Yltäkylläisyys-niukkuus-tarve-innovaatio?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mulla oli äsken haastavin tilanne sitten armeijassa sivarivalinnan tekemisen jälkeen.

Puhelias kaverini piti minulle urheilusta mitää kiinnostuneelle oikeesti ½-H.n luentoa lätkästä ja tenniksestä. Puhuin samalla mesessä ystävättäreni kanssa ja keitin makaronia.

Normaalisti olen valuttanut kraanan alla kylmää vettä siitä läpi ja kahdella kädellä valutanut vedet pois niin että osa makaroneista tippuu harmillisesti lavuaariin.

No, puhuin samalla puhelimessa ja mietin kuinka voisin valuttaa makaronit ilman että sotken enemmän kuin normaalisti.

Keksin että voisin laittaa isohkon teelautasen kanneksi ja valuttaa vedet pois. Voilá! Sain yhdellä kädellä valutettua makaronit siistimmin kuin kahdella kädellä. Aika hyvä fiilis tuli innovaatiosta joka koski arkisesti ruoanlaittoa.

Mietin että kaiketi öljykriisi aikoinaan pakotti tai oikeastaan motivoi autoteollisuutta tehostamaan autojen bensan/dieselin kulutusta.

Voisko tätä metodia jonka oivalsin soveltaa nykymaailman ongelmia ratkoessa? Siis luoda tulevaisuuden niukkuuden varalle tämän päivän olosuhteissa testiolosuhteissa tulevaisuuden niukkuutta vastaava tilanne. Näin olisi pakko tulla toimeen sillä mitä on ja luoda jotain oikeasti uutta, jotain mitä ei yltäkylläisyydessä tullut koskaan ajatelleeksi`!

-

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat