Venäläiset yleensä

Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Halusinpa tässä nostaa esille rakkaan naapurimaamme Venäjän ja sen kansalaiset koska törmäämme heihin yhä useammin eripuolilla Suomea.

Eli kysyisin mielipiteitä aiheesta.

Omat kokemukseni ovat aika laajat, tapasin venäläisiä suomalaisena työskennelessäni lähellä Viipuri 1988, itse olin silloin nuori. Paikalliset olivat uskomattoman ystävällisiä, voin vapaehtoiseti sanoa että mukavampia ihmisiä en ole tavannut ikinä.
Nyt olen tavannut/tapaan usein työstä johtuen ja yleiskuvani on erittäin positiivinen. Toki poikkeuksiakin on mutta silti.

Miten muilla?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
bergepanther
Halusinpa tässä nostaa esille rakkaan naapurimaamme Venäjän ja sen kansalaiset koska törmäämme heihin yhä useammin eripuolilla Suomea.

Eli kysyisin mielipiteitä aiheesta.

Omat kokemukseni ovat aika laajat, tapasin venäläisiä suomalaisena työskennelessäni lähellä Viipuri 1988, itse olin silloin nuori. Paikalliset olivat uskomattoman ystävällisiä, voin vapaehtoiseti sanoa että mukavampia ihmisiä en ole tavannut ikinä.
Nyt olen tavannut/tapaan usein työstä johtuen ja yleiskuvani on erittäin positiivinen. Toki poikkeuksiakin on mutta silti.

Miten muilla?

Tunsin erään venäläisen naisen, joka sanoi asuneensa Suomessa viisitoista vuotta. Hän oli avioitunut suomalaisen miehen kanssa ja naapurinani tulin tuntemaan hänet hyvinkin. Nainen puhui sujuvasti suomea ja oli tavallinen ystävällinen nainen.
Viikoittain näin em. pariskunnan myös yhdessä ja kaikesta päätellen mies oli tämän naisen hemmottelun kohteena.

Muita venäläisiä, miehiä tai naisia en tunne sen paremmin, vaikka näenhän minä heitä silloin tälllöin.
Tv:n dokumentissa suomalainen ja venäläinen poliitikko ajelivat pitkin Venäjää. Suomalainen mainitsi Venäjän kuoppaisista teistä, johon venäläinen tokaisi, että "pääasia, että ihmiset ovat kunnollisia".

Vierailija

Mitähän tuohon sanoisi...

Ihmisinä todella mukavia. Vieraanvaraisia ja ystävällisiä, ainakin nuo joihin olen törmännyt ja joita kutsun kavereikseni. Työkavereina on ollut venäläisiä useammassakin paikassa ja ovat kyllä mukavia ja aivan kyllä kovia työmiehiä/naisia. Historian muistaen kansanakuntana täysi paska.

Kerran kuulin yhden venäläisen sanovan, että mikä ihme venäjän kansassa on vikana? Kaikki mihin koskevat muuttuu p*skaksi. Toinen venäläinen kaverini muuttaessaan suomeen tokaisi, että oikeastaan Suomen pitäisi kuulua venäjään, koska tsaarinaikaiset rajat piti hänen mielestään palauttaa. Puolen vuoden päästä sanoi, että miten ihmeessä ovat saaneet Karjalan tuollaiseen kuntoon. Sanoi, että venäjälle olisi vain hyötyä jos koko paska annettaisiin Suomelle ja vaikka Petroskoita myöten. Samalla ratkaisi myös ongelman kurdien kotimaasta. Ehdotti, että annetaan niille Siperiasta kaksi kertaa suurempi läntti maata ja siirtykööt kaikki sinne. Palestiinalaiset voivat kuulemma muuttaa viereiselle alueelle kurdien rajanaapuriksi. Noh, olutta ja vodkaa oli kyllä noitten mielipireiden lausumisen hetkellä otettu parit.

Vierailija

Tunnen aika vähän venäläisiä, kaksi tulee nyt heti mieleen. En osaa erottaa heitä muista tuntemistani kansalaisuuksista sen kummemmin. Osaavat aika hyvin venäjää?

Mutta venäläiset yleensä asuvat venäjällä ja täältä päin katsoessa Venäjänmaassa on aika paljon keskeneräistä. Johtuisiko se kuitenkin venäläisistä?

Vierailija
Reiska
Vika on ollut maan hallinnossa, ei niinkään kansalaisissa. Ihmisiä ne on neki.

Totta. Mutta miksi sinne hallintoon on kerääntynyt sen tyyppistä väkeä? En osaa minäkään syyllistää perusvenäläistä tuosta.

Vierailija

Kateellisia kaikesta Suomalaisille. Yleisesti heikko itsetunto omasta maasta ja kansasta, joka heijastuu luolamiesmäisenä ulkomaalaisvihana kaikkia muita kansalaisuuksia kohtaan.

