Maalauksen kopioimisesta ideoita?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olis sellanen tyhjä seinä portaikossa johon mahtuisi kivasti sellanen noin 120cm leveä ja noi 170cm korkea maalaus. Alkuperäisen maalauksen ei tarvitse olla tarkkaan tuota kokoluokaa, mutta arkin muoto suurinpiirtein sama.

Eli ideoita otetaan vastaan maalauksista. Jotakin persoonallista ja säväyttävää lähinnä haen, mutoin ei ole mitään rajoituksia.

Tällä kuvan perusteella pystyy kopioittamaan maalauksen suhteellisen edullisesti.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija
Tällä kuvan perusteella pystyy kopioittamaan maalauksen suhteellisen edullisesti.
Ihan mielenkiinnosta, millä tekniikalla aiot siirtää kuvan?
Kuinka aiot kopioida ?

Peilisysteemillä, heijastamalla vai miten?

Vierailija
Erakko

Ajattelin teettää kuvasta kopion paikallisilla "taidemaalareilla". Jotkut niistä on teknisesti aika hyviä ja tekevät jäljennöksiä kuvista ja valokuvista edullisesti.

Olen ajatellut myös sellaista vaihtoehtoa että portaikon seinässä olisi teos joka on tavallaan ovi tai ikkuna, kadulle, toiseen huoneeseen, viinikellariit tai jotakin sentapaista, mutta en ole löytänyt hyvää valokuvaa tai teosta joka passaisi.

No, ei tuo ole ainoa vaihtoehto, mutta joku idea ja juju siinä pitäisi olla. Joku puhuttelevampi muu teoskin olisi paikallaan.

Vierailija

Täältä löytyy paljon kuvia. http://astroanarchy.zenfolio.com/
Kaikista saa valokuvavedoksia mihin kokoon vaan, kunhan ottaa minuun yhteyttä.
Nollakatteista toimintaa ei kai lasketa kaupalliseksi?
Lähinnä yleissivistävissä tarkoituksissa julkaisen näitä...

Kuvauksesta myös viestiketju ja taustatietoa täällä;
tahtitiede-ja-avaruus-f6/astrokuvausta-suomesta-t43923.html

Esim tämä voisi olla hieno seinällä

Edit.
Jos haluat sitten maalauttaa kopion jostain kuvasta, se on minulle ok, kunhan kerrot sitten minkä valitsit.
(Periaatteessa maalaamallakopiointikin on tekijänoikeusrikkomus, jos kuvaa rupeaa sitten kauppaamaan, tai käyttämään vaikka mainoksessa.)
Edit2.
Tässä vielä 25s videoklippi, josta näkyy kuvan todellinen tarkkuus: http://www.youtube.com/watch?v=TdrqKBdS66A

Vierailija

Mielestäni sisustuksellisesti oivia teoksia on vääntänyt mm.
René Magritte ja Maurits Cornelis Escher, mutta ole tarkkana niitten tekijänoikeuksien kanssa...

Vierailija

Käsittääkseni omaan käyttöön kopiointi on ihan hyväksyttyä. Julkinen esittäminen tai käyttö sitten ei ole laillista, natriumpitoinen lasku voi tulla perässä, jos tekijänoikeudet ovat voimassa.

Vierailija
J-P M.
Käsittääkseni omaan käyttöön kopiointi on ihan hyväksyttyä. Julkinen esittäminen tai käyttö sitten ei ole laillista, natriumpitoinen lasku voi tulla perässä, jos tekijänoikeudet ovat voimassa.

Omaan käyttöön itse kopioiminen on ok, mutta käsittääkseni tässä ollaan teettämässä kopiota ja se on sitten toinen juttu. Alla linkki josta löytyy kysymys: Saanko teettää netistä löytämästäni kuvasta taulun omaan käyttööni? Kysymykseen tuli aika selkeä vastaus.

http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/ ... =Kopiointi

Vierailija

Kiitos, tuo selvensi asiaa.

Mulla on ollut periaate että, jos on kysytty lupa, niin olen sen pääsääntöisesti myöntänyt, mikäli kyseessä on ollut oma yksityiskäyttö, koulutus, tai muu ei kaupallinen toiminta.

Saattavat olla aika sekavia nuo tekijänoikeuslait, tulkinnanvaraisia ainakin. Parempi kysyä aina lupa aineiston omistajalta, jos sellainen löytyy.
Minä ainakin tykkään, jos kysytään lupa, vaikkapa monitorin taustakuvana käyttöön, vaikkei laki sitä edellytänekkään. Olen jopa toimittanut kuvan oikeassa resoluutiossa kysyjille.

Vierailija

Voit tehdä vaikka Mona Lisasta identtisen kopion, ilman seuraamuksia ja vielä myydäkkin sen. Omana työnäsi.
Toki jos ihan varma haluat olla, liitä taivaalle lentokone ja kerro tarvittaessa että se on tulkintasi naapurin liisasta.
Mikään tekijänoikeus ei voi omistaa ihmisten asentoa, vaatteita, maisemia jne. Eli Mona Lisa suu mutrussa on täysin oma tulkintasi aiheesta nainen, piste.

Itse tekemäsi työ on aina omasi ja näin ollen ovat myös tekijänoikeudet omiasi.
Jos ulotat kopioinnin signeerauksen tasolle on kyseessä väärennös.
Ja kyllä, jälleen ovat tekijän"oikeudet" sinun.

Paras tapa kopioida iso tai pieni työ tarkasti ja nopeasti on piirtoheitin. Ostat alan liikkeestä printteriisi sopivaa kirkasta kalvoa ja tulostat kuvan siihen väreissä, jonka heijastat haluamaasi paikkaan.
Piirtoheittimiä näkee toisinaan kirppareilla ja kierrätyksissä, eikä liene huono idea kysyä käytöstä poistettuja heittimiä kouluista, missä tekniikan parannuttua lojuvat varastoissa pölyä keräämässä.

Vierailija
Moses Leone
Saako seteleistäkin tehdä/teettää kopioita omaan käyttöön?

Saa toki tehdä mutta saa varautua myös varmaan rangaistukseen

Jos setelit eivät ole täysin saman kokoisia niin ei huolta. Jos koko ja väritys vastaa oikeaa rahaa niin kyse on rahan väärentämisestä. Muussa tapauksessa ei ole.

Vierailija

Ja vielä yksi tipsi:
Kannattaa tehdä/teettää maalaus levy(i)lle, minkä kiinnität seinään. Näin saat maalauksen messiin kun vaihdat maisemaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat