Sähköisviestinnän kummalliset yksityiskohdat...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

jaksavat ihmetyttää minua aina vain. Tänään sain postilaatikkooni sanoman, jonka vastaanottaja-kenttään mainittu osoite oli minulle uppo-outo - samoin kuin viestin lähettäjäkin.
Kokemuksesta toki tiedän, että perinteinen kustipostikin hairahtuu joskus tosi pahasti kuljettaessaan lähetyksiä. Mutta millä tavoin elektro-Kusti on sekoillut, kun viesti tupsahtaa postilaatikkoon täysin virheellisin vastaanottajanimin?

Kommentit (4)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Tuo on tuttua touhua roskapostittajilta. He osaavat kyllä suoltaa sitä roskaansa väärillä lähettäjä- ja vastaanottajanimilla.

Sähköpostiosoitettaan ei kannattaisi netissä julkisesti esitellä, koska ennenpitkää olet roskapostituslistoilla. Ja sinulle sitten tarjotaan erektiopillereitä, pippelinkasvatusrohtoja, yms...

Vierailija
ovolo
Tuo on tuttua touhua roskapostittajilta. He osaavat kyllä suoltaa sitä roskaansa väärillä lähettäjä- ja vastaanottajanimilla.

Sähköpostiosoitettaan ei kannattaisi netissä julkisesti esitellä, koska ennenpitkää olet roskapostituslistoilla. Ja sinulle sitten tarjotaan erektiopillereitä, pippelinkasvatusrohtoja, yms...

Moneen paikkaan (esmes tänne Tiede-foorumille) rekisteröityessään täytyy kuitenkin antaa oma sähköpostiosoite. Siksi kannattaa ylläpitää useampaa, ainakin paria-kolmea, ilmaista nettimeiliä. Yhden näistä voi uhrata rekisteröinteihin. Kaikki paikat eivät ole näin kunnollisia kuin tämä foorumi. Jos sitten sitä spämmiä tulee, se tulee kaikki yhteen osoitteeseen ja muut voivat olla 'oikeassa' käytössä.

Työpaikan meiliä ei ilmoisna ikinä pidä merkitä mihinkään nettilomakkeeseen. Siitä voi koitua turhia hankaluuksia.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Kiitos kommenteista - itsekin ajattelin asian olevan juuri niin, kuin kommentoijat selittävät. Voihan sitä paperikirjeenkin lähettäjäkin naamioida postin väärin lähettäjänimin varmistaakseen esimerkiksi, että kirje edes avataan!

Toistaiseksi on saamani roskapostin määrä pysynyt runsaana muttei totaalikyllästymiseen johtavana. Jaksan siis seuloa saapuneitten sanomain luettelosta tutustumiseni arvoiset yhteydenotot ja suoraan eliminoida peniksenpidennytysrohtokauppiatten ynnä muiden vastaavien lähettämät uskomattomat tarjoukset. Huvitun aina saadessani muka miehuutta parantavien tuotteiden mainoksia: koleassa konesysteemissä ei kukaan oivalla, että olen nainen enkä siis moisia troppeja/kikkoja tarvitse.
Käyttämissäni kirjaston koneissa on ajantasainen virustojunta, väitetään ... mutta omalta koneeltani toimien en todennäköisesti tohtisi avata kuin tutuilta vastaanottajilta saapuvat asialliselta näyttävät viestit. Omaa konetta en puolestaan taida saada ennen, kuin jokin minulle saapuvista rahavoittoviesteistä osoittautuu todeksi...

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008
Piru Naiseksi
jaksavat ihmetyttää minua aina vain. Tänään sain postilaatikkooni sanoman, jonka vastaanottaja-kenttään mainittu osoite oli minulle uppo-outo - samoin kuin viestin lähettäjäkin.
Kokemuksesta toki tiedän, että perinteinen kustipostikin hairahtuu joskus tosi pahasti kuljettaessaan lähetyksiä. Mutta millä tavoin elektro-Kusti on sekoillut, kun viesti tupsahtaa postilaatikkoon täysin virheellisin vastaanottajanimin?

Olit varmaan viestin piilovastaanottajissa.

Uusimmat

Suosituimmat