Tehokas mutta mahd. vähän haitallinen statiini?

Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

Jokohan tätä aihetta on täällä miten käsitelty?

Tuttavani suosittaa SIMVASTIN TEVA 25 g
ja maksanee 3 kk ajalla 3,5 annos?

Mihin asti 3 kk annos voisi alentaa klo 6:n arvosta,
ehkä 4:ään jopa?

Sivuvaikutukset? Niiden eliminointi, mahd. lieväksi saattamisen välineet?

Don't give up!

Kommentit (11)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Elä oikeasti lähde statiinitielle.. kolesterolin alentaminen lääkkeellä ei voi hyödyttää mitään. Kolesteroli ei ole se paha. Voi olla että korkeisiin arvoihisi on olemassa jokin syy, etkä ole täysin terve. Mutta kolesterolin alentaminen ei ole järkevä eikä millään tavalla hyödyllinen keino lähteä tuota ongelmaa ratkomaan. Pääset vaan hengestäsi kahta nopeammin tai romutat terveytesi totaalisesti.

Minä oikeasti suosittelen kokeilemaan ensin jotain muuta. Ruokavaliomuutoksia. Ei noista kolesteroliarvoista välttämättä edes pysty mitään päättelemään, minun tyttöystävällänikin kokonaisarvo on jotain yli 10 eikä mitenkään suositusten mukaisella HDL/LDL suhteella, ja silti terve eikä mitään ongelmia, heillä se on suvussa tuo korkea kole ja mummokin kohta 90 ja mieleltään 30, fyysisesti täysin kunnossa, paremmassa kuin 99% saman ikäisistä.

Kokeile vaikka paleodieettiä. Et voi menettää mitään, sen sijaan statiinilinjalla jopa hyvin todennäköisesti menetät terveytesi.

くそっ!

Vierailija
Ronron
Elä oikeasti lähde statiinitielle.. kolesterolin alentaminen lääkkeellä ei voi hyödyttää mitään. Kolesteroli ei ole se paha. Voi olla että korkeisiin arvoihisi on olemassa jokin syy, etkä ole täysin terve.

Mikä minua huolestutti, oli korkeat triglyt.

Kysyjää voisi oikeasti hyödyttää sokerin ja tärkkelyksen poisjättäminen ja vhh:n maltillinen kokeileminen, lääkärin seurannassa.

Vierailija

Kannattas tsekata vielä hs-crp,mikäli yli yhden elimistöä vaivaa
hiljainen tulehdus,joka on verisuoniterveyden kannalta vaarallinen,siihen kai auttaa foolihappo,b6 ja b12 vitamiinit.
Ja tietysti se VHH,kai myös berberiini.
Titääkö kukaan onko tätä berberiiniä,jossakin Iherbin tuotteessa.Kuulemma ei ole sama kuin kurkumiini.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
tootired
Jokohan tätä aihetta on täällä miten käsitelty?

Tuttavani suosittaa SIMVASTIN TEVA 25 g
ja maksanee 3 kk ajalla 3,5 annos?

Mihin asti 3 kk annos voisi alentaa klo 6:n arvosta,
ehkä 4:ään jopa?

Sivuvaikutukset? Niiden eliminointi, mahd. lieväksi saattamisen välineet?

Taitaa olla nimeltään "Simvastatin" (jos oikein muistan).

Minulle Simvastatin aiheutti omituisia ja erittäin inhottavia lihaskipuja poskissa, leuassa, molemmissa kämmenseljissä ja käsivarsissa, sekä "astmamaisia" yskänkohtauksia ja hyvin voimakasta "kylmää" hikoilua.

Episodin kesto oli n. 10-15 minuuttia ja tapahtui n. pari kertaa kuukaudessa. Kohtauksen päättyminen oli ohi sekunneissa.

Oireet vähenivät oleellisesti kun lääkäri vaihtoi lääkityksen paljon kalliimpaan rosuvastatiiniin (Crestor).

Samat oireet ilmenevät kuitenkin n. kerran-pari vuodessa merkittävästi lievempinä ja lyhytkestoisimpina.

Olen antanut itseni ymmärtää, että lihaskipujen ilmeneminen statiinilääkityksen yhteydessä voi olla vakava oire josta on syytä olla yhteydessä hoitavaan lääkäriin mahdollisimman pikaisesti (esimerkiksi mahdollinen vakava munuaisvaurio).

Googlaa "simvastatin side effects", "rosuvastatin side effects" tai "statin side effects" ja keskustele lääkärisi kanssa, mieluiten päinvastaisessa järjestyksessä.

Älä ihmeessä luota yksin tuttavasi sanoihin!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
Ronron

Kokeile vaikka paleodieettiä. Et voi menettää mitään, sen sijaan statiinilinjalla jopa hyvin todennäköisesti menetät terveytesi.

Aivan, täyty kokeilla!

Carloz

Mikä minua huolestutti, oli korkeat triglyt.

Kysyjää voisi oikeasti hyödyttää sokerin ja tärkkelyksen poisjättäminen ja vhh:n maltillinen kokeileminen, lääkärin seurannassa.

Toi trigly saattoi ollaa korkeella lauantai-illan biletyksen takia
eli siis runsaasti alholia, mutta toi sokeri/tärkkely on mulle "myrkkyä" eli sitä aioin vielä tiukentaa eli vähentää

triglyt
Kannattas tsekata vielä hs-crp,mikäli yli yhden elimistöä vaivaa
hiljainen tulehdus,joka on verisuoniterveyden kannalta vaarallinen,siihen kai auttaa foolihappo,b6 ja b12 vitamiinit.
Ja tietysti se VHH,kai myös berberiini.
Titääkö kukaan onko tätä berberiiniä,jossakin Iherbin tuotteessa.Kuulemma ei ole sama kuin kurkumiini.

Crp mulla on normi mutta miktä on hs-crp ?

Syön jo vahvaa moni-Btä jossa foolihappoakin eli se on kunnossa ja berberiini-kuurinkn söin ja sillä kaieti sokeriarvoni laski alle 6:den? ja VHH on ollut jo 6 kk tapana tai ainkin yrityksenä ilman viljaa

Kiitos kommenteistanne! Harkitsen vielä statiinia...

Don't give up!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Tuskin on edes olemassa oikein tehtyä tutkimusta joka osoittaisi statiinien laskevan kuolleisuutta.. minusta niitä ei kannattaisi edes harkita. On niin paljon parempia keinoja saada arvot paremmiksi.

くそっ!

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
Ronron
Tuskin on edes olemassa oikein tehtyä tutkimusta joka osoittaisi statiinien laskevan kuolleisuutta.. minusta niitä ei kannattaisi edes harkita. On niin paljon parempia keinoja saada arvot paremmiksi.

Jos oletetaan että statiini laskisi 3 kk:ssa kolesterolini
6 -> 4:ään niin mitä tarkkaan ottaen elimistö tapahtuu?

Laihdunko? Tuleeko mulle enempi nälkä kun verestä poistuu rasvaa? Tarviiko D- tms synteesi kolesterolia?
Statiini laskee LDL mutta nouseeko HDL reaalisesti?
Entäs triglyt?

Onko jollain kokemusta näin rajusta LDL-arvon laskusta statiinilla?

Don't give up!

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

[quote="Seppo_PietikainenMinulle Simvastatin aiheutti omituisia ja erittäin inhottavia lihaskipuja poskissa, leuassa, molemmissa kämmenseljissä ja käsivarsissa, sekä "astmamaisia" yskänkohtauksia ja hyvin voimakasta "kylmää" hikoilua.

Episodin kesto oli n. 10-15 minuuttia ja tapahtui n. pari kertaa kuukaudessa. Kohtauksen päättyminen oli ohi sekunneissa.

Oireet vähenivät oleellisesti kun lääkäri vaihtoi lääkityksen paljon kalliimpaan rosuvastatiiniin (Crestor).

Samat oireet ilmenevät kuitenkin n. kerran-pari vuodessa merkittävästi lievempinä ja lyhytkestoisimpina.

Olen antanut itseni ymmärtää, että lihaskipujen ilmeneminen statiinilääkityksen yhteydessä voi olla vakava oire josta on syytä olla yhteydessä hoitavaan lääkäriin mahdollisimman pikaisesti (esimerkiksi mahdollinen vakava munuaisvaurio).
[/quote]

Kiitos kommentistasi! Kauanko söit statiineja kun alkoi jo tuloksia näkyä, esim 3 kk päästäkö vasta vain aiemmin?

Täytyykö statiineja syödä vuositolkulla vai riittääkö "kuuri"?

Kulut ilmeisesti 100 .. 150 ekiä/kk ?

Jos saisit nyt uudestaan päättää että aloittaako statiinien syöntiä niin aloittaisitko kun tietäisit mitä sivuvaiktuksia tulossa?

Don't give up!

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
tootired
Seppo_Pietikainen
Minulle Simvastatin aiheutti omituisia ja erittäin inhottavia lihaskipuja poskissa, leuassa, molemmissa kämmenseljissä ja käsivarsissa, sekä "astmamaisia" yskänkohtauksia ja hyvin voimakasta "kylmää" hikoilua.

Kiitos kommentistasi! Kauanko söit statiineja kun alkoi jo tuloksia näkyä, esim 3 kk päästäkö vasta vain aiemmin?

Taisi kestää pari kuukautta.

Täytyykö statiineja syödä vuositolkulla vai riittääkö "kuuri"?

Tietääkseni täytyy napostella vuositolkulla.

Kulut ilmeisesti 100 .. 150 ekiä/kk ?

Ei nyt sentään! Kolmen kuukauden satsi Crestoria maksaa n. 80 Euroa. Simvastatiini on merkittävästi halvempaa.

Jos saisit nyt uudestaan päättää että aloittaako statiinien syöntiä niin aloittaisitko kun tietäisit mitä sivuvaiktuksia tulossa?

Vaikea sanoa. Itse en aloittaisi simvastatiinilla, jos tietäisin sivuvaikutuksista, Crestorilla kyllä. On huomattava, että kuvaamiani sivuvaikutuksia esiintyy vain hyvin pienellä osalla ihmisistä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Seppo, miksi aloitit statiinit ja mitä hyötyä niistä lopulta sait? Oletko nyt terveempi kuin ennen kuuria? Eikös jossain tutkimuksessa jopa käynyt ilmi että kolesterolin alentaminen korreloi kasvavan kuolleisuuden kanssa?

くそっ!

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Ronron
Seppo, miksi aloitit statiinit ja mitä hyötyä niistä lopulta sait? Oletko nyt terveempi kuin ennen kuuria? Eikös jossain tutkimuksessa jopa käynyt ilmi että kolesterolin alentaminen korreloi kasvavan kuolleisuuden kanssa?

Liian korkea kolesterolitaso (~9). En kyllä itse ole havainnut mitään havaittavaa eroa terveydentilassani.

--
Seppo P.

Uusimmat

Suosituimmat