Pähkinä purtavaksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos muna tuli ennen kanaa, miksi kanan pitää munia? Todennäköisesti muna otti mallia ihmisistä, joilla oli tehtaita ja kehitti oman monistuskoneensa päästäkseen itse vähemmällä. Tämä on minun teoriani. Olisi värikästä kuulla teidän teorianne.

Kanarian väristä pääsiäisen odotusta

jyrki

Kommentit (8)

Vierailija
Jyrki Soini
Jos muna tuli ennen kanaa, miksi kanan pitää munia? Todennäköisesti muna otti mallia ihmisistä, joilla oli tehtaita ja kehitti oman monistuskoneensa päästäkseen itse vähemmällä. Tämä on minun teoriani. Olisi värikästä kuulla teidän teorianne.

jyrki

Muna oli paljon ennen kanaa (Gallus dometicus).

Vierailija
Arkkis
Jyrki Soini

jyrki

--------------------------------------------------
Tarkoitan: Jos munat kehittyivät/syntyivät alunperin ilman kanoja, miksi kanat ylipäänsä rupesivat munimaan?

Vierailija
Jyrki Soini
Arkkis
Jyrki Soini

jyrki

--------------------------------------------------
Tarkoitan: Jos munat kehittyivät/syntyivät alunperin ilman kanoja, miksi kanat ylipäänsä rupesivat munimaan?

Hyvä kysymys. Miksi kanat eivät ole nisäkkäitä? Mitkä nisäkkäät munivat? Miksi saan migreenin jeesuksen verestä?

Japetus
Seuraa 
Viestejä9007
Liittynyt20.6.2009
Jyrki Soini
:idea: Tarkoitan: Jos munat kehittyivät/syntyivät alunperin ilman kanoja, miksi kanat ylipäänsä rupesivat munimaan?

Vielä mystisempi kysymys on: miksi ensimmäinen apinasta syntynyt ihminen ei ruvennut munimaan?

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Jyrki Soini

Annettiinko kanoille muita lisääntymisvaihtoehtoja, kehityshistoria huomioon ottaen?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Oli se ensimäinen muna tai kana niin kuinka se on pystynyt lisääntymään kun kukkoa ei ollu?

Vastaan siis että kukko oli ensimäisenä, sitten tuli muna tai kana ja kukko polkas sen paksuks.

Vierailija
Gabriel
Oli se ensimäinen muna tai kana niin kuinka se on pystynyt lisääntymään kun kukkoa ei ollu?

Vastaan siis että kukko oli ensimäisenä, sitten tuli muna tai kana ja kukko polkas sen paksuks.

Täähän on saatana nerokasta. Kukkohan se tietenkin on. Nyt saadaan kaksi ei haaraa, sukupuuta, teoriaa tai jotain..
1) Kukko, muna, kana.
2) Kukko, kana, muna.

Ensimmäinen on Pönni-teoria:
-Se kukko ottaa seisovan munan kouraansa ja etsii kanan.
Toinen on Hannu-teoria:
-Se kukko ottaa kanan kouraansa (=corvette) ja sitten muna seisoo.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Muna ja kana on evoluutiokehityksen tulos. Joten tuohon ikivanhaan arvoitukseen ei saada vastausta. Pitäisi tietää kanan pitempi evoluutiohistoria, jotta dilemmaan saisi paremmin vastauksia. Eiköhän me kaikki olla lyhyt- ja pitkäketjuisten aminohappojen evoluutiokehityksen tulos.

Uusimmat

Suosituimmat