Oletko käynyt Tampereella ja missä se on?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tuntuu siltä että Tamperetta ei ole olemassa, kuin ei kukaan lue internetistäkään Tamperetta koskevia uutisia. Esim. Ampparit.com sivustolla kukaan ei klikkaa Tamperetta koskevia uutisia.

Hesarissakin vähän Tampereta koskevia uutisia.

Oletteko koskaan käyneet edes Tampereella?

Sivut

Kommentit (62)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Käväisin Tampereella vuonna 1976 pikku-reiskana kun olin vanhempieni kanssa matkalla sukulaisiin. Tuo tarunhohtoinen kaupunki on pysyvästi mielessäni maanpäällisenä paratiisina ja toivon joskus löytäväni tien sinne uudestaan.

Per se

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Miksei esim. Tamperelaiskoulujen mustamakkarasta synny kohua tai vaihtoehtoisesta kasvisruoasta.

Olen luullut, että Tapolan mies laittaisi mustaan makkaraansa edes sen verran lihaa, ettei se sentään kasvisruoasta käy.

Vierailija

Tampere on mainio paikka. Jos en asuisi täällä, asuisin siellä. Näytänkin aivan tamperelaiselta. Vieraillessani Tampereella tulee aina joku kyselemään tietä johonkin, josta minulla ei ole harmainta aavistusta missä se on.

Vierailija

Lensin kerran Ryanairilla Bremenistä Tampereen lentoasemalle ja matkustin sieltä tunkkaisella bussilla kaupungin rautatieasemalle. En vakuuttunut. Paikka näytti samalta kuin kaikki Suomen pikkukaupungit, eli rumalta ja masentavalta, vaikka oli kaunis loppukesän päivä. Vasta googlen katunäkymien myötä huomasin, että Tamperehan jumalauta on ihan oikea kaupunki. Kauniskin paikoin. Olen harkinnut jopa opiskelupaikan vaihtamista sinne (helpompi vaihtaa kuin Helsinkiin).

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Kyllä tuolla tulee monasti käytyä... Lasteni mummola kun on Tampereen läpikulkumatkan päässä.

Mitäkö mieltä Tampereesta ? No, ainakin Tamperelaisilla on ollut munaa rakentaa Suomen korkein rakennus, Näsinneula ! Se on paras piirre Tampereessa.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Vierailija
Korpi
Lensin kerran Ryanairilla Bremenistä Tampereen lentoasemalle ja matkustin sieltä tunkkaisella bussilla kaupungin rautatieasemalle.

Tre-Pirkkalan terminaali 2 (Ryanair) on kuin nakkikioski, häpeätahra koko Suomelle. Olen lennellyt paljon Ryanairilla ja se on mukavaa lähteä kotinurkilta tosiedullisesti Lontooseen ja Keski-Eurooppaan vaikka itse lentoyhtiökin on on yhtä saita kuin sen nakkikioskin ylläpitäjä.

Vierailija
Korpi
Lensin kerran Ryanairilla Bremenistä Tampereen lentoasemalle ja matkustin sieltä tunkkaisella bussilla kaupungin rautatieasemalle. En vakuuttunut. Paikka näytti samalta kuin kaikki Suomen pikkukaupungit, eli rumalta ja masentavalta, vaikka oli kaunis loppukesän päivä. Vasta googlen katunäkymien myötä huomasin, että Tamperehan jumalauta on ihan oikea kaupunki. Kauniskin paikoin. Olen harkinnut jopa opiskelupaikan vaihtamista sinne (helpompi vaihtaa kuin Helsinkiin).

Tämähän jumalauta on kaunis kaupunki paikkapaikoin.
Suurten kontrastien "kylä" tämä on. Ja maaseutu lähellä kuin myös useat "satelliittikaupungit" maaseudun kupeessa.

Mun jälkikasvu on muuttanut nyt hiukan etäämmälle mutta aika haipakkaan sinne hurauttaa. Täällä on käytössä julkisissa seutulippusysteemi ja lähimpiin, n.20km:n säteellä oleviin paikkoihin, mm. Kangasalle, Nokialle ja Pirkkalaan on erittäin hyvät pyörätiet.

En on paljasjalkainen Manselainen kun oon Hämeenlinnasta mutta tästä Tanpereen kaupungista tykkään enkä pois aio muuttaa ellen sit johonkin lähikuntaan, joista yhdessä oon käynytkin jo asumassa.

Loppukesästä tää muuttuu teatteri ja musiikkikaupungiksi kun on Teatterikesää, Kukkaisrokkia, Tammerfestiä, yms.
Nyt pitäis tsempata loppukevättalvi sillä että kesä todellakin on edessä..

Vierailija
Manse
Korpi
Lensin kerran Ryanairilla Bremenistä Tampereen lentoasemalle ja matkustin sieltä tunkkaisella bussilla kaupungin rautatieasemalle.

Tre-Pirkkalan terminaali 2 (Ryanair) on kuin nakkikioski, häpeätahra koko Suomelle. Olen lennellyt paljon Ryanairilla ja se on mukavaa lähteä kotinurkilta tosiedullisesti Lontooseen ja Keski-Eurooppaan vaikka itse lentoyhtiökin on on yhtä saita kuin sen nakkikioskin ylläpitäjä.

Sekin täällä pumpuliflikkojen kotikylässä on hyvää ettei turhia pröystäillä, siis tärvätä rahaa ties mihin. Julkiset kulkuyhteydet niin onnikkoina kuin pyöräteinä ovat loistavat. Keskusta on huono polkypyöräilylle mutta se johtuu ahtaasta vanhasta kylämäisestä asemakaavasta ja koskesta, joka rajoittaa kapeikkona ylikulkua.
Kosken yläjuoksulla kuitenkin on kevyenliikenteen silta, samoin alajuoksulla ja uus valmistumassa Ratinan suvannon ylitte.

Hesassa kun oon fillaroinut ei o yhtä hyvät mutta se onkin toki isompi kylä.
Tämähän on "junttien päkaupunki", Hesaan muuttaa kaikki herrastelunhaluiset. Täällä herratkin on luokkaa Kummola, yms.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Olen jopa lapsena asunut siellä. Oikein kiva paikka, Linkosuon grilli very good.

Ja tulenpa sinne taas 1.6. Ratinan stadionille!

Same shit, different day...

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Olen käyny Tampereella pari kertaa ja vuenvaihteen paikkeilla viimeksi. En nähny Ransua tai Pekkaa enkä käyny Näsinneulassa, vaikka kävelin siitä läheltä. Oli oikein hieno talvinen sää ja paljon ulkoilijoita kameroiden kanssa. Tomerasti kulkivat tamperelaiset siellä. Mutta elokuvissa joku tyttö itki, kun oli niin jännä kohta. Tammerkosken silta on kyllä pieni. En ymmärrä mitä virkaa siitä on laulaa. Onhan nuita siltoja isompia vaikka kuinka ympäri Suomea.

Ei tarvi Tampereelta erikseen uutisia, kun Pikkukakkonen tulee joka päivä.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Hirvittävän moni siellä näyttää aivan tamperelaiselta.

Parin kuukauden välein tulee häröiltyä Tampereessa kun täytyy ottaa etäyttä kotikylään ja käydä katselemassa ihmisiä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Olen käynyt Tampereen lyhytelokuvafestivaaleilla. Asuimme tutuntutun puutalossa Pispalassa. Eräänä yönä jouduimme rikkomaan ikkunan koska isäntämme oli kadonnut jonnekin ja oli kohtalaisen kylmä.

Oli hienot festivaalit. En nähnyt ainuttakaan elokuvaa mutta tapasin paljon ihmisiä ja tutustuin melkoiseen määrään ravitsemusliikkeitä.

Toisen kerran kävin Tampereella katsomassa, kun Suomi hävisi USAlle jääkiekon MM-kisoissa. Silläkin kerralla piti mennä yöksi jonnekin mutta aamuyöllä huomasin käveleväni yksinäni pitkin Hämeenkatua. Otin taksin ja ajoin kotiin. Taisi maksaa 800 mk.

Tampereella on siis aina talvi, kylmä ja majoitus luvattuna mutta hankalasti tavoitettavissa.

No, ei vaan, olen käynyt myös Tammerfesteilla ja yöpynyt aivan keskustassa, siinä kosken lähellä erittäin viehettävässä vanhassa kivitalossa joita Helsingin ulkouolella on hyvin harvassa.

Työn puolestakin on tullut Tampereella käytyä, useammankin kerran. Yleensä olen yöpynyt Ilveksessä, maiseman takia.

Mutta on siinä jotain, että google mapsissakin Tampereen keskusta on pilvien peittämä...

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat