Firefoxin uusin versio hidastelee?

Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Päivitin Firefoxini (+ adblockerin) kun mm. Youtube kehotti. Nyt tuntuu, kuin nettisivustot latautuisivat huomattavasti hitaammin. Onko harhaa tää vai asiaa oikeeta?

Uusin versio siis 3.6, tehdasasetuksilla.

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

myös minä olen huomannut moisen. Luulin, että johtuu nettiyhteyksistäni, mutta nyt mennään hyvillä nopeuksilla ja silti sivun lataus saattaa jopa katketa. Käytössä Addblocker ja autopager.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Kiitos vastaajille!

No olisiko jotain tehtävissä? Selaimenvaihto, asetusten säätö, jotain muuta?

Firefoxista olen tähän asti pitänyt mm. adblockerin takia. Muutenkin olen siihen tottunut.

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."

Vierailija

En tiedä. Cromeen saa nykyään adblockerin mutta en oikeen tykkää koko Cromesta. Cromen lisä osissa oleva adblocker lataa mainokset ja sen jälkeen poistaa ne, kun taas firefoxin adblocker ei edes lataa mainoksia.

Taidan itse taistella firefoxin kanssa kun olen siihen tottunut.

Vierailija
Gabriel
Mulla on edelleen 3.5.8.
Oliko siinä 3.6 jotain security parannuksia?

Vastaan ite:

What’s New in Firefox 3.6

Firefox 3.6 is built on Mozilla's Gecko 1.9.2 web rendering platform, which has been under development since early 2009 and contains many improvements for web developers, add-on developers, and users. This version is also faster and more responsive than previous versions and has been optimized to run on small device operating systems such as Maemo.

Notable Firefox 3.6 features include:

* Available in more than 70 languages - get your local version.
* Support for a new type of theme called Personas, which allow users to change Firefox's appearance with a single click.
* Protection from out-of-date plugins to keep users safer as they browse.
* Open, native video can now be displayed full screen and supports poster frames.
* Improved JavaScript performance, overall browser responsiveness, and startup time.
* The ability for web developers to indicate that scripts should run asynchronously to speed up page load times.
* Continued support for downloadable web fonts using the new WOFF font format.
* Support for new CSS attributes such as gradients, background sizing, and pointer events.
* Support for new DOM and HTML5 specifications including the Drag & Drop API and the File API, which allow for more interactive web pages.
* Changes to how third-party software can integrate with Firefox in order to prevent crashes.

Developers can find out about all the changes and new features at the Mozilla Developer Center.

Edit: taidan odotella vielä korjauksia tohon päälle. Kaikki ei ilmeisesti toimi niinkuin lupaavat.

Vierailija

Ohjeesta: "Jos haluat, että ponnahdusikkunaa ei enää näytetä tämän ohjelman kohdalla, valitse Älä näytä tätä valintaikkunaa tämän ohjelman kohdalla -valintaruutu. "

Miksi kohdan ruksittamisesta huolimatta, joudun esim tiede.fi-sivun avatessa hyväksymään yhteyden muodostamisen noin kymmenen kertaa. Joillain sivuilla hyväksyntä nappia pitää painaa useita kymmeniä kertoja aina uudestaan, ruksittamisesta riippumatta.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Ehkä mulla on vain sitten suhteellisuudentaju (kuinka nopea on nopea) kadoksissa kun tämä tahmaa. Muron kautta löysin mm.:
http://www.tietokone.fi/uutiset/firefox_3_6_paljon_hitaampi_

Chromea tai Safaria en ole koskaan edes kokeillut, IE:tä en käytä koska silloin joutuu katselemaan niitä #¤%#¤%&:n mainoksia. (Maksettuja ilmoituksia vastaan mulla ei tietty ole mitään, mutta ne ¤%&/(:n välkkyvät ja huutavat bannerit, voi saatana että tulee pää kipeäksi ja hermot menee kun aina jossain näkökentän rajamailla jotain perhanan aistiärsykettä, perkele!) Eli kaiken kaikkiaan mun ei pitäisi olla edes tietoinen siitä, että Firefox on "hidas".

Mutta nytkin kun esimerkiksi esikatselin tämän viestin, ainakin kymmenen sekuntia meni esikatselun lataukseen. Ei näin ollut silloin kun ajat olivat paremmin. Muutenkin tuntuu siltä että täytyisi ulkoilla enemmän kun tällaisia vuodatuksia pääsee syntymään.

Perhana

Eli Firefoxilla jatkan ja jos tulee nopeutusvinkkejä, otan ilolla vastaan. Kiitos vastanneille vielä kerran.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Opera on selainten Lätsä-Pekka: tilastollisesti parempi kuin kaikki muut, mutta vatsa oikein ei kestä. Pärjää tosikilpailussa ainoastaan tönimällä toisia juoksijoita.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Naksuttaja
Ehkä mulla on vain sitten suhteellisuudentaju (kuinka nopea on nopea) kadoksissa kun tämä tahmaa. Muron kautta löysin mm.:

Chromea tai Safaria en ole koskaan edes kokeillut, IE:tä en käytä koska silloin joutuu katselemaan niitä #¤%#¤%&:n mainoksia. (Maksettuja ilmoituksia vastaan mulla ei tietty ole mitään, mutta ne ¤%&/(:n välkkyvät ja huutavat bannerit, voi saatana että tulee pää kipeäksi ja hermot menee kun aina jossain näkökentän rajamailla jotain perhanan aistiärsykettä, perkele!) Eli kaiken kaikkiaan mun ei pitäisi olla edes tietoinen siitä, että Firefox on "hidas".

Mutta nytkin kun esimerkiksi esikatselin tämän viestin, ainakin kymmenen sekuntia meni esikatselun lataukseen. Ei näin ollut silloin kun ajat olivat paremmin. Muutenkin tuntuu siltä että täytyisi ulkoilla enemmän kun tällaisia vuodatuksia pääsee syntymään.

Perhana

Eli Firefoxilla jatkan ja jos tulee nopeutusvinkkejä, otan ilolla vastaan. Kiitos vastanneille vielä kerran.

Hm.. ehkä pitäiskjin ruveta toipumaan aivopeusta teemalla nopeushuuma?
Kaikki kun on kilpailua, sampoa ei ole keksitty, paratiisit tulee ja menee..

Lumitöihin?

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
Naksuttaja

Perhana

Ei helkutti, jossakin on vikaa ja vastaavaa ongelmaa itsellä oli kun javan päivityksiä oli kolme päällekkäin pyörimässä, eli tarkistapas ne.

Everything you know, is about to change.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Phony
Höpsistä, salai.

Kaikilla Operan kummituksilla ei ole huumorin tajua, kuten sinulla.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat