Henkilöstönvuokrausyhtiöt

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haluan johonkin henkilöstönvuokrausyhtiöön töihin.

Mikä olisi luotettava ja turvallinen yhtiö, joka keskittyy vain työntekoon eikä mihinkään turhaan jupinaan?

Onko esim. Barona tällainen?

Sivut

Kommentit (60)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Barbaari
Staffpointilta parempia kokemuksia mitä muilta.

Nii o. Staffpoint on paras. Ainakin tampereen staffpointin rektyroija muija on tosi hottis. Ainakin muutama vuos sitten oli.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
TERÄS NALLEPUH
Barbaari

Nii o. Staffpoint on paras. Ainakin tampereen staffpointin rektyroija muija on tosi hottis. Ainakin muutama vuos sitten oli.

Sama täällä. Staffilta parhaat kokemukset ja eniten töitä.

Hämmentää.

Vierailija

Onko muuten kenelläkään tiedossa firmaa, jonka kautta voisi katsastaa IT-alan etätöitä? Kysyin uteliaisuuttani Staffpointilta, sanoivat että eivät ole välittäneet toistaiseksi.

Vierailija

Miksi tyytyä yhteen henkilöstövuokrafirmaan? Pistäkää tiedot kaikkiin niistä, niin saatte varmemmin töitä.

Vierailija

Älkää helvetissä suosiko noita välistäveto firmoja, niiden bisnes perustuu juuri siihen, että ne pidättävät osan työtekijän palkasta itselleen, siis tekevät ilmaista rahaa työntekijöiden kustannuksella.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Juha
Miksi tyytyä yhteen henkilöstövuokrafirmaan? Pistäkää tiedot kaikkiin niistä, niin saatte varmemmin töitä.

No shit, Sherlock!

Javert
Älkää helvetissä suosiko noita välistäveto firmoja, niiden bisnes perustuu juuri siihen, että ne pidättävät osan työtekijän palkasta itselleen, siis tekevät ilmaista rahaa työntekijöiden kustannuksella.

Miten niin? TES:n mukanen palkka on tullu ja joissain harvoissa hommissa ja tapauksissa hieman parempikin. Luuletko että ne voi vähempää maksaa kuin mikä TES on?

Hämmentää.

Vierailija
Javert

Oletan, että tarkoitit sitä, että yritys saa voittoa myydessään työvoimaa muille työnantajille? Ei se heikennä automaattisesti millään tavalla työntekijän olosuhteita. Ongelmia tulee vasta siinä vaiheessa, jos työntekijöille tarjotaan määräaikaisia työsopimuksia samassa ostajayrityksessä vuodesta toiseen, vaikka työmäärä pysyy vakiona tai jos työsuhde-edut poikkeavat ostajayritysten työntekijöihin verrattuna huomattavasti toisistaan. Vasta tällöin työntekijät joutuvat huonompaa asemaan ostajayrityksen vakinaisiin työntekijöihin nähden. Alakohtaiset yleissitovat työehtosopimukset sitovat joka tapauksessa työntekijän toista sopimusosapuolta, vaikka itse työ tehtäisiinkin toisen elinkeinoharjoittajan valvonnan alaisuudessa. Itse ratkaisin aikoinaan vastaavan ongelman sanomalla, että haluan ostajayrityksen ostavan minut suoraan omille palkkalistoilleen, koska halusin lounasseteleitä ja kas, ongelma ratkesi. Ponnahduslautana työelämään tai tietylle alalle tällainen työnteonmuoto voi kuitenkin toimia ihan hyvin. Pitkällä tähtäimellä en suosittelisi.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Henkilöstöfirmojen kautta työtä tekevät perustelevat myös usein työvuorojen tekemistä vuokrafirmojen kautta sillä, että se antaa vapauden suunnitella työt menojen mukaan eikä menoja töiden mukaan. Voit itse päättää milloin, missä ja miten kauan työskentelet.

Hämmentää.

Vierailija
Barbaari

Olin viime keväänä Staffpointin työhaastattelussa. Poistuessani huomasin, että joku oli nyysinyt naulakossa takin kanssa roikkuneen piponi. Kyllä sieltä työtarjouksia kuitenkin tuli - neljä kappaletta koko kesänä poislukien kahden viikon Länsi-Euroopan kierroksen aikana tulleet kaksikymmentä tarjousta, joita en voinut tietenkään ottaa vastaan.

Vierailija
Onko muuten kenelläkään tiedossa firmaa, jonka kautta voisi katsastaa IT-alan etätöitä? Kysyin uteliaisuuttani Staffpointilta, sanoivat että eivät ole välittäneet toistaiseksi.

Paras tapa on ottaa yhteyttä niihin IT-alan firmoihin joissa tiedät etätyön olevan mahdollista.

Pelkästään se että osaat kertoa mitä etätöitä voisit heille tehdä on hyvä lähtökohta. Tämän tiedän kokemuksesta.

Keskustelu, jonka kävin vuosia sitten erään IT-yrityksen edustajan kanssa, tapahtui lentokentällä odotteluaulassa. Keskustelun tulos oli yhteyshenkilön tiedot, lyhyt selostus siitä mihin he voisivat etätyössä minua käyttää ja pyyntö soittaa/mennä käymään yrityksessä.

Soitin kyseiseen yritykseen mutta koska IT-ala ei varsinaisesti ole intohimoni niin en "pyrkinyt" töihin. Puhelinkeskustelussa kuitenkin ilmeni että tarvetta on mutta mitään rekrytointikampanjaa he eivät tee.
Johtopäätös : kaikki "avoimet" paikat eivät tipahda ilmaiseksi syliin vaan niitä pitää älytä kysellä.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Korpi
Barbaari

Olin viime keväänä Staffpointin työhaastattelussa. Poistuessani huomasin, että joku oli nyysinyt naulakossa takin kanssa roikkuneen piponi. Kyllä sieltä työtarjouksia kuitenkin tuli - neljä kappaletta koko kesänä poislukien kahden viikon Länsi-Euroopan kierroksen aikana tulleet kaksikymmentä tarjousta, joita en voinut tietenkään ottaa vastaan.

Niin no sille ei mahda mitään jos jostain syystä ei pysty ottamaan työtä vastaan. Sinne kannattaa ilmoittaa jos ei ole käytössä niin eivät käsitä väärin. Staffpointilla on käytössä nettisivut joista voi valita mieleisensä työtehtävät ja sieltä yleensä löytyy aika paljonkin eri vaihtoehtoja. Riitti mulla tehtäviä ihan täyspäivätyöksi vaikka ottaisi vain satunnaisia keikkoja. Tosin nyt taantuman aikaan yritykset kieltäytyvät tekemästä diilejä rekryfirmojen kanssa koska siitä saa säästöjä.

Palkkaa maksavat noin kolmasosan työntekijälle mitä staffi saa ainakin minulle näin sanottiin. Joka tapauksessa hyvät mahdollisuudet näyttää omaa osaamista ja siirtyä vakituisempaan työhön sen kautta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat