C-kasettien musa mp3-muotoon

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten saan parhaiten (edullisuus/laatu) "korkeatasoisen" ison musiikkikokealmani siirrettyä c-kaseteilta mp3-muotoon.
Kunnollinen läppäri ja kasettidekki minulla on.
Pitäisikö ostaa jokin uusi laite tai ohjelma?

Kommentit (8)

Vierailija
kte4
Miten saan parhaiten (edullisuus/laatu) "korkeatasoisen" ison musiikkikokealmani siirrettyä c-kaseteilta mp3-muotoon. Kunnollinen läppäri ja kasettidekki minulla on. Pitäisikö ostaa jokin uusi laite tai ohjelma

Hieman hifimmälle korvalle vaaditaan jotakin softaa, jolla voi suodattaa äänitiedostoista c-kasetilta peräisin olevaa kohinaa tai napseita.

Näitä voi kokeilla:
Adobe Audition
Sound Forge

Paras vaihtoehto olisi silti koittaa hankkia kyseiset kappaleet CD-RIP MP3:na. CD-levylle masteroidut kappaleet ovat usein saaneet ammattilaisen käsittelyn, joten sinun ei tarvitse yrittää leikkiä audio-insinööriä. En ymmärrä, että mitä musaa sinulla on kaseteille eksynyt, joita ei onnistu hankkimaan mitään muuta kautta?

Vierailija

Itse kanssa suosittelisin jo valmiiden digitaalisten äänitteiden etsintää.

Muuten kannattaa tosiaan etsiä sieltä kasettidekin takaa mielellään balansoitu linjaulostulo ja vetää siitä piuha läppäriin ja nauhoittaa sitten jollain ääninauhurilla.

Noilla kohinanvaimentimilla on ikävä tapa leikata kaikkia ylä-ääniä ja kokonaisuudessaan tulee melkko tunkkaista soundia.

Uusimmat

Suosituimmat