Sivut

Kommentit (24)

petsku
Oma puhelinnumero on ainoa, minkä muistan. Onneksi minulla on puhelinnumerot ja muut yhteystiedot kolmella eri kiintolevyllä/muistikortilla tallessa, jos sattuisi kännykkä karkaamaan.

On ne mullakin tallessa, mut mieti tilannetta, että olet jossakin reissussa, kone on kotona ja kännykkä katoaa. Ostat sitten halvan kännykän ja prepaidin, mutta et osaa soittaa kenellekkään tai kukaan ei pysty soittaan sulle tai et osaa rahapuhelimeen näppäillä ainoatakaan numeroa. Mahdollisesti odotat bisnespartnerin soittoa, joka ei enää tavoita sua ja diili menee. On monia skenarioita jossa olis oikeesti piru irti.

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327

No joo, oman puhelinnumeronsa sitä vielä nipinnapin muistaa. Tässä vastikään tuli pulma, kun liittymä (ja sim-kortti) vaihtui, niin osoitteistosta vain puolikas oli myös puhelimen muistissa, toinen puolikas vain sillä käytöstä poistuneella sim-kortilla. Uudelleenpäivitys on edelleen menossa

Sinänsä puhelinnumeroja ja pin-koodeja muistaa mitä ihmeellisimmillä muistisäännöillä. Erikoisin oli kait äidin entisen kortin tunnusluvun muistaminen. Oltiin äidin ja siskon kanssa reissussa ja äiti pyysi meitä nostamaan käteistä automaatilta hänen kortillaan. Tarvittiin tunnusluku, ja se piti vielä muistaakin automaatille asti. Minä tokaisin, että tämähän on Krimin sodan vuosi, helppo muistaa, jolloin siskoni purskahti nauruun ja kysyi miten VOIN muistaa historiasta tuollaisen vuosiluvun. No, historia oli koulussa lempiaine, ja tuon, nykyisellään jo vanhentuneen tunnusluvun muistan edelleen, en siksi että se on eräs Krimin sodan vuosista, vaan siksi, koska siskoni nauroi tuolle muistisäännölleni

Riso abundat in ore stultorum

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuinka moni muistaa tunnusluvut ym. sen mukaan, millaisen 'kuvion' ne muodostavat puhelimen tms. näppäimistöllä, eräänlaisena näppäilyn koreografiana? Itse en tällaista tapaa aluksi tullut edes ajatelleeksi, kun olen sen ajan lapsi, jolloin puhelimessa vielä oli kierrettävä levy eikä näppäimet.

Toinen tapahan on muistaa luku kirjainsarjana, kun puhelimessa niissä näppäimissä on myös kirjainvaihtoehtoja.

Feminine
Kuinka moni muistaa tunnusluvut ym. sen mukaan, millaisen 'kuvion' ne muodostavat puhelimen tms. näppäimistöllä, eräänlaisena näppäilyn koreografiana?

Toisinaan joo on tullu ja tulee koodeja sekä numeroita muistettua liikesarjojen avulla, se on ihan hyvä tapa muistaa, myös tietsikkaisissa salasanoissa.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Gabriel
petsku
Oma puhelinnumero on ainoa, minkä muistan. Onneksi minulla on puhelinnumerot ja muut yhteystiedot kolmella eri kiintolevyllä/muistikortilla tallessa, jos sattuisi kännykkä karkaamaan.

On ne mullakin tallessa, mut mieti tilannetta, että olet jossakin reissussa, kone on kotona ja kännykkä katoaa. Ostat sitten halvan kännykän ja prepaidin, mutta et osaa soittaa kenellekkään tai kukaan ei pysty soittaan sulle tai et osaa rahapuhelimeen näppäillä ainoatakaan numeroa. Mahdollisesti odotat bisnespartnerin soittoa, joka ei enää tavoita sua ja diili menee. On monia skenarioita jossa olis oikeesti piru irti.

Tuo on totta ja tulikin mieleen, että voisi pistää sähköpostiin ja servulle nuo kontaktit varmuuden vuoksi. Viime kesän Euroopan reissulle taisinkin muistaa sähköpostiin pistää.
Feminine
Kuinka moni muistaa tunnusluvut ym. sen mukaan, millaisen 'kuvion' ne muodostavat puhelimen tms. näppäimistöllä, eräänlaisena näppäilyn koreografiana?

Ainakin tietokoneella salasanat ovat usein juuri noin muistissa. Vaikka ne muistaa symboleinakin, niin eräät salasanat ovat käytännössä vain sekunnin näppäilysarja.

Jussi94
Seuraa 
Viestejä6

admin kirjoitti:
Montako muistat?

Hyvä jos omansa enää muistaa. Kännykkä muistaa.

Huonoks on menny.

Kännykkä rappeuttaa muistin.

Muistan jotain 10 minun, isän, äidin, siskon uusi ja vanha numero, mummun lanka pihelin kotinumero, meidän vanha lanka puhelinnuero, enon, mulla on harvinaisen hyvä numero muisti mä en muista mitään jos luen tekstin esim lehdestä mutta mula on ns luettelomuisti muistan numeroita ja mediasta opin myös esim youtube osaan ulkoa paljon youtubesta

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3868

Muistan tietenkin käyttökelvottomia lankapuhelinnumeroita,

omiani ja muiden - minkäs sille mahtaa.

Turhaahan se on nykyään

edes oman kännykkänsä numeroa tietää.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

salai
Seuraa 
Viestejä7815

Muistan ulkoa nykyisen 20 vuotta olleen kännykkänumeron ja syntymäpaikan puhelinnumeron, mikä oli 1  (käsivälitteinen).

Muistan tietysti erään tytön tansseissa antaman lankapuhelinnumeron vuodelta 1968. En ole viitsinyt soittaa, kun ei se olisi vastannut kuitenkaan.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat