Arla-Ingman: Työväenliike aina maanpetturi

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Matti Vanhanen ei suostu enää menemään HOK-Elantoon, tämän siirryttyä yksinomaan ruotsalais-tanskalaiseen Arla-Ingman maitoon. Duunarien Elanto vain jatkaa työväenliikkeen maanpettuuruuden linjaa suosimalla ruotsalaista maitoa niin, ettei kotimainen enää edes mahdu hyllyyn.

Minä olen sosialistivanhempien perintönä peräti HOK-Elannon asiakasomistajajäsen ja käytän paljon paikkakunnan Prisma-marketia. Mutta, asioiden näinollen, pitääpä harkita K-kauppaan siirtymistä, on niiden supermarketti 200 m:n päässä ! Sinänsä vahinko, sillä HOK-Elannon systeemi, jossa asiakasomistajakortti on samalla E-pankin pankkikortti ja bonukset menvät suoraan pankkitilille, on upea, K-kaupan pistesysteemi on paljon vanhanaikaisempi. Toisaalta K-ryhmällä on usein hyviä asiakasetutarjouksia kodinkoneista yms.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija
Hannu Tanskanen
Matti Vanhanen ei suostu enää menemään HOK-Elantoon, tämän siirryttyä yksinomaan ruotsalais-tanskalaiseen Arla-Ingman maitoon.

Olet siis samanlainen pikkunen kuin Vanhanen, että pienissä asioissa pitää "säästää", kun taasen isot jutut pitää hankkia Amerikasta.

Vanhanen osti hallitusohjelman amerikasta - ja kehtaa kakara vielä vollottaa maidosta. Ei perkule sille riitänyt miljardit, joista olisi ollut varaa luoda kotimainen hallitusohjelma....
http://sinenmaa.blogspot.com/2010/03/ma ... doksi.html

Vierailija
Hannu Tanskanen
Minä olen sosialistivanhempien perintönä peräti HOK-Elannon asiakasomistajajäsen...

"... ehkä vähän sosialisti siis itsekin. Vielä olisin sosialistisempi kuin muut, vielä Marxiakin sosialistisempi."

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Viisikymmentä miljonaa litraa tänne ruotsinlaivoila tankeissa rahdattua maitoa ei ole "pikkuasia" ! O.k., enhän vastusta tuontia sinänsä ja terve kilpailu on jo laskenut monien elintarvikkeiden hintoja ja monipuolistanut valikoimaa, mutta kyllä pitää olla kotimainen vaihtoehto, siitä tässä on kysymys.
Jos maksaa enemmän, kuluttaja äänestää ostoillaan, moni haluaa silti suosia suomalaista !

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Taha
Hannu Tanskanen
Minä olen sosialistivanhempien perintönä peräti HOK-Elannon asiakasomistajajäsen...

"... ehkä vähän sosialisti siis itsekin. Vielä olisin sosialistisempi kuin muut, vielä Marxiakin sosialistisempi."

Minä sinulle muslimi vastaamaan ...

Sitä voi katsos toinen sukupolvi viisastuakin. Vanhempieni kanta oli sen ajan luoma, minä ajattelen omilla aivoillani !

Vierailija
Hannu Tanskanen
Jos maksaa enemmän, kuluttaja äänestää ostoillaan, moni haluaa silti suosia suomalaista !

Millä ruotsalaiset ostaa Nokian kännyköitä, elleivät he saa rahaa maidon myynnistä? Vai ehdotatko, että vastavuoroisesti ruotsalainen matkapuhelinoperaattori ei saa kytkeä Nokiaa liittymäänsä Ruotsissa?

Vierailija
Hannu Tanskanen
Vanhempieni kanta oli sen ajan luoma, minä ajattelen omilla aivoillani !

Olet ajatellut omilla aivollasi niin, että olet edelleen sosialistisen osuuskauppaketjun jäsen, käytät sen palveluita ja nostat bonuksia. Missä sen ajattelun piti näkyä?

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Niin ja kysymyshän on vain siitä ettei Valio pärjännyt hintakilpailussa Arlalle. Hintakilpailu kuuluu vapaaseen maailmaan, mutta tietysti myös Vanhasen ostoboikotti. Vielä ihmeellisemmäksi tämän Valion hinnan tekee tosiasia, että Ruotissa on korkeammat palkat ja tuotantokustannukset.

Asia mihin PITÄISI puuttua on todellinen hintakilpailu suurten kauppakeskittymien kesken. Tuli maito mistä tahansa, on se ylihintaista tuottajahintaan nähden. Kysymys tässä onkin siitä saako HOK/Elanto kotiin paljon vai vielä enemmän. Lidl myy suomalaista maitoa 20% hyalvemmalla kuin K- ja S-ketjut. Rehellinen Vanhanen olisi sanonut, että Suomalainen keskittynyt ruokatarikemyynti on p*****stä.

Lisään vielä mielipiteeni Valiosta; Valion juusto on markkinoiden mauttominta.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Taha
Hannu Tanskanen
Vanhempieni kanta oli sen ajan luoma, minä ajattelen omilla aivoillani !

Olet ajatellut omilla aivollasi niin, että olet edelleen sosialistisen osuuskauppaketjun jäsen, käytät sen palveluita ja nostat bonuksia. Missä sen ajattelun piti näkyä?

Ensinnäkin taha, katsopa ketjun otsikkoa, tässä on tarkoitus keskustella maitokaupasta, ei minusta ! Tasapuolisuuden nimissä käytän HOK-Elannon Prisman ja K-kaupan City-marketin
palveluja jotakuinkin 50:50. En myöskään kieltäydy tosiasioiden näkemisestä, vaikka niitä tarjoaisi vastapuoli. Tällä periaatteella mm. hyväksyin marraskuussa kommunisti-Kiinan kutsun vierailla "piilaaksossaan" Wuxissa tutustumassa aurinkovoimateollisuuteensa, joka nykyisin on maailman suurin ja laatu ylittää Kauppalehden mukaan USA:n ja Saksan !

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
sigfrid
Niin ja kysymyshän on vain siitä ettei Valio pärjännyt hintakilpailussa Arlalle. Hintakilpailu kuuluu vapaaseen maailmaan, mutta tietysti myös Vanhasen ostoboikotti. Vielä ihmeellisemmäksi tämän Valion hinnan tekee tosiasia, että Ruotissa on korkeammat palkat ja tuotantokustannukset.

Asia mihin PITÄISI puuttua on todellinen hintakilpailu suurten kauppakeskittymien kesken. Tuli maito mistä tahansa, on se ylihintaista tuottajahintaan nähden. Kysymys tässä onkin siitä saako HOK/Elanto kotiin paljon vai vielä enemmän. Lidl myy suomalaista maitoa 20% hyalvemmalla kuin K- ja S-ketjut. Rehellinen Vanhanen olisi sanonut, että Suomalainen keskittynyt ruokatarikemyynti on p*****stä.

Tuo kaikki on ihan totta. Minä EN vastusta kilpailua ja tuontia, vastustan sitä, että HOK-Elanto boikotoi kotimaista tuotetta. Kyllä kuluttajat äänestävät jaloillaan, mutta vaihtoehdot pitää olla !

Vierailija
Hannu Tanskanen
Ensinnäkin taha, katsopa ketjun otsikkoa, tässä on tarkoitus keskustella maitokaupasta, ei minusta ! Tasapuolisuuden nimissä käytän...

Hehe. Vielä kun kerrot, että miten vanhempiesi ostotottumukset liittyvät asiaan, niin hyvä tulee.

Hannu Tanskanen
Minä EN vastusta kilpailua ja tuontia, vastustan sitä, että HOK-Elanto boikotoi kotimaista tuotetta. Kyllä kuluttajat äänestävät jaloillaan, mutta vaihtoehdot pitää olla !

Kyse ei ole boikotista, vaan siitä, että tuottajat kilpailevat hyllytilasta ja Valio hävisi.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

En uskalla mennä K-kauppaan - pelkään niitä päähän putoavia palloja liikaa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Viisikymmentä miljonaa litraa tänne ruotsinlaivoila tankeissa rahdattua maitoa ei ole "pikkuasia" !

Eikös Arla pastöroi ihan suomalaista maitoa?
Eikai Ruotsiin ole nyt yht'äkkiä syntynyt niin jumalatonta maitoylijäämää, että se riittäisi kahden kansan tarpeisiin, vaan Arla vaan purkittaa Suomen navettojen maitoa.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
mensaani
Hannu Tanskanen
Viisikymmentä miljonaa litraa tänne ruotsinlaivoila tankeissa rahdattua maitoa ei ole "pikkuasia" !

Eikös Arla pastöroi ihan suomalaista maitoa?
Eikai Ruotsiin ole nyt yht'äkkiä syntynyt niin jumalatonta maitoylijäämää, että se riittäisi kahden kansan tarpeisiin, vaan Arla vaan purkittaa Suomen navettojen maitoa.

Suomalaisen ja ruotsalaisen maidon erottaa erilaisesta pakkauksesta. Arla-Ingman on suomalaista maitoa, ruotsalaisessa ei esiinny "Ingman" sanaa.
Arla maksaa vähän paremmin suomalaisille tuottajille, sekös Vanhasta harmittaa. Maalaiset karkaavat talutusnarusta.

Vierailija

Hyvä aloitus. Miksi juotte maitoa? Miksi rahdata kaupasta juomaa jota ei aikuinen tarvitse? Miksei voi ostaa sitä huoneenlämmössä säilyvää litlistä kuukausien tarpeet kerralla?

Suomikaupat (hurreilla on jokin salakytkös) on korruptoituneet ja kartelloituneet, joten välttäkää niitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat