Äänioikeus pois "tyhmiltä"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ensinnäkin "tyhmä".

"Tyhmyys" on osin asenteellisutta, elämän asenne, ei edes haluta opiskella eikä harkita mitään vakavasti, vaan niinkuin tölväistään vain juttua, kivitetään...

Noissa esim. pitäiskö liittyä eeuuhun ja pitäiskö liittyä euroon ja ydinvoimaan ja moneen muuhun sinänsä tärkeään asiaan, niin osa kansasta vähät välittää opiskella asiaa.

Kuinkahan moni on jaksanut lukea, opiskella EU: perustuslain.

Noissa ydinvoimakeskusteluissakin on selvää tietämättömyyttä. Ei edes haluta Googlettaa ja lueskella asioita vaan höpötellään vaan joutavia.

Ehdotankin että äänioikeus pitää hankkia.

Riittäisikö peruskoulun päästötodistus nuorisokorttiin esim. 10 vuodeksi.

Pitäisikö kaikkiin kansanäänestyksiin kurssittaa ja kuulustella kelvolliset.

Ehdotan nettikansalle laajennettuaäänioikeutta. Nettikansalle voitaisiin antaa muita enemmän käytännon mahdollisuuksia vaikuttaa. Neuvoa-antavia äänestyksi voisi nettikansalle suunnata tiheästikkin. Nettikansalta voitaisiin kysyä enemmän mielipiteitä. Nettikansa on aktiivisempaa ottamaan selvää asioista. Nettikansaan on helpompi ottaa vuorovaikutusta.

Kommentit (8)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Etkö halua äänestää? No helpoiten se onnistuu niin, että et vain äänestä. Mielestäni ratkaisusi on oikein kannatettava.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Ruikku kusas taas minun hienolle alustukselleni.

Minä en ainakaan tarvitse tuollaista Awebin kaltaista perskärpästä perässäni pörräämään.

----------------------------------------------------------------------

Olen tavannut tällaista useilla forumeilla näiden n. 15v aikana jolloin olen yrittänyt tällaisille asiaakin kirjoitella. Alustusten jälkeen heti kakkosena tulee joku ihmeen rakki joka kuin yrjöö toisen hyvän yrityksen päälle. Yleensä näillä yrjööjillä ei koskaan itsellä ole mitään oikeaa mielipidettä eikä sanomista, saati sitten jotain rakentavaa tai kohottavaa yhteisölle.

Esim. tällaisia: "...mene teini äitis tissiä imemään kun et osaa edes pilkkua laittaa..." Tai kun kysyy keppijumpan ohjeita niin: tunge se keppi pilluus...

Miten tuollaisia rienaajia ylipäätään hyväksytään.

Tuollaisilla räpsyillähän on yleensä usempia nimimerkkejä. Yhdellä yritetään jotain asianpoikastakin sanoa mutta toiset on tarkoitettu vain pahanilkiseen toisten mollaamiseen. Nimimerkin- esto ei silloin ole riittävä, vaan ip.-esto esim. määräajaksi voisi auttaa enemmän pysymään ruodussa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Teuvo

Ehkä sinun kannattaa valittaa modeille ja pyytää minun bannaamistani.

Voisit esim. avata aiheesta äänestyksen, johon kelpuutetaan vain kaltaisiasi fiksuja, jotka melkein osaavat kirjoittaa kokonaisen lauseen ilman kymmentä virhettä.

Vierailija
Aweb
Teuvo

Ehkä sinun kannattaa valittaa modeille ja pyytää minun bannaamistani.

Voisit esim. avata aiheesta äänestyksen, johon kelpuutetaan vain kaltaisiasi fiksuja, jotka melkein osaavat kirjoittaa kokonaisen lauseen ilman kymmentä virhettä.

Tämä on nyt vapaassasanassa, joten ilmeisesti ainakin asia saa rönsyillä.

Sano se vahvuus mitä Sinulla Aveb oikeasti omasta mielestäsi on ja yritetäämpä katsoa pystynkö minä näillä taidoillani nokkimaan sen alas.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Teuvo

Sano se vahvuus mitä Sinulla Aveb oikeasti omasta mielestäsi on

Ei minulla mitään vahvuuksia ole. Olenko väittänyt, että on?

Vahvat kynnet. Minulla on vahvat kynnet.

Vierailija
Aweb
Teuvo

Sano se vahvuus mitä Sinulla Aveb oikeasti omasta mielestäsi on

Ei minulla mitään vahvuuksia ole. Olenko väittänyt, että on?

Vahvat kynnet. Minulla on vahvat kynnet.

Ehkäpä nuo vahvat kynnet on jo tulleet esille joten olkoon.

Tarkotin vain näyttää miten yksinkertaisin lässytyksin voi vesittäät toisen hyvinkin tärkeän asian.

Ja toivoisimpa ettet jatka mätämunana olemistasi. Toivon Sinun ryhdistäytyvän ja keskustelevan ihmisten kanssa kauniisti.

Meidän välimme on jo menetetty.

Älä vastaile enää minulle.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Teuvo

Ehkäpä nuo vahvat kynnet on jo tulleet esille joten olkoon.

Ehkäpä nuo vahvat kynnet ovat jo tulleet esille[size=150:2b4h66pd],[/size:2b4h66pd] joten olkoon.

Tarkotin vain näyttää miten yksinkertaisin lässytyksin voi vesittäät toisen hyvinkin tärkeän asian.

Tarkoitin vain näyttää[size=150:2b4h66pd],[/size:2b4h66pd] miten yksinkertaisin lässytyksin voi vesittää toisen hyvinkin tärkeän asian.

Ja toivoisimpa ettet jatka mätämunana olemistasi. Toivon Sinun ryhdistäytyvän ja keskustelevan ihmisten kanssa kauniisti.

Ja toivoisinpa[size=150:2b4h66pd],[/size:2b4h66pd] ettet jatka mätämunana olemista. Toivon sinun ryhdistäytyvän ja keskustelevan ihmisten kanssa kauniisti.

Meidän välimme on jo menetetty.

Älä vastaile enää minulle.

Vastailen jos huvittaa.

Sinun tapasi leimata ihmisiä tyhmäksi ja heidän talojaan purettavaksi on vastenmielinen ja öykkärimäinen. Lisäksi se on typerä. Kaikkine toivottomine kirjoitusvirheinesi et itsekään vaikuta kauhean fiksulta.

Sinällään olen tästä kyseisestä asiasta samoilla linjoilla kanssasi. Idioottien äänioikeus pitäisi evätä. Parhaiten siihen tavoitteeseen päästäisiin, kun demokraattisesta järjestelmästä luovuttaisiin ja päätäntä siirrettäisiin ko. tehtävään koulutettujen ihmisten käsiin.

Vierailija

Eräs ratkaisu tähän avaajan kokemaan tyhmien äänioikeusongelmaan olisi ns. ääniharavien käyttö. Laitetaan tyhmille tyhmä ehdokas, joka kerää tyhmien äänet. Koska tyhmien äänet keskittyvät sille yhdelle tyhmälle ääniharavalle, pysyvät vahingotkin pieninä. Esimerkkinä Tony Halmeen eduskuntavaaleissa keräämät 16 390 ääntä.

Uusimmat

Suosituimmat