Oletko turkisvapaa?

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Katsastin vaatekaappia, ja huomasin että rähjäisestä nahkatakista luopumisen jälkeen olen ollut vaatetukseltani eläintuotteista vapaa.

Viherkomukka vissiin vähitelleen mustakin tulee...

Mitä mä nyt teen?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Kommentit (17)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
linkki
Eikö edes nahkakenkiä?
Muovia tai muuta synteettistä noi mun kengät... pehmeämpää kuin nahka. Toisaalta, ei yhtä kestävää.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Turkiksia en käytä, mutta nahkarotseja on parikin. En tosin usko, että ne mistään eläimistä ovat peräisin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Valitettavasti minulla on irtonainen ketunhäntä jonka ostin joskus nuorena jostakin halvalla. Nykyään en ehkä ostaisi ja pääasiassa olen turkistarhausta vastaan, en välttämättä turkin käyttöä sinänsä. Eli eiköhän ne elukat voisi rätkiä hengiltä sieltä metsästäkin, olisivat ainakin saaneet elää luonnonmukaista elämää.

Paitsi että ainakaan minkki ei kuulu Suomen luontoon. Hus pois.

Nahkatakkeja löytyy, nahkakenkiä, vyö ja jopa nahkahousut. Nämä kaikki nahkat lienevät niistä eläimistä joita syödäänkin, ja kun olen kuitenkin lihansyöjä, niin kannatan sellaista elämäntapaa että jos eläin tapetaan ihmisen hyväksi, siitä on käytettävä kaikki kehonosat hyödyksi. Törkeyden huippu on tappaa eläin yksittäisen kehonosan vuoksi, tai eläin joka on sukupuuttoon kuolemassa.

Tässä mielessä en ymmärrä että kuinka paljon sitä impotenssia Aasiassa sitten loppujen lopuksi onkaan, kun miehet siellä tarvitsevat niitä potenssilääkkeitä mitä tiikeristäkin tehdään. Eikö tuollaisten tuhkamunien pitäisi lopettaa lisääntyminen kokonaan että eivät tee lisää poikia joilla on lisää niitä lisääntymisongelmia (jos ei seiso, ei kai ejakuloikaan?)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ei ole turkkeja eikä tule. Mutta ei mistään ideologisista syistä, on mulla nahkakengät ja nahkatakki, vaan siksi että turkki tuntuu minusta siltä niin kuin kääriytyisi elukan raatoon. Nahassa (nisäkkään) ei samaa fiilistä ole.

Hämmentää.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

On nahkareppua ja kenkiäki monensorttisija, jopa vanahat kallokhat.
Lynxin perässä on reki, ja siinä pehmikhenä ja peittona
hirventalja ,joka uusithan vuosittain.

Niin että nahkoja ja taljoja löytyy, ja ne uusithan vuosittain.

Ja siltikki olen jonkusorttinen vihrejä, ties vaikka solitarisanttikomukkaki ?
Toiset kyllä sannoo Aslakkia kapitalistiksi, mutta se johtuu muista syistä, sunkhan siihen nutukhan ja peskit vaikuta ?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Tiätty turkit ja taljat sentään maatuvat ja hajoavat luontoon pantuna, eivät säily ikuisesti kuten keinokuidut. Vai käsitelläänkö nahat jollain sellaisella myrkyllä ettei parane luontoon panna?

Pitkä turkki tekee naisesta helposti lihavan näköisen. Ei se siis välttämättä ketään pue. Karva varmaan tuntuisi kivalta ihoa vasten, mutta yleensähän se on päällimmäisenä ja alinna kai joku jääkylmä vuorikangas?

Vierailija

Tjaah. Vintissä on kaksi turkkia, toinen kania, toinen lammasta. Molemmat on peritty kahden sukupolven takaa. Kumpikaan ei ole tällä hetkellä käyttökunnossa, koska napinreiät ovat kuluneet. En viitsi ommella, koska joka tapauksessa untuvatakkini on kevyempi ja yhtä lämmin.

Naulakossa on myös kaksi nahkatakkia, oma ja miehen, ja vintissä äidin perintöä oleva, jota en ole käyttänyt. Löytyy myös isoäidin nahkarukkaset, jotka ovat pelastaneet sormeni tänä pakkastalvena.

Vierailija
Saw
Katsastin vaatekaappia, ja huomasin että rähjäisestä nahkatakista luopumisen jälkeen olen ollut vaatetukseltani eläintuotteista vapaa.

Viherkomukka vissiin vähitelleen mustakin tulee...

Mitä mä nyt teen?

Hienoa! Hyvink komukoit!

Aika tarkkaan olet syynännyt, jos kaikki eläintuotteet ovat lähteneet!

Itselläni on vielä mummovainaan neulomat villasukat ja lisäksi ehkä 60-luvulta oleva villakangastakki kaapin perukoilla vaikka olen jo vuosia ollut vegaani. En ole nähnyt tarpeelliseksi heittää ko. tuotteita pois, koska en usko niiden kelpaavan kenelleen niiden kunnon takia.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Ohi aiheen:

Rousseau
Pitkä turkki tekee naisesta helposti lihavan näköisen. Ei se siis välttämättä ketään pue.

Lihavuus on terveysongelma. Se, että näyttää lihavalta, ei vaikuta terveyteen. Joten nainen kuten mieskin saa näyttää lihavalta, siitä ei ole haittaa hänelle itselleen, eikä pitäisi olla ympäristölle.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Parit nahkahanskat löytyy ja hyvin ovat kestäneet. Taidan pysyttäytyä nahkahanskoissa vastedes. Pakolliset joulupakettien villasukat myös (useita pareja).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Nahkatakit haisee pahalle. Onhan ne tietty kestäviä, mutta itse pidän hengittävästä vaatetuksesta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Saw
Nahkatakit haisee pahalle. Onhan ne tietty kestäviä, mutta itse pidän hengittävästä vaatetuksesta.

Mun nahkatakki ei haise. Kävin just haisteleen. Lisäksi se että nahkatakki on kestävä se ei päästä vettä lävitseen joten vesisae ei haittaa. Lisäksi nahkatakkiin ei tunnu tarttuvan tupakanhaju sitten millään. Kangastakit alkaa enemmän haisemaan ja niihin imeytyy muutkin hajut helpommin, kuten hiki.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat