Toyotan maine vaakalaudalla - nyt vikoja jarruissakin

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Vastahan Toytota joutui kutsumaan 8 miljoonaa autoa tarkastukseen kaasupoljinvian takia, Suomessakin 50 000
autoa. Mikä vaivaa markkinoiden ykköstä, hyvästä laadustaan kuulua ? Minun tojoni on Tsekeissä kasattu, mutta kahden vuoden ja 45 000 km:n jälkeen ilman vähäisintäkään vikaa, edes valopolttimoita ei ole palanut yhtään.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... 02/1048419

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Eiköhän jenkkien homma ole selvää peliä tojotan suhteen. Tojotalla on kyky tuottaa pikku-autoja jenkkien sisämarkkinoilla kun jenkkien omat autotehtaat eivät vielä ole kykeneviä suuressa mittakaavassa tuottamaan mini-servolettejaan.

Siis alkää ostako tojoja vaan mini-servoletteja.

Vierailija

Mielestäni omistajan kannalta aina parempi, mitä hanakammin valmistaja takaisinkutsuttaa autojaan.

Toki jarrut ja kaasupedaaliviat hiukan arkoja juttuja - joku "mää-vaan-ajelen-tällä" -tyyppinen autonomistaja voi joutua vaikka onnettomuuteen sen takia.

Enemmän omaa mielikuvaani Toyotoiden laadusta on nakertanut 1.8 bensamoottoreiden ja 2.2 150hp dieselmoottoreiden korkkaaminen...
Silti pidän vähävikaisena automerkkinä.

Vierailija

WW on lahjottu pois listalta,niissähän oli jokunen aika sitten ohjaustehostin vika jonka takia kutsuttiin takaisin.Transportterissa öljyn lauhdutin jne....

Vierailija

Taitaa olla vähän väärä materiaali valittu polkimen liukulaakeriksi. Nylonia hyvin todennäköisesti tungettu sen polkimen ja akselin väliin, joka tykkää turvota aika reilusti kun saa kosteutta ja hirttää kiinni. Jos tuo on syynä, niin varmana saa joku suunnittelija/alihankkija pikkasen kuulla asiasta

Vierailija

Tyotassa on nyt se vika,että niitten piti mennä sössimään NASCARiin,sieltä ne basillit on levinny tuotanto linjalle.
Se jos mikä on saliitto juttuja.....

Vierailija
Hannu Tanskanen
Vastahan Toytota joutui kutsumaan 8 miljoonaa autoa tarkastukseen kaasupoljinvian takia, Suomessakin 50 000
autoa. Mikä vaivaa markkinoiden ykköstä, hyvästä laadustaan kuulua ? Minun tojoni on Tsekeissä kasattu, mutta kahden vuoden ja 45 000 km:n jälkeen ilman vähäisintäkään vikaa, edes valopolttimoita ei ole palanut yhtään.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... 02/1048419


Panee epäilemään, että jenkit ovat päättäneet panna stopin Japanin ylivallalle, kun omat bensarosvot eivät mene kaupaksi. Teollisuusvakoilua ja sabotaasia.

Vierailija

Autojen suunnittelussa on siirrytty nörtteilyyn se vanhan rasvakouran sijaan. Se osien sovittelu ja sormeilu jää kokonaan pois kun CAD:tä data siirtyy CNC:le ja muille mallintajille ja lopulta miljoona susiosaa menee maailmalle, vain siksi ettei yksikään tekniikkaa hyppysissään rakennellut ole päässyt sanomaan ettei tuo toimi.Lisäksi hakkeri voi piirrellä osaan tarkoituksellisen virheen kun se on jo hyväksytty. Se aasialainen kokooja ei todellakaan piittaa vähääkään siitä miten osa toimii ja mihin se on tarkoitettu.

Vierailija

Toyotan maineesta en tiedä, mutta itse olen oppinut välttämään muutamastakin syystä.
-Autot kalliita=suurin syy.
-Aasialainen muotoilu on etovaa, en tiedä miksi. Tarpeeksi rumalla autolla ajaa erottuakseen, mutta nämä on vain epämielyttävän näköisiä.
-Tekniikka on ollut jopa alimitoitettua, paljon moottori/vaihteisto ongelmia. Siis täys katastrofeja.
-Kori on ruoste herkkä.
-Joka toisella on samanlainen auto.

Kysynkin mikä maine?

Vierailija

Katsastusasemalla kysein katsastajalta autojen sähkövioista. Hän vastasi että niitä alkaa olla nykyisin jo kaikissa automerkeissä ml. Toyota.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
ralf64
Katsastusasemalla kysein katsastajalta autojen sähkövioista. Hän vastasi että niitä alkaa olla nykyisin jo kaikissa automerkeissä ml. Toyota.



täähän johtuu ihan yksinkertasesti siitä, että sitä sähköä (ja vikaa) hifistellään autoon enemmän kuin tarpeeksi. olikohan se V70 missä on esim. 2,5 vai 4km sähkökaabelia.

noista kaasupoljin vioista sen verran, että itselläni ainakin on jokaisessa autossa ollut ostettaessa asennettuna muovinen paskamatto joka liukuu kytkimen alle eikä kytkin sen jälkeen enää painu kunnolla pohjaan. suunnittelu virhe, vai tahallista vaihtovälin lyhentämistä mekaanisille osille tiedä häntä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Mitkä on hultovälit Toyotalla suomessa?

Itsellä on thaikkulassa kolme litranen katumaasturi ja huoltovälit on kymppitonnin välein. Ei ne huollot paljoo maksa mutta hiukka jyrsii sitä 4 kertaa vuodessa huollattaa pelkästään vaivan takia.
Nyt on sadan tonnin hulto edessä ja markkinoivat että 24 ilmasta tsekkausta ja huoltoa olis tarjolla, tiedä sitte.

Eikö ne hultovälit useimmissa autoissa ole 20-30 tuhannen kilsan välen suomessa?
Täällä tosin pölyä ja hiekkaa lentää enempi ja ainakin ilmanputsarin vaihto on paikallaan. Vaihtavat tosin öljyt ja monta muutakin juttua samaan syssyyn.

Toistaiseksi autossa ei ole muuta vikaa ilmennyt kun reilun neljän vuoden käytön jälkeen väsähtänyt akku joka vaihdettiin.

Auto on rekisteröity 2005 Joulukuussa. Eli pikkasen reilu 4 vuotta vanha peli nyt.

Vierailija
Gabriel
Mitkä on hultovälit Toyotalla suomessa?

Toyota Corolla 2005. Huoltoväli 15000km. Minusta edulliset huollot eikä nykytoyotoissa ole jakopään hihnaa, eli sitä ei tarvitse vaihtaa.

Vierailija
Luuttu
Gabriel
Mitkä on hultovälit Toyotalla suomessa?

Toyota Corolla 2005. Huoltoväli 15000km. Minusta edulliset huollot eikä nykytoyotoissa ole jakopään hihnaa, eli sitä ei tarvitse vaihtaa.



No, ei tuo ero niin suurensuuri sitten ole.
Täällä ei ole kylmää, mutta hiekkaa ja pölyä kyllä enempi.
Keskivertohuolto on täällä ollu n.500e luokkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat