehille on jotenkin vaikeaa lojua muutama päivä toimettomana, erehdyt. Harvoin siinä lafkassa on tarjolla ohjattua virikettä, joka mielekkyydessään voittaa katon tuijottamisen. Sivareilla (ainakin kouluja käyneillä) on sentään alun jälkeen mahdollisuus hommata oman alansa palvelupaikka ja tehdä vain vuosi ilmaista duunia valtiolle.

Nykytilanteesta en tiedä, mutta minun aikana sivarit juopottelivat Lapinjärvellä peruskoulutuskauden aikana iltatunneille tv-huoneiden kaltaisissa tiloissa ilman mitään sanktioita.

-

Vierailija
baal1984

Nykytilanteesta en tiedä, mutta minun aikana sivarit juopottelivat Lapinjärvellä peruskoulutuskauden aikana iltatunneille tv-huoneiden kaltaisissa tiloissa ilman mitään sanktioita.

Minun aikanani varusmiehet kävivät iltaisin baarissa kaljalla ilman mitään sanktioita.

Uusimmat

Suosituimmat