Onko oikeistolla tavoitteena aina vastustaa tasa-arvoa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä oon mieltänyt oikeistolaisuuden noin mutta lienenkö väärässä?
Onko minulta jäänyt jotakin huomaamatta?

Sivut

Kommentit (45)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Olet.
Pönni

On.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Pönni

Olet.
Pönni

On.

Ne perustelut.
Olen yhä siinä ymmärryksessä kuin aloituksessa.
Ehkä tässä vahvistuu muitakin käsityksiäni oikeistolaisuudesta. Sen kannattajat ovat ylimielisiä, jotka eivät yleensä perustele mitään, kuittailevat, yrittävät kiusata, yms. Metodina on hajoita ja hallitse.
Eriarvoistaminen ja epätasa-arvoisuushan on voima, joka yllyttää yksinkertaisempia ihmisiä kilpailemaan keskenään.

Vierailija

Kysymykseen vastaus: mulkku

Toiseen: Perse

Kuuluvatko kaikki kunnon vanhat kommusinit stasiin vai kuuluvatko tasa-arboisesti neuvoistoliiton puna-armeijaan?

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Kosh
Pönni

Olet.
Pönni

On.

Ne perustelut.

Yhtä kattavat kuin itselläsikin.

Pönni

Olen yhä siinä ymmärryksessä kuin aloituksessa.

Ole hyvä. Aloituksesi oli turha trolli.

Pönni

Ehkä tässä vahvistuu muitakin käsityksiäni oikeistolaisuudesta.

Aha. Kerro lisää. Laskevatko nämä oikeistolaisesi myös kaasua asuntoosi pistorasian rei'istä?

Pönni

Sen kannattajat ovat ylimielisiä, jotka eivät yleensä perustele mitään, kuittailevat, yrittävät kiusata, yms.

Vaikka peilistä kurkkiva kuvatus onkin ruma ja ikävä, niin ei se tarkoita että se olisi oikeistolainen.

Pönni

Eriarvoistaminen ja epätasa-arvoisuushan on voima, joka yllyttää yksinkertaisempia ihmisiä kilpailemaan keskenään.

Aha. Entä miten Aku Ankka liittyy tähän?

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Kirjoitanpa saman tien ketjun ensimmäisen asiaviestin.

Tasa-arvoisuuden käsite on kehno koska ei aina ole selvää takoitetaanko sillä tasapäistämistä vaiko samanarvoisuutta. Samanarvoisuus meinaa sitä, että kaikilla on henkiläkohtaisista taustoistaan riippumatta samat oikeudet, mahdollisuudet ja velvollisuudetkin. Tasapäistäminen puolestaan sitä, että kaikki pakotetaan samaan muottiin, johonkin normin tai keskiverron ihanteeseen josta lipsumista katsotaan pahalla ja pyritään kaikin keinoin estämään. Eritoten tasapäistäminen on pyrkimyksenä monenlaisilla ideologioilla ja silkalla perisuomalaisella kateudella varustetuilla ihmisillä silloin kun joku menestyy taloudellisesti esim. työllään lähimmäisiään paremmin. Kommarit ja pinkimmät vaemmistolaiset väittävät ajavansa tasa-arvoa, kun yrittävät sosialisoida menestyjän omaisuuden köyhille. Tosiasiassa se on tasapäistämistä ja samanarvoisuusperiatteen räikeää rikkomista, kun ihmisillä ei olekaan yhtäläinen oikeus nauttia työnsä hedelmistä. Vastaavasti kaikenlainen muukin toiminta pyritään normittamaan ja direktivisoimaan, sekä asettamaan nämä sanelevan isoveljen (valtion) hallintaan ja rajoittamaan henkilökohtaista vapautta.

Oikeistolaiset yleensä nostavat yksilön itsemääräämisoikeuden ja vapauden, myös taloudelliset, arvoon korkeaan. Tämä tukee samanarvoisuutta mutta ilman kohtuutonta tasapäistämistä. Kaikilla samat mahdollisuudet, ilman pakkoa samanlaisuuteen. Humaani näkökanta, snaoisin. En voi nähdä Pönnin trollaamaa tasa-arvonvastaisuutta tässä mitenkään.

Vierailija
Pönni

Ellet tarkoita taas pelkästään mielivaltaisesti käsitettyä "naisten tasa-arvoa", niin kyllä se noin on.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Kosh

Tasa-arvoisuuden käsite on kehno koska ei aina ole selvää takoitetaanko sillä tasapäistämistä vaiko samanarvoisuutta. Samanarvoisuus meinaa sitä, että kaikilla on henkiläkohtaisista taustoistaan riippumatta samat oikeudet, mahdollisuudet ja velvollisuudetkin. Tasapäistäminen puolestaan sitä, että kaikki pakotetaan samaan muottiin, johonkin normin tai keskiverron ihanteeseen josta lipsumista katsotaan pahalla ja pyritään kaikin keinoin estämään.
...
Oikeistolaiset yleensä nostavat yksilön itsemääräämisoikeuden ja vapauden, myös taloudelliset, arvoon korkeaan. Tämä tukee samanarvoisuutta mutta ilman kohtuutonta tasapäistämistä. Kaikilla samat mahdollisuudet, ilman pakkoa samanlaisuuteen.

Samaa mieltä. Mahdollisuuksien tasa-arvo on parasta tasa-arvoa. On täysin selvää, että ihmisissä on eroavaisuuksia. Toiset ovat yritteliäämpiä kuin toiset. Toiset haluavat tehdä yli 10-tuntisia päiviä saavuttaakseen jotain itselleen, toisille riittäisi 6 tuntia elämäntyyliinsä. Laiskana ihmisenä itsekin kuuluisin luultavasti tuohon jälkimmäiseen ryhmään.

Mutta yhteiskunnan ei pitäisi rangaista niitä, jotka haluavat tehdä enemmän töitä ja yrittää. Heille pitää antaa mahdollisuus vaurastua työllään. Mitä houkutusta yritteliäisyyteen on kuin henkilökohtainen vaurastuminen ja riippumattomuus?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Arkkis
Pönni

Ellet tarkoita taas pelkästään mielivaltaisesti käsitettyä "naisten tasa-arvoa", niin kyllä se noin on.

Miksi tarkoittaisin sukupuolten välistä tasa-arvoa jos kysyn yleisestä tasa-arvosta?

Tässä ketjussa arvot ja asenteet näkyy heti alusta olevan paranoidisuusluokkaa.
Lukijat laittaa rivien väliin omasta mielikuvituksestaan vaikka mitä ja vastaavat itselleen.
Onko sekin tyypillistä konservatiiveille? Perustuuko saavutetuista eduista kiinni pitäminen ylipäätään ennakkoluuloihin ja epäluottamukseen? Kuvitelmiin siitä että muut kuitenkin huijaa ja lopputuloksena on "pidä tunkkis".

Vierailija
Peksu
Kysymykseen vastaus: mulkku

Toiseen: Perse

Kuuluvatko kaikki kunnon vanhat kommusinit stasiin vai kuuluvatko tasa-arboisesti neuvoistoliiton puna-armeijaan?

Kerjäätkö banneja?

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Pönni
Kerjäätkö banneja?

Sinäkö täällä niitä nykyään jakelet?

Lue se Koshin asiaviesti ja esitä siitä omat näkemyksesi.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Veli Hopea
Seuraa 
Viestejä1249
Liittynyt29.11.2006
Pönni

Miksi tarkoittaisin sukupuolten välistä tasa-arvoa jos kysyn yleisestä tasa-arvosta?

Unohdit määritellä, mitä sinä tarkoitat tasa-arvolla.
Ei sitten ihme, jos vastaukset ovat yhtä laadukkaita.

New ideas are always criticized - not because an idea lacks merit, but because it might turn out to be workable, which would threaten the reputations of many people whose opinions conflict with it.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=&p=3C7052B7ADA587B6&i...) (video)

Vierailija
Kosh
Tasa-arvoisuuden käsite on kehno koska ei aina ole selvää takoitetaanko sillä tasapäistämistä vaiko samanarvoisuutta. Samanarvoisuus meinaa sitä, että kaikilla on henkiläkohtaisista taustoistaan riippumatta samat oikeudet, mahdollisuudet ja velvollisuudetkin.

Tasa-arvo ei tarkoita mitään muuta kuin tasa-arvoa.

En voi nähdä Pönnin trollaamaa tasa-arvonvastaisuutta tässä mitenkään.

En ole trollannut kun olen vain kysynyt.
Saa vastata ihan asiallisesti. Minä en pakota luulemaan mitään muuta kuin on kysytty eikä minustakaan tarvitse luulla mitään.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Olisko tasa-arvo sitä, että Pönni määräisi mikä on tasa-arvoista, vai saisinko minä määrätä?

Lapsistahan asia lähtee, ehkä kaikille pitäisi kortilla jakaa samanlaiset lelut. Lapsen maailmassahan leluilla on sama tärkeä asema kuin muulla materiaalilla vanhempana.

Vai pitäisikö tasa-arvo kohdistaa myös henkiseen kehitykseen? Hmmm. mielenkiintoista, mutta en viitsi kuvailla syntyviä mielikuvia.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Pönni on stallari sielultaan vaikka ei ole päässyt sen päättävään ytimeen käytöshäiriöiltään. Kaikki aloitukset ja kommentit ovat muka jotain myötäeläviä mutta stereotyyppisiä kliseitä mitä stallaritehdas seitkytluvulla tuotti ja jakoi näille neropateille.

Vierailija
Toope
Kosh

Tasa-arvoisuuden käsite on kehno koska ei aina ole selvää takoitetaanko sillä tasapäistämistä vaiko samanarvoisuutta. Samanarvoisuus meinaa sitä, että kaikilla on henkiläkohtaisista taustoistaan riippumatta samat oikeudet, mahdollisuudet ja velvollisuudetkin. Tasapäistäminen puolestaan sitä, että kaikki pakotetaan samaan muottiin, johonkin normin tai keskiverron ihanteeseen josta lipsumista katsotaan pahalla ja pyritään kaikin keinoin estämään.
...
Oikeistolaiset yleensä nostavat yksilön itsemääräämisoikeuden ja vapauden, myös taloudelliset, arvoon korkeaan. Tämä tukee samanarvoisuutta mutta ilman kohtuutonta tasapäistämistä. Kaikilla samat mahdollisuudet, ilman pakkoa samanlaisuuteen.

Samaa mieltä. Mahdollisuuksien tasa-arvo on parasta tasa-arvoa. On täysin selvää, että ihmisissä on eroavaisuuksia. Toiset ovat yritteliäämpiä kuin toiset. Toiset haluavat tehdä yli 10-tuntisia päiviä saavuttaakseen jotain itselleen, toisille riittäisi 6 tuntia elämäntyyliinsä. Laiskana ihmisenä itsekin kuuluisin luultavasti tuohon jälkimmäiseen ryhmään.

Mutta yhteiskunnan ei pitäisi rangaista niitä, jotka haluavat tehdä enemmän töitä ja yrittää. Heille pitää antaa mahdollisuus vaurastua työllään. Mitä houkutusta yritteliäisyyteen on kuin henkilökohtainen vaurastuminen ja riippumattomuus?

Onko esimerkiksi Paris Hilton sinusta vaurastunut tekemällä enemmän töitä kuin muut, vai vain syntymällä Paris Hiltoniksi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat