Tuleeko syöpä häijyydestä?

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Kaikki syöpään kuolleet tuttuni ovat olleet eläessään erinomaisen ikäviä ihmisiä, happamia, katkeria ja kaunaisia.

Voisiko syövän syynä olla tällainen elämänasenne? Tiedetään, että syöpäisen elimistö on emäksinen, vatsahappoinen harvoin saa syöpää, mutta mikä on mielialan vaikutus taudin puhkeamiseen?

Onneksi on vatsahappoja vaikka muille jakaa !

Sivut

Kommentit (17)

Valtz0r
Seuraa 
Viestejä96
Liittynyt5.5.2008

Ainakin Antti Heikkilä kirjoittaa joissain kirjoissaan stressistä tosi isona terveysongelmien aiheuttajana. Eiköhän se ookin. Se myös aiheuttaa vatsahappo-ongelmia.

Stephan Guyenetin blogin mukaan myös sokeri ja vehnä ovat vatsahappojen kannalta surkea juttu. Kyllä mä uskon että noi kaikki kolme on harmillisia asioita ja voi johtaa syöpään.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Hannu Tanskanen
Kaikki syöpään kuolleet tuttuni ovat olleet eläessään erinomaisen ikäviä ihmisiä, happamia, katkeria ja kaunaisia.

Voisiko syövän syynä olla tällainen elämänasenne? Tiedetään, että syöpäisen elimistö on emäksinen, vatsahappoinen harvoin saa syöpää, mutta mikä on mielialan vaikutus taudin puhkeamiseen?

kyllä sekä sellainen epäterve ravinto on toinen katalyytti mitä sinäkin harrastat. tissien näkeminen epäruokapaikassa voi ehkä vähän lieventää keholle aiheutuvaa stressiä noin vanhana.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Tuttuni kuoli nelikymppisenä rintasyöpään ja me kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että narsistinen miehensä on suora tai epäsuora syypää. Pitkäaikainen ahdistus ja stressi saavat kummia aikaan kehossa. Olen kyllä miettinyt miten ihmeessä sitten kaikki ahdistuneet ja vangitut esimerkiksi eivät sairastu? Mutta tässäkin esimerkkitapauksessani vaimolla oli vaihtoeho: lähteä. Miksi hän ei tehnyt sitä ajoissa? (Itse asiassa tekikin, mutta palasi.) Suvussa ei ollut rintasyöpää.

Jotain tekemistä stressillä ja "negatiivisuudella" on asian kanssa.

Vierailija
Hannu Tanskanen

Onneksi olkoon! Entäs ikävyys-, happamuus-, katkeruus- ja kaunaisuuspuoli?

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Lepakko
Hannu Tanskanen

Onneksi olkoon! Entäs ikävyys-, happamuus-, katkeruus- ja kaunaisuuspuoli?

Kuten sanottu, olen terve kuin pukki. Kaikki saman ikäluokan ja nuoremmatkin ystäväni ovat kuolleet aikapäivää sitten, erityisesti urheilua harrastaneet. Minä olen säästänyt kehoani enkä liiku turhaan, auton oven avaan itse .

Vierailija

öh Hannu, voisitko hieman selventää tuota happo/emästeoriaa? Miten vatsahapot tai niiden puute liittyvät syöpiin yleisesti ottaen?

Enpä ole ennen kuullut tuollaista väitettä, päinvastoin joku täällä taisi joskus puhua emäksisyyden hillitsevän syöpien syntyä. Nimimerkki närästyslääkkeiden ystävä.

Vierailija

Ei syöpä häijyydestä tule. Se tulee siitä ettei oo sovussa ittesä kanssa. Se tulee niistä teoista mitä ei oo antanu ittellee anteeks.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Joskus luin tuollaisen teorian, en muista enää mistä. Hieman huolestunut olen nyt, kun joudun nauttimaan haponestolääkettä. Happo kuitenkin tuhoaa joitain bakteereja.
Jossain lounasti joukko ravintolassa ja yksi kuoli, hänellä oli legionelloosi. Hän oli ainoa joukosta, joka käytti protonipumpun salpaajaa (esim. Lanzo) ja happoa ei ollut tarpeeksi tappamaan bakteeria. Sinänsähän vatsahappo nykyisessä hygieenisessä urbaanissa yhteisössä on vain tarpeeton evoluutiojäänne raadonsyöjäkaudeltamme, hyvin pieni hapon määrä riittää tekemään happamuuden, jossa pepsiini toimii.

Vierailija

Elinympäristö ja elintapoihin liittyvät tekijät ovat osasyitä. Varsinkin runsas rasvojen käyttö, ruoan savustaminen, grillaaminen ja runsassuolaisuus sekä vitamiinien, hivenaineiden ja kuitujen selvä vaje saattaa altistaa syövän synnylle. Tärkein syöpää aiheuttava tekijä on tupakansavu, mutta tekijöitä on lukuisia.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Tiedetään, että syöpäisen elimistö on emäksinen

Skeptikoiden mukaan ei tiedetä.

Entä jos he tulivat kipujen takia kärttyisiksi eikä toisinpäin?

Vierailija
Valtz0r
Stephan Guyenetin blogin mukaan myös sokeri ja vehnä ovat vatsahappojen kannalta surkea juttu. Kyllä mä uskon että noi kaikki kolme on harmillisia asioita ja voi johtaa syöpään.

Tuo on kyllä ihmeellinen väite. Kaikki tuntemani ihmiset, jotka närästyksestä karsivät aika-ajoin saavat sen syötyään liian proteiini/rasvapitoisesta ruokaa. Keitetyt kananmunat ennen nukkumaan menoa ovat pahinta.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Hannu Tanskanen

Onhan noita syöpään sairastuneita - ja muutama siihen kuollutkin - piiriin sattunut. Laskiessa on otettava varpaatkin avuksi.

Eipä yhteenkään taida passata tuo määre "eläessään erinomaisen ikäviä ihmisiä, happamia, katkeria ja kaunaisia". Ei yhtään sen enempää kuin keskivertosuomalaiseen, joista noita ominaisuuksia kyllä helpolla löytää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Kulaushaikara
Tuttuni kuoli nelikymppisenä rintasyöpään ja me kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että narsistinen miehensä on suora tai epäsuora syypää. Pitkäaikainen ahdistus ja stressi saavat kummia aikaan kehossa. Olen kyllä miettinyt miten ihmeessä sitten kaikki ahdistuneet ja vangitut esimerkiksi eivät sairastu? Mutta tässäkin esimerkkitapauksessani vaimolla oli vaihtoeho: lähteä. Miksi hän ei tehnyt sitä ajoissa? (Itse asiassa tekikin, mutta palasi.) Suvussa ei ollut rintasyöpää.

Jotain tekemistä stressillä ja "negatiivisuudella" on asian kanssa.

Caroline Myss jossakin kirjoistaan kuvaili tositapauksen että nainen oli naimisissa miehen kanssa joka ei tuntenut minkäänlaista kiintymystä tai empatiaa vaimoaan kohtaan. Nainen sai jonkin syövän (en muista mihin kehonosaan), ja jossain vaiheessa hän muutti nukkumaan kynnysmatolle ettei vain vahingossakaan häiritse miestään öisin, mies sitten astui aina aamulla naisen yli kun piti mennä jonnekin. Nainen kuoli syöpäänsä.

Miksi ihmiset jäävät sellaisen kumppanin luokse jolle he ovat ilmaa tai paskan väärtti? En ymmärrä.

Joku tyyppi jonka luennolla olin kerran väitti että jokin tietty asia aiheuttaa vasemman rinnan syövän ja aivan toinen asia oikean rinnan syövän. Kuitenkin kaikitenkin rintasyövälle ominaista vaikutti/vaikuttaa(?) olevan se että nainen murehtii kaikkea mahdollista ja tekee muiden ongelmista omia huoliaan.

Noinkohan itsekkyydellä ja itsekeskeisyydellä saa vältettyä tuollaiset syövät? Jonkin vatsan alueen syövän kyllä takuulla saan itse elämäni lopulla (mieluummin lopulla kuin keskellä!), niin paljon vatsan/suoliston jne. alueella on ongelmia riittänyt lapsesta asti. En tiedä olenko erityisen häijy. Ehkä välillä vähän paha suustani, mutta periaatteessa en ole kauhean ilkeä ihmisiä kohtaan, oikeasti.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Sinänsähän vatsahappo nykyisessä hygieenisessä urbaanissa yhteisössä on vain tarpeeton evoluutiojäänne raadonsyöjäkaudeltamme, hyvin pieni hapon määrä riittää tekemään happamuuden, jossa pepsiini toimii.

Ilman happoja saat alkaloosin, lihakset kramppaa esim pallealihas, perikunta saa tapella että kuka joutuu ottamaan Toyotasi ja sinä itse boottaat.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Hannu Tanskanen

Kuten sanottu, olen terve kuin pukki.

No sitten syöpä ei varmaankaan tule häijyydestä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat