Kuntoutustuki/ työkyvyttömyyseläke

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Vaikuttaako se jotenkin työnhakemiseen? Voiko työtä hakea jos hakee tota kuntoutustukipaskaa?

Entäs vaikuttaako se jotenkin muuten elämään se jutska? Että ei kai sit rupee ravamaan porukkaa täällä tai jotai?

Mut jos ei oo mitää mömmöä tossa kuntoutustuen kylkiäisenä, niin tottakai haen, että saan ilmasta rahaa. Vain idiootti kieltäytyy ilmasesta rahasta jos sitä tarjotaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (5)

ikr
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt30.12.2009

Kun olisikin aina niin yksinkertaista että vaan haetaan ja saadaan tukia. Itselläni oli lääkärinlausunto missä minut todettiin täysin työkyvyttömäksi mihinkään työhön ja suositeltiin kuntoutustukea. Sen lisäksi oli vielä erään minua hoitaneen tahon lausunto, jossa todettiin samaa. Kaikki oli tehty juuri niinkuin piti, mutta niin vaan jäi kuntoutustuki sairauspäiväjakson jälkeen saamatta. Olin Kelan mielestä täysin työkykyinen. Muutoksenhakulautakunta ja vakuutusoikeus ei päätöstä muuttaneet. Kelan lääkärit eivät olleet kiinnostuneita tapaamisestani.
Sen jälkeen ei muuta kuin työvoimatoimistoon. Vähän olivat siellä näreissään. Sanoin, että voin kyllä hakea töitä, mutta esittelen jokapaikassa heti ensimmäiseksi lääkärintodistukseni. No vuosi meni "töitä etsiessä". Mitään töitä ei ehdoteltu. Sitten hain taas sairauspäivärahaa ja Kela totesikin minut taas työkykyiseksi. Mikään ei ollut välillä muuttunut. Kelan mukaan vaan olin ensin työkyvytön, vuoden verran en ollutkaan ja sitten taas olinkin.

Vierailija
ikr
Kun olisikin aina niin yksinkertaista että vaan haetaan ja saadaan tukia. Itselläni oli lääkärinlausunto missä minut todettiin täysin työkyvyttömäksi mihinkään työhön ja suositeltiin kuntoutustukea. Sen lisäksi oli vielä erään minua hoitaneen tahon lausunto, jossa todettiin samaa. Kaikki oli tehty juuri niinkuin piti, mutta niin vaan jäi kuntoutustuki sairauspäiväjakson jälkeen saamatta. Olin Kelan mielestä täysin työkykyinen. Muutoksenhakulautakunta ja vakuutusoikeus ei päätöstä muuttaneet. Kelan lääkärit eivät olleet kiinnostuneita tapaamisestani.
Sen jälkeen ei muuta kuin työvoimatoimistoon. Vähän olivat siellä näreissään. Sanoin, että voin kyllä hakea töitä, mutta esittelen jokapaikassa heti ensimmäiseksi lääkärintodistukseni. No vuosi meni "töitä etsiessä". Mitään töitä ei ehdoteltu. Sitten hain taas sairauspäivärahaa ja Kela totesikin minut taas työkyvyttömäksi. Mikään ei ollut välillä muuttunut. Kelan mukaan vaan olin ensin työkyvytön, vuoden verran en ollutkaan ja sitten taas olinkin.

Samaa asumistuen kanssa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Vpää

Samaa asumistuen kanssa.

Eikös asumistukea saa aina jos tulot on alle tietyn summan? Sehän taitaa olla jo ihan perusoikeuksiin kuuluva. Tais olla 300 euroon asti mitä ne korvas vuokraan, ja jos vuokra on alle, niin sitten vielä sähkö ja vesilaskua siihen kolmeen sataan euroon asti korvataan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mun ei tarvinnu ees ite täyttää sitä lappua. Taino tarvi, mutta se psykologi tai mikä lie ehdotti mun puolesta että mitkä vaivat estää mua tekemästä töitä, kun en itse keksinyt mitään. Sitten vaan kirjotin ensimmäisen ehdotuksen mitä se sano. En oo kyl vielä vieny lappua, joten en tiedä saanko sitä.

Vatkain

Aijaa, no ei kai se sitten kovinkaan vakavaa ole. Täytyy varmaan sit viedä huomenna se lappu.

Uusimmat

Suosituimmat