Suomessa nuo jotenkuten osaavat käyttäytyä, kun ei niillä tänne kohta muuten enää asiaa olisi.

Olen asiakaspalvelijana päässyt tutustumaan näihin vekkuleihin itänaapureihimme jo noin 15 vuoden ajan. Elvistellään kaupunkimaastureilla ja setelitukuilla, mutta käyttäydytään 85% tapauksista kuin pahimmat romanit. Kyllä, uskokaa tai älkää. Toissaviikolla eräs venäläisrouva yritti varastaa adidaksen kassiinsa noin 10 kiloa hunajamarinoitua porsaan sisäfilettä, ja puolituntia myöhemmin saman rouvan kaksi aikuista lasta yrittivät varastaa kuivalihaa, digiboksin ja xbox360:n.. tosta vaan reppuun, ostetaan aski tulitikkuja ja kaupasta ulos. Kun vuorovastaava ja vartija estivät nämä molemmat yritykset, sai siinä kuulla koko suomen kansa kunniansa. Olemme kuulemma röyhkeätä ja härskiä porukkaa, asumme surkeassa maassa ja kaupassa kaikki myyntiartikkelitkin ovat kakkoslaatua, joten eihän niistä nyt kenenkään tarvitse mitään maksaa. Nainen uhosi tekevänsä presidentille valituksen venäläisten huonosta kohtelusta.

Toivotin tälle mukavalle rouvalle hyvät päivänjatkot, ja toivotin hänet kauppaamme tervetulleeksi uudestaankin.

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Kautta koko Venäjän naapuruston on tunnettua, että venäläinen on hyvä naapuri, Venäjä taasen ei! Venäläiset turistit ovat aina tervetulleita, kunhan eivät liiku telaketjuilla

Riso abundat in ore stultorum

Vierailija
Kanga
Kautta koko Venäjän naapuruston on tunnettua, että venäläinen on hyvä naapuri, Venäjä taasen ei! Venäläiset turistit ovat aina tervetulleita, kunhan eivät liiku telaketjuilla

Itseasiassa Venäjä on merkittävästi kivempi naapuri kuin USA.
Tapaamistani 98 % erittäin miellyttäviä, ahkeria ja hyväkäytöksisiä. Mutta mahtuu sinne sitten ne pari kusipäätäkin. Niinkuin joka ikiseen kansakuntaan.

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009
Mimei
Kanga

Itseasiassa Venäjä on merkittävästi kivempi naapuri kuin USA.
Tapaamistani 98 % erittäin miellyttäviä, ahkeria ja hyväkäytöksisiä. Mutta mahtuu sinne sitten ne pari kusipäätäkin. Niinkuin joka ikiseen kansakuntaan.

Luullakseni kanadalaiset ovat ainoina tyytyväisiä suurvallan naapuruuteen Muutoin Venäjän, USA:n, Kiinan sekä muinaisten suurvaltojen naapurina on ollut ankea olla.

Riso abundat in ore stultorum

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Tunnen useitakin venäläisiä ja -syntyisiä, joiden kanssa viihdyn erittäin hyvin, yhteistä heille on se, että he ovat sangen sivistyneitä.

Sitten, toisaalta on vallan toinen joukko venäläisiä, kuten esimerkiksi Fenix ja tvomas, joille voisin mielelläni tarjota sementillä täytettyä pelastusrengasta sopivassa hätätilanteessa. Kokemukseni mukaan tämä jälkimmäinen kategoria on turhan suuri.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Tvomas
Seppo Pietikainen on sitte 'saatanan fasistihurri' jos minä olen venäläinen.

Kitise "kagaalillesi".

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
bergepanther

Miten muilla?

En ole koskaan elämässäni tavannut yhtään venäläistä ta virolaista Suomessa - virolaista en koskaan missään maailmassa.
Kuitenkin maailmalla tapaamani venäläiset ovat olleet 100%:sti hämmästyttävän ystävällisiä ja poikkeuksellisen vieraanvaraisia.
Kyllä heidän kanssaan toki voi asiallisesti vaihtaa jopa mielipiteitä Talvi- ja Jatkosodastakin kenenkään luokkaantumatta kyseisestä teemasta.

Erittäin kaukana Suomesta jopa venäläinen ja ruotsalainenkin tuntuu geneettiseltä veljeltä ja siskolta....verisestä ja kammottavasta historiastamme huolimatta.

Kuitenkin tuohon kategoriaan on pakko sisällyttää myös kanadalaiset, irlantilaiset, norjalaiset ja latinot.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ihan ok porukkaa nuo ryssät, mutta votkaa sais huuhtoo pikkaisen rajoitetummin.

Pietari on mahtava mesta. Siellä vois asioida useamminkin, jos vaan ehtisi. Suosittelen.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat