Psykiatrinen poliklinikka

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei ole määritelty kauan joutuu käymään. Mutta kaikki ei käy ollenkaan vaikka olis tarvetta. Itse olen 5 vuotta käynyt ja tuloksia jo näkyy.

Eikö noi pysty tehostaan mitään, että paranee nopeampaa.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija
tiäremiäs
Ei ole määritelty kauan joutuu käymään. Mutta kaikki ei käy ollenkaan vaikka olis tarvetta. Itse olen 5 vuotta käynyt ja tuloksia jo näkyy.

Moni psykiatri sanoo kysyttäessä ettei ole koskaan saanut ketään paranemaan.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Musta tuntuu että psykiatrisia sairauksia ei voikkaan koskaan parantaa. Oireet vaan voidaan saada hallintaan, toisilla paremmin kuin toisilla...

Hämmentää.

Vierailija

Kaksivaiheinen mielialahäiriö=maanisdepressiivisyys ja skitsofrenia ovat näitä jatkuvaa lääkitystä vaativia - onko vielä jotain muita?

Masennuksesta yleensä paranee. En viitsi mainita, mikä on tuloksena, jos ei parane.

Pakkomielteistä, syömis-, ahdistumis- ja paniikkihäiriöistä toipuminen on myös todennäköistä ja terapialla se nopeutuu.

Olen maallikko psykologiassa, joten korjatkaa ja täydentäkää ...

Vierailija

Psykiatrian poppamies käsi kipeänä kirjoittelee bentsoa tuleville pillerinarkomaaneille.
Miksi ei kirjoittelisi? Poppamies tietää mömmön menekin tulevaisuudessa. Talousnero.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mansikki
Kaksivaiheinen mielialahäiriö=maanisdepressiivisyys ja skitsofrenia ovat näitä jatkuvaa lääkitystä vaativia - onko vielä jotain muita?

Masennuksesta yleensä paranee. En viitsi mainita, mikä on tuloksena, jos ei parane.

Pakkomielteistä, syömis-, ahdistumis- ja paniikkihäiriöistä toipuminen on myös todennäköistä ja terapialla se nopeutuu.

Autismi ei parane koskaan, samoin paniikkihäiriö. Mutta paniikkihäiriön hoitovaste on yleensä mielettömän hyvä ja oireet voidaan hoitaa loppuiäksi pois monissa tapauksissa. En tiedä miten OCD, syömishäiriöt ja muut ahdistushäiriöt kuin PH paranevat. Ei bipolariakaan välttämättä vaadi jatkuvaa lääkitystä. Vaikka monella mielialantasaajat ovatkin käytössä, itseni mukaan lukien.

Hämmentää.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14020
Liittynyt23.6.2005

Autismi lienee mahdollista pysäyttää sairauden ensivaiheissa, kun ympäristötekijät aktivoivat geneettisen alttiuden myrkyttää aivot raskasmetalleilla soosiksi.

Muista noista puhutaan takuulla enemmän tai vähemmän ylläpitolääkitysmielessä tai relapseja estellen, kuten yleensä kroonisten sairauksien kanssa. Monenmoiset tekijät vaikuttavat kuitenkin sairauksien aktivoimiseen, joten niiden kaikkien kontrolloiminen antaa tietenkin parhaan ennusteen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Vatkain
Mansikki

Autismi ei parane koskaan, samoin paniikkihäiriö. Mutta paniikkihäiriön hoitovaste on yleensä mielettömän hyvä ja oireet voidaan hoitaa loppuiäksi pois monissa tapauksissa. En tiedä miten OCD, syömishäiriöt ja muut ahdistushäiriöt kuin PH paranevat. Ei bipolariakaan välttämättä vaadi jatkuvaa lääkitystä. Vaikka monella mielialantasaajat ovatkin käytössä, itseni mukaan lukien.

Mitäs sulle Vatkain syötetään?

Mulla terapiassa karvittiin kaikki kolmiolääkkeet pois, mutta sitte se hoitoputki katkeski yhtäkkiä. Nyt alkaa tulla nyt mm. päniikkihairiön "otkeistoa" takasi, jota pelkään todella. Mitä kertoa vuoreleen paluiden hoitoon, ku tuo edellinen oli työpaikan kautta hoidettu hoitojakso on nyt loppu...?

Syön enää cipramil 40mg.

Vierailija

Onkos tää muka jotain siedätyshoitoa?

Varsinaisen johdain aikana, jolloin sain ohella 2x1mg xanoria, ei mitään tällaisia oireita ollu. Tiedän, että xanor on koukuttava lääke, mutta minulla se annostusta ei ikinä itekseen tullukaan mieleen nostaa. KAIKKI oireet se kyllä mulla poisti ja olin "normaali". Nykyisestä en tiedä.... ehkä välttelen julkisia tilaisuuksia tosi paljon ainakin. Tahvikuppisyndrooma on. Tärisee...

Mutta oli se xanorista vieroitus kyllä tosi pitkäaikainen juttu.

Tuosta mun xanor vieroituksesta on jo yli 2v aikaa. Silti kaipaan sen tuomaa helpotusta vieläkin. Vieroitusoireita tosin EN kaipaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Leuka
Mitäs sulle Vatkain syötetään?

Syöttävät Ketipinoria 100 mg päivässä. Se on antipsykootti ja onneksi on jäämässä pois. Sitten varsinaisena lääkkeenä menee Lamotrigin 200 mg päivässä. Tuo Lamotrigin on epilepsia lääke, mutta se tehoaa erityisen hyvin masennuspainotteiseen kaksisuuntaseen tutkimusten mukaan. En tiedä tuleeko tuo annostus olemaan tuon 200 vai nostetaanko vielä 300:an. Näkee sitte... Sitte tarvittaessa mulla on nukahtamislääkkeet, joita en kyllä oikeastaan syö paitsi jos on seuraavana päivänä joku meno.

Leuka
Mulla terapiassa karvittiin kaikki kolmiolääkkeet pois, mutta sitte se hoitoputki katkeski yhtäkkiä. Nyt alkaa tulla nyt mm. päniikkihairiön "otkeistoa" takasi, jota pelkään todella. Mitä kertoa vuoreleen paluiden hoitoon, ku tuo edellinen oli työpaikan kautta hoidettu hoitojakso on nyt loppu...?

Syön enää cipramil 40mg.

Kannattaa varmaan pyytää sieltä duunipaikan lekurilta kaikki paperit ja lausunnot ja marssia niiden kanssa mielenterveystoimistoon tai sitten TK:een. Paniikkihäiriöönkin on nykyään paljon tabuja. Velipoika veti yhteen väliin Mirtazapinia. En tiedä syökö enää.

Hämmentää.

Vierailija

Leuka kirjoitti:

"Varsinaisen johdain aikana, jolloin sain ohella 2x1mg xanoria, ei mitään tällaisia oireita ollu. Tiedän, että xanor on koukuttava lääke, mutta minulla se annostusta ei ikinä itekseen tullukaan mieleen nostaa. KAIKKI oireet se kyllä mulla poisti ja olin "normaali". Nykyisestä en tiedä.... ehkä välttelen julkisia tilaisuuksia tosi paljon ainakin. Tahvikuppisyndrooma on. Tärisee..."

Et sinä ollut "normaali", olit xanorin sumussa.
Kahvikuppisyndrooma on kovin yleinen. Välttelet julkisia tilaisuuksia , sosiaaliset tilanteet jännittävät ja tarkkailet itseäsi etkä pysty olemaan luonteva sinä. Ehkä huumorin kautta voisi lähestyä tärisevää kahvikuppia. Täristä perkeleen kuppia vielä lisää kun vipattaa jo muutenkin kummasti.

Vierailija

Tiedän.

Se on vaan paha kuskata kahvikappia tai luokalautasta, ku alkaa jännillä jalat nykimään niin, että pitää pysähtyä. Ja käsistä on kaikki "hienomekaniikka" pois päältä...nykii ja täristää. Ei vaan onnistu sen kahvisetin kuskaus, siinä se. Nolo, jos ois aina kaikki menny säpäleiksi...kaikki aina kattoo, ku rupee vapisuttamaan.... hirveä tilanne.

PS. En viitsis joka kenkereissä olla aina humalassa, että tuo poistuis. Siinäki tulee ja se toleranssi ja siitä tietää, mitä siitä seuraa.......

Vierailija
Mansikki

Täydennän sen verran, että edellämainitulla tavalla ajatellaan lähinnä behavioristisen psykologian, toisin sanoen, yhden suhteettoman suuren painoarvon saaneen oppijärjestelmän "logian" mukaan, joka perustuu luonnontieteelliseen ja materialistiseen näkemykseen ihmisestä niin kuin esim. lääketiedekin. Selväähän on, ja ellei ole, niin tulee olemaan se, että tämä b-luokan psykologia oli länsimaisen matalakulttuurin suurimpia harharetkiä jo syntyessään, ellei näe sitä ainoastaan välttämättömänä kehitysvaiheena simpanssitason ajattelusta kohti laajempia ja totuudenmukaisempia kokonaisuuksia.

Lääketeollisuus on symbioosissa behaviorismin kanssa, joten ilman nykyisenkaltaista behavioristisen ajattelun auktoriteettiasemaa, ei olisi myöskään lääketeollisuudella ja sitä kautta psykiatrialla sellaista valta asemaa kuin tällä hetkellä. Nykyisenkaltaista asetelmaa pitää hyvin yllä jo peruskoulusta aloitettava aivopesu, joka luo hyvän pohjan tämän hapatuksen omaksumiselle. Se, että kyseessä on puoskarioppi todistaa jo sekin, että lääkkeet eivät tosiasiallisesti lisää ihmisen terveyttä, korkeintaan joidenkin ihmisten elinikää. Toisin sanoen, maksavaa asiakasta pidetään lääkkeillä hengissä mahdollisimman kauan, mutta niin sairaana kuin mahdollista.

Vierailija
tiäremiäs

Vaimoni on psykiatri. Näin "puoli-ammattilaisena" olen antanut itseni ymmärtää, että paraneminen (kenen kohdalla sellaisen voidaan koskaan todeta lopullisesti tapahtuneen) on pitkälti kiinni myös potilaasta. Psykiatrinen hoitotyö ei taida olla mitään liukuhihnatyötä, jossa potilas on ainoastaan ottavana oasapuolena vaan potilaalla pitää myös olla halua ja motivaatiota.

Voin tietysti olla totaalisen väärässäkin tässä asiassa.

Vierailija
Riäpäle
Psykiatrian poppamies käsi kipeänä kirjoittelee bentsoa tuleville pillerinarkomaaneille.
Miksi ei kirjoittelisi? Poppamies tietää mömmön menekin tulevaisuudessa. Talousnero.

Tästä yhdestä tapauksesta oli puhetta jossain telkkarin ajankohtaisohjelmassa. Vaimon kanssa sitä kyllä päiviteltiin ja ihmeteltiin. Reseptinkirjoitusoikeus pitäisi ottaa moisilta puoskareilta kyllä pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat