UFO-tekniikkaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli mieleen tosta hornetista, että:

a) mikähän mahtaa olla ufojen lämmitysjärjestelmä?
- miten lämmityshoidetaan interstellaarisessa avaruudessa?

b) onko ufoissa hydrauliikkaa?
c) onko niissä manuaalista vaijeriohjausta?

Kommentit (15)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Ufot käyttävät gravitaatiota liikkumishensa.
Siis siten , että jos halutaan mennä ylöspäin
( kuvittellinen ilmaus, koska avaruuvessa jokainen suunta on ylöspäin jostakin) niin Gravitaatio ohjaimella suljetaan
liikesuunnan vastainen gravitaatio, jolloin alienit sun muut otukset, ja koko ufo joutuu yläpuolisen maailmankaikkeuden vetovoiman kohteeksi, ja ponnahtaa suuntaa jota sanotaan
meistäkatsoen "ylöspäin".

Samoin suuntaa vaihdettaessa suljetaan vain vastakkaisen suunnan gravitaatio, jolloin koko helahoito syöksyy uuteen suuntaan. G voimat eivät näin toimivassa aluksessa revi ihmista palasiksi, koska suunnanmuutokset tapahtuvat
gravitaation tulosuuntaa muuttamalla, ja näin suuretkaan
muutokset suunnassa tai nopeudessa eivät tunnu miltään, niitä ei edes huomaa.
G voimathan vaikuttavat esimerkiski niin että formula 1
kuskin pää haluaisi jatkaa matkaansa suoraan eteenpäin, mutta ku son niskalla kiinni kuskin ruumhissa, son mentävä perässä. Tosin oikein kovissa G voimien puristuksissa
saattaa sitte lähteä tajuki, niinko sovanaikhaisilta Stukien kuskeilta lähti syöksystä oikastaessa.

Ufossahan ei tuota G voimien ongelmaa ole, heti kun kone kääntää suuntaa, niin gravitaatio joka tulee uudesta suunnasta kumoaa G voiman vaikutuksen, ja niimpä ufolla saaki kurvailla sattaa ja tuhatta, lyyvvä jarrut pohjhan
eikä koknakkilasi pöyvällä läiky yli, eikä syrjällenspantu kahen euron kolikko ees kaavu pöyvällä.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Ihan hatusta heitetty arvaus:
Ufot tulevat toisesta ulottuvuudesta ja sikäli voivat olla vaikka mitä.
Jos kerran ihmisiä kuten minuakin asia kiinnosti, (ja skeptikot, kertokaapa kuka oli prof.J.Allen Hynek ja jos ja kun se oli höpötystä, miksi USA ilmavoimat piti tutkimusprojektia yllä yli 30 v. (Ensimmäinen arvaus, kuppi maistui)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Vielä palataksemme varsinaiseen kysymykseen, niin ufoissa ei ole vaijeriohjauksia .
Hydrauliikka vanhanaikasena on jäänyt pois käytöstä, sähkömangnettinen voimansiirto oli ainaki viimevuosituhannella käytössä, sen jälkeen ei ole ollut tilaisuutta tutustua tuoltaosin uudempiin ratkaisumalleihin.

Myöskin lämmityksestä huolehti automatiikka, minulle järjestettiin " vartalolleni sopiva " lämpö. Elikkä hyttini termostaattijärjestelmä säädettiin vastaamaan Ihmisen tarpeita, jopa niin että asumispaikkani keskilämpötila oli lähtökohtana lämpötilalle.

Voima otetiin Ufon keskustassa sijaitsevasta mini kokoisesta mustasta aukosta.En tunne tuota tekniikkaa tarkemmin, mutta mustan aukon spini oli kait tuossa varsin ratkaisevassa roolissa.

Sen kuitenkin totesin että kaikki laitteet toimivat hyvin ,ja
täysin äänettömästi.
Pikkuinen hurina kuin muuntajan hurina, kuului mentäessä lähelle sitä osastoa jossa minikokoinen musta aukko
huolehti aluksen energiasta.

Jos oikein ymmärsin, niin mangneettinen plasmakenttä joka piteli mustaa aukkoa paikoillaan, piti pientä hurinaa, tai sen jäähdytyslaitteisto. Niin että varsin tasaista oli kyyti Ufossa, ja äänetöntä. Tekniikan taso tosin " häikäisi loistollaan"
joten ehkä isommatkin äänet häipyivät sen taakse.

Vierailija

Mitä olette tehneet Aslakille? Te UFOt ette pysty huijata meitä tiedämme, että aluksellanne on Aslak vangittuna unohditte kirjoittaa aslakin murteella paljastuksenne.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Sahrah

Mitä olette tehneet Aslakille? Te UFOt ette pysty huijata meitä tiedämme, että aluksellanne on Aslak vangittuna unohditte kirjoittaa aslakin murteella paljastuksenne.



Joo nyse mieki löysin tuon jutun.
Eikä takkuuvarmana ole minun tekemä kirijotus tuo.
Enkä mie muista tuommosta kirjotanheni,eikä minuva ole minnekhän kaapattu.
Mutta tämä tietokone sevain jotensaki kaapathin.
Hiiren nuoliki mennä viuhto itteksens, ja sivut aukeilit
vaikka mie hätäpäissäns revin johonki töpselistä, eise auttanu.

Sulak'hekki väänsin irti , eikä sollu siittäkhän apuva.

Sen jälkhin oli koko tietokone sevoin, piti huutaa apuva
ja viimein Hamilon Marko tuli avuksi, ja sai tämänki pellaamhan.
Niin että ei minuva ole kaapattu, mutta konetta joku piru
käytti vaikka soli kokoajan tässä, eikä kethän näkyny.

Vierailija
Aslak
Ufot käyttävät gravitaatiota liikkumishensa.
Siis siten , että jos halutaan mennä ylöspäin
( kuvittellinen ilmaus, koska avaruuvessa jokainen suunta on ylöspäin jostakin) niin Gravitaatio ohjaimella suljetaan
liikesuunnan vastainen gravitaatio, jolloin alienit sun muut otukset, ja koko ufo joutuu yläpuolisen maailmankaikkeuden vetovoiman kohteeksi, ja ponnahtaa suuntaa jota sanotaan
meistäkatsoen "ylöspäin".

Samoin suuntaa vaihdettaessa suljetaan vain vastakkaisen suunnan gravitaatio, jolloin koko helahoito syöksyy uuteen suuntaan. G voimat eivät näin toimivassa aluksessa revi ihmista palasiksi, koska suunnanmuutokset tapahtuvat
gravitaation tulosuuntaa muuttamalla, ja näin suuretkaan
muutokset suunnassa tai nopeudessa eivät tunnu miltään, niitä ei edes huomaa.




Nyt kun vielä selität, mitä massalle tapahtuu? Ja mikä on yläpuolinen maailmankaikkeus?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

UFO:lla tarkoitetaan lienee ns. "lentäviä lautasia", eli humanoidien kulkuvälineitä.

Perusperiaate niissä on painovoimakentän manipulointi gravitaatiopeilien avulla. Gravitaatiopeili mahdollistaa vallitsevan painovoimakentän kääntämisen haluttuun suuntaan ja näin saavutetaan esim. Maassa 1 G:n maksimikiihtyvyyksiä haluttuun suuntaan.

Kehittyneimmissä aluksissa käytetään tämän lisäksi gravitaatioakkuja, joihin painovoimaa voidaan hetkellisesti varastoida. Näin päästään hetkellisesti hyvin suuriin kiihtyvyyksiin. Gravitaatioakkujen heikkous on se, että koko järjestelmä toimii niiden kautta. Ohjauksessa käytettävät gravitaatiopeilitkin ohjaavat siten vain gravitaatioakun painovoimaa! Tästä on seurauksena se, että akun varauksen ollessa heikko, alus on hetken aikaa liikuntakyvytön. Kuitenkin jo muutamassa kymmenessä sekunnissa akut saadaan ladattua siten, että yli 1G:n kiihdytys onnistuu.

Gravitaatioakut ovat korkean teknologian laitteita, enkä ole itse saanut sellaista vielä toimimaan. Akuista saadaan vielä erinomaisen pieniä - itseasiassa gravitaatioakun tehosuhde kasvaa sen pienetessä. Vaarana on mustien aukkojen muodostuminen gravitaatioakkuun, ellei latauksen säätely ole kunnollinen! Aloittelijan ei ole tästä syystä syytä tehdä gravitaatioakkukokeiluja!

Aluksessa gravitaatioakut on syytä asettaa tähden muotoon ja niiden gravitaatiota ohjaavat peilit sitten aluksen keskelle. Tässä on syy lautasmaiseen muotoon. Jos alus ei ole lautasamainen, niin gravitaatioaallot murskaavat koko laitteen pienemmässäkin vikatilanteessa!

Voimakkaalla gravitaatiokentällä voi kuitenkin olla haitallisia vaikutuksia ympäristöön. Tämän vuoksi käytetään yleisesti gravitaatiodiffuusoria, jossa voimakas gravitaatio aluksen keskiosassa saadaan levitettyä koko aluksen alalle ja jopa sen yli käyttäen aluksen kehälle asetettuja ns. zoom-diffuusoreja, joilla gravitaatiokentän voimakkuutta voidaan ohjata haluttuun suuntaan.

Voimakkaat gravitaatiokentän muokkaukset diffuusorissa aiheuttavat voimakkaita ja värikkäitä valoilmiöitä, jotka usein paljastavatkin itse aluksen. Nykyään suositaan kuitenkin ns. stealth-diffuusoreja, jotka toimivat korkeammalla taajuudella ja ne eivät säteile näkyvää valoa. Stealth-difuusorien valmistus on erittäin vaikeaa ja ilmeisen kallista. Niiden toimintavarmuus on lisäksi heikko, jolloin diffuusorin toimintahäiriön seurauksena alus muuttuu jälleen "joulupuuksi".

Vierailija

Lentävät lautaset käyttävät liikkumiseensa gravitaatioaaltoja. Aluksen käyttämä energia saadaan eleriumin reaktioista (115. alkuaine). Voimanlähteissä saavutetaan jopa 99% konversio massasta energiaksi.

Lähde: Ufopedia

Vierailija

Ufot pystyvät lukemaan erittäin tehokkailla tietokoneilla kvanttien sijainti-informaatiota ja pystyvät näin ollen liikkumaan/sijaitsemaan missäpäin maailmankaikkeutta tahansa samanaikaisesti.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Edu
Lentävät lautaset käyttävät liikkumiseensa gravitaatioaaltoja. Aluksen käyttämä energia saadaan eleriumin reaktioista (115. alkuaine). Voimanlähteissä saavutetaan jopa 99% konversio massasta energiaksi.

Lähde: Ufopedia


Tuon mukaan alkuaine 115 on ununpentium.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Volitanssi on ihan oikejassa, semmosija kommervenkuloita siinä uhvossa oli.
Ja jos kiihtyvyys tapahtus normaalisti, niin sisällä olijat puristus littanaksi menosuunnan vastakkaiselle seinälle.
Muttako gravitaatijo toishalta hylkii koko alusta, ja sisällä olijoita , ja taas gravitaation veto kohistuu menosuuntaan jokhaishen sisälläolijhan, niin kiihytys paikalthan valon nopeuthen ei tunnukhan mishän.
Eise kahen euron kolikko pöyvällä kaavu, eikä sisällä leijailla
pitkin seiniä niinku nuissa jenkkiriepujen sukkuloissa.
Kaikkialla vallittee tasanen ja halutun vahvunen painovoima.

Kaupathin ne minullekki semmosta tulitikkuaskin kokosta toosaa, joka teki keveäksi. Mutta pölkäsin syöpää ja sitä että leijjusin avaruuthen , ja son saakelin kylymä paikka se.

Olishan sen tietenki saanu myytyä vaikkapa urheilijoille !
Olis se ollu näös ko muut olis hikipäässä kavunhet mäkeä päälle, ja Jauholaisten musti oliski menny huilaamalla mäekki päälle, ja alamäet kavunnu kylkiväärässä ylös, eiko alas.

Vierailija
Ertsu
Edu
Lentävät lautaset käyttävät liikkumiseensa gravitaatioaaltoja. Aluksen käyttämä energia saadaan eleriumin reaktioista (115. alkuaine). Voimanlähteissä saavutetaan jopa 99% konversio massasta energiaksi.

Lähde: Ufopedia


Tuon mukaan alkuaine 115 on ununpentium.

Mutta tuon sivun lopussa on linkki eleriumiinkin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ai niin, jäi vastaamatta alkuperäisiin kysymyksiin:

mensaani

a) mikähän mahtaa olla ufojen lämmitysjärjestelmä?
- miten lämmityshoidetaan interstellaarisessa avaruudessa?



Tämä on erinomainen kysymys! Tässäkin aluksen muoto ratkaisee. Aluksen kehällä kulkee putki, jossa on tyypillisesti jotain kaasua, kuten typpeä. Myös kaasuseoksia, sekä nesteitä käytetään. Kaasu on kuitenkin kevyempää ja se mahdollistaa nopeamman kiihtyvyyden alukselle. Putkessa vallitsevaa gravitaatiota ohjataan pienillä gravitaatiopeileillä. Ajoittain on ns. gravitaatiopeilirenkaita eli graviloukkuja, jotka saavat putkessa liikkuvat kappaleet "putoamaan" aina kohti graviloukkua. Suurella nopeudella liikkuva kiinteä massa lämpenee kaasun kitkan vaikutuksesta ja putkessa oleva lämmennyt kaasu johdetaan lämmönsiirtimen kautta lämmittämään aluksen sisäilmaa.

mensaani

b) onko ufoissa hydrauliikkaa?



Sitä ei tarvita. Joitain abduktoituja kaivinkoneita tms. voi satunnaisesti löytyä.

mensaani

c) onko niissä manuaalista vaijeriohjausta?



Manuaaliset varajärjestelmät ovat painovoimakäytössä mahdottomia. Vanhoissa malleissa oli servosäätöisiä gravitaatiopeilejä, mutta niistä on luovuttu rakenteen epävarmuuden ja hitauden vuoksi. Nykyään käytetään sähköllä ohjattuja gravitaatiopeili-matrsiiseja, jotka koostuva useaan suuntaan valmiiksi suunnatuista peileistä - tyypillisesti 32:een suuntaan. Sähköllä voidaan sitten kytkeä halutut gravitaatiopeilit aktiivisiksi ja siten säädellä aluksen kulkusuuntaa. Äkkiseltään voisi ajatella, että alus voisi siten liikkua vain 32:een suuntaan, mutta näin ei ole, sillä kytkentä suoritetaan suurella taajuudella, jolloin käytännössä mikä tahansa suunta on helposti ja suurella tarkkuudella saavutettavissa!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Edu
Lentävät lautaset käyttävät liikkumiseensa gravitaatioaaltoja. Aluksen käyttämä energia saadaan eleriumin reaktioista (115. alkuaine). Voimanlähteissä saavutetaan jopa 99% konversio massasta energiaksi.

Lähde: Ufopedia




Tämä on yleinen väärinkäsitys. Gravitaatioakuissa voi väärin säädettyinä syntyä harvinaisia alkuaineita, jos niiden purkamisessa tapahtuu virhe. Maahansyöksyneissä aluksissa tämmöiset gravitaatioakkujen virheet ovat lähes mahdottomia välttää ja tästä johtuen on virheellisesti päätelty, että harvinaiset alkuaineet toimisivat energianlähteinä.

Gravitaatioakkujen ohjausjärjestelmässä on aina hätämoodi, jolla varmistetaan, ettei mustia aukkoja pääse syntymään akun massakeskitymäsoluihin. Vikatilanteessa akku puretaan aluksen keskiosassa sijaitsevan pääkiihdyttimen kautta. Suuresta painovoimakentästä johtuen kiihdyttimen putken reunoilta irtoaa ainetta ja tämä johtaa sarjaan ydinreaktioita. Tämän vuoksi maahan syöksyneet alukset ovat myös lähes poikkeuksetta radioaktiivisia.

Hätäpurkaminen voisi johtaa aluksen satunnaiseen sinkoiluun. Tämän vuoksi pääkiihdyttimen putkea syötetään hätäpurussa molemmista päistä - näin painovoimat kumoutuvat ja alus säilyttää ohjattavuuden käyttäen passiivisia gravitaatiopeilejä. Toisiaan kohti käytännössä valonnopeudella syöksyvä materiaali tuottaakin sitten sarjan hyvin eksoottisia reaktioita!

Uusimmat

Suosituimmat