Miksi ihmiset eivät enää uhraa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

On paljon lajitovereita, jotka uskovat Raamattuun ja sen sanomaan.
Kuitenkin Vanhassa Testamentissa tapahtunut "uhraaminen", on ainakin virallisesti poistunut ainakin Protestanttisen kirkon riiteistä, jos sitä on koskaan heillä ollutkaan.
Mikä on aiheuttanut tämän Raamatusta eriytymisen?
Eiko Raamatun sanoma ole 100%:sti oikea, vai muutellanko sitä?
Vai tapahtuuko "salauhraamista" edellenkin?
Mä olen kuin klabilla päähän lyöty!!

Kommentit (7)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Nykyään on raha ja sen avulla voi uhrata. Näitä uhrilahjoja ottavatkin sitten innokkaasti vastaan milloin mikäkin uskonnollinen järjestö.

Rahassa yhdistettynä verotukseen mahdollistaa lisäksi automaattisen uhrauksen. Ei tarvitse enää itse huolehtia!

Vierailija

Käsittääkseni se, että Jumala uhrasi ainoan poikansa, teki kaikki uhrit sen jälkeen tarpeettomiksi.

Mutta sitä minä en ole käsittänyt, mille Jumala Jeesuksen uhrasi? Onko olemassa vielä jokin Jahvea korkeampi entiteetti?

Vierailija
mvd
Käsittääkseni se, että Jumala uhrasi ainoan poikansa, teki kaikki uhrit sen jälkeen tarpeettomiksi.

Mutta sitä minä en ole käsittänyt, mille Jumala Jeesuksen uhrasi? Onko olemassa vielä jokin Jahvea korkeampi entiteetti?

Vastaus kyselyihisi on totuus.

Vierailija

Raamatun mukaan on olemassa kaksi liittoa, Vanha Liitto ja Uusi Liitto.
Uhrit kuuluvat Vanhaan Liittoon, liittoon joka oli Jumalan ja juutalaisten välillä.

1. Moos. 15:18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton, sanoen: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka

Jeremia profetoi siitä kuinka juutalaiset rikkovat liiton ja heidän karkoitetaan kansojen sekaan:

Jeremia 11
10... ..Israelin heimo ja Juudan heimo ovat rikkoneet minun liittoni, jonka minä tein heidän isiensä kanssa.
11 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä.

15 sentähden sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, näin: Katso, minä syötän heille, tälle kansalle, koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä.
16 Ja minä hajotan heidät kansojen sekaan, joita eivät he eivätkä heidän isänsä ole tunteneet, ja lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.

Uusi Liitto on liitto ihmiskunnan ja Jumalan välillä. Uusi Liitto alkoi siitä kun Jumalan poika otti syntimme kantaakseen, eli uhrattiin.

Jeesus: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Raamattu profetoi että ihmiset tulevat rikkomaan tämän uudenkin liiton:
5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.
vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Starman

Eiko Raamatun sanoma ole 100%:sti oikea, vai muutellanko sitä?

http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/r...

Joka tapauksessa satukirjan sisältö ei ole 100% totta, joskin voi perustua hyvin löyhästi joihinkin sen aikaisiin ihmisten tekemisiin. Jumalallista alkuperäähän opus ei ole, tai ainakaan näin ei ole missään osoitettu pitävästi. Mitä muunteluun tulee, niin eipä tuostakaan ole mitään varmuutta jotta olisi alkuperäisteos nykyteosten mukainen. Alkuperäisteostahan kun ei edes ole olemassakaan, ainoastaan sekalaisia tekstinpätkiä mistä on sitten tämä nykyraamattu hät'hätää kasattu ja loput keksitty sekä muokattu aikojen saatossa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Uusimmat

Suosituimmat