EKG kone

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on EKG kone ja haluaisin mitata sillä sydäntäni. Minulla ei ole lappuja, jotka liimataan rintakehään, koitin alumiiniteipistä tehdä lappuset, mutta ne eivät toimineet, kone ilmoitti ettei johtoja ole kiinnitetty mihinkään.

Miten kotikonstein saisi tehtyä toimivat mittapäät? Sairaalassa ilmeisesti laittavat jotain geeliä ihon ja lappujen väliin parantamaan kontaktia.

Kommentit (8)

Vierailija

Eläinpuolella olen nähnyt käytettävän johtojen päässä ihan tavallisen näköisiä ns. hauenleukoja.

Voi olla hieman kivulias, mutta jos löytäisi tarpeeksi löysät nipistimet niin ehkä

Vierailija

Kun tein elektroniikkahommia, käytin joskus maadoitusranneketta. Sen saisi teipillä helposti kiinni kyllä rintaankin, eivätkä ne paljoa maksa.

Oletko mahdollisesti itse viritellyt tuota EKG-laitetta jotenkin tietokoneen yhteyteen tms. vai minkälaisesta laitteesta nyt on kyse?

Vierailija

Kun tein elektroniikkahommia, käytin joskus maadoitusranneketta. Sen saisi teipillä helposti kiinni kyllä rintaankin, eivätkä ne paljoa maksa.

Oletko mahdollisesti itse viritellyt tuota EKG-laitetta jotenkin tietokoneen yhteyteen tms. vai minkälaisesta laitteesta nyt on kyse?

Tuo maadoitin ranneke juttu voisi kuulostaa jopa toimivalta. Siinähän täytyy olla hyvä kosketus ihoon.

Kyse on vanhasta (1980) lukulaisesta laitteesta, jossa on kaksi värinen LCD näyttö piirtämässä käyrää. Kerrassaan hieno laite. Löysin sen roskiksesta.

Vierailija
Veikko
Koita sotkea suolaa vaikka käsivoiteeseen ja laita sitä siihen alumiinilätkän alle.

Veikko on oikeilla jäljillää.

Ongelmana on stratum corneum (sarveiskerros) jonka impedanssi on erittäin suuri. Elektrolyytillä voidaan onnistua. Varmin tapa on elektrolyytti ja stratum corneumin nihraiseminen rikki esim. hiekkapaperilla.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005

Suolavesi riittää luomaan kontaktin EKG-elektrodin ja ihon välille.

Luultavasti sun roskislaite on deaktivoitu! Sairaala laitteiden turvallisuuden osalta kovimmat vaatimukset kohdistuu juuri sähköisesti kehoon kytkeytyviin laitteisiin.
Jos laite on mennyt poistoon, on luultavasti potilaskaapelien optot tms. tuhottu tai poistettu. Ettei kukaan tee täsmäsähköshokki laitetta viallisesta koneesta.

EKG- piuhojen kytkennät on optimi paikassa pienelläkin virralla tilttauttaa pumpun toiminta.

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Sahrah
Minulla on EKG kone ja haluaisin mitata sillä sydäntäni. Minulla ei ole lappuja, jotka liimataan rintakehään, koitin alumiiniteipistä tehdä lappuset, mutta ne eivät toimineet, kone ilmoitti ettei johtoja ole kiinnitetty mihinkään.

Miten kotikonstein saisi tehtyä toimivat mittapäät? Sairaalassa ilmeisesti laittavat jotain geeliä ihon ja lappujen väliin parantamaan kontaktia.

Apteekista pitäs saada(ainakin täällä saa).
Postimyynnistä halvemmalla.
Googleta
cefar stimtrode

Uusimmat

Suosituimmat