Teknisten laitteet ja niiden tilaus ulkomailta.

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, että mitenkäs se tulli hommeli niinku ois jos tilailee ulkomailta esimerkiksi tämmöisen ekopallon?

http://www.imagesco.com/catalog/ecosphere/index.html
Vois olla aika kiva seurailla, ja halvinki taitaa maksaa vain jotai 70 egee+postarit.

Taikka jotai muitakin vempaimia siellä näyttää olevan esim. pikkuinen aurinkokennolla toimiva moottori, jonka sit vois asentaa johonki pienoismalliin, jos jaksas tehdä.

Näkispähä sitten vähä että mitenkä noi kaikki toimii. Siellä on paljon muitakin kivoja laitteita mitä tekis mieli saada kuten Van de graafin laite yms. Kivempi minusta opetella näitä hommia kun näkee käytännössä niiden toiminta ja sekä että miten ne on rakennettu.

Olikos tossa tullihommassa joku raja että jos on jonkun summan alle, niin ei tarvi maksaa tullia ollenkaa?

Ja minkäs hintasta toi tulli o? esim vaikka tolle ekopallolle taikka sille aurinkokenno moottorille? Se aurinkokenno maksaa n.20 euroa.

Entäs oisko suomessa mitään nettikauppoja mistä vois ostaa jänniä roinia taikka euroopassa? Euroopastahan ei tainnu tarvita tullia maksaa mistään roinasta? Vai tarviiko?

Näyttäs olevan lentokuljetuksia suomeenkin tossa mun linkittämässä paikassa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (1)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005

Tulli toimii niin, että se tarkastaa lähetyksiä ilmeisesti pistokokein. Jos se narahtaa, ne avaavat ja katsovat mitä siellä on ja laskevat paljonko tullia ja arvonlisäveroa joudut maksamaan. Jos summa on yli kympin, ne lähettävät lapun kotiin, että saat käydä hakemassa kamasi maksua vastaan tullista.

Eri tavaroiden tullit ovat hieman erisuuruisia, mutta yleensä tulli on noin 5 %. Pahempi ongelma on 22 %:n arvonlisävero, jonka tulli myös perii. EU:n alueelta tilattaessa tulleja ei peritä ja myyjäliike veloittaa arvonlisäveron.

Euroopasta saa melkein kaiken minkä jenkeistäkin, mutta hinta on useimmiten korkeampi. Esimerkiksi tämä englantilainen liike löytyi niinkin kaukaa haetuilla hakusanoilla kuin "eco sphere". En tiedä miten herkkä tuollainen ekopallo on kylmälle, mutta enpä itse tilaisi sitä pakkasten aikaan.

Uusimmat

Suosituimmat