Ostin ekat osakkeet säästöillä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei niin paljon oo rahaa, että kuuhun pääsis. Mutta ekat osakkeet ostin. Lähinä kai kuin ei pankkitilillä kannata rahoja pitää.

Ostin sellaisia osakkeita mitkä putoo, niin ihmiset myyvät niitä. Kemiraa ja Cramoa tuli ostettua. Jos sais vähän viinarahaa vaikka ensi joununa. Oon jo 50 euroa tienannut.

kovasti ne myy heti kuin punasta vilkkuu. Eihän kemira ainakaan mee nurin ja miksi sitä myyvät kuin se on iso firma. Cramo on konevuokraamo ja kuin taas rupee rakentaminen kannattamaa niin hyvät keppanarahat tienaan vaivatta.

Muut tekee hommat ja mää juon kurkusta alas niiden työntulokset

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija
tiäremiäs
Mutta ekat osakkeet ostin.

Sulla ei sitten ollut Tampereen puhelinossukunnan liittymää silloin, kun se osakeyhtiöitettiin.

Mulle on kaksi kertaa osunut osakkeita, vähän. Ne ensimmäiset mää heitin avaamattomassa kuoressa sen saman firman roskikseen.

Topi Sorsa
Seuraa 
Viestejä6
Liittynyt11.3.2010
tiäremiäs
Ei niin paljon oo rahaa, että kuuhun pääsis. Mutta ekat osakkeet ostin. Lähinä kai kuin ei pankkitilillä kannata rahoja pitää.

Ostin sellaisia osakkeita mitkä putoo, niin ihmiset myyvät niitä. Kemiraa ja Cramoa tuli ostettua. Jos sais vähän viinarahaa vaikka ensi joununa. Oon jo 50 euroa tienannut.

kovasti ne myy heti kuin punasta vilkkuu. Eihän kemira ainakaan mee nurin ja miksi sitä myyvät kuin se on iso firma. Cramo on konevuokraamo ja kuin taas rupee rakentaminen kannattamaa niin hyvät keppanarahat tienaan vaivatta.

Muut tekee hommat ja mää juon kurkusta alas niiden työntulokset

Tuo on ihan hyvä logiikka ostaa osakkeita. Juuri niitä pitää ostaa jotka on vielä halpoja. Tilanteesta riippuen kannatta kuitenkin katsoa mikä on firman Price per earnin luku (PE) ettei ihan persiilleen mene.
Järkevä sijoittaja ostaa pitemmällä tähtäyksellä ja katsoo tulevaisuuteen. Vähintään sellanen viiden vuoden periodi on hyvä. Osakkista pitää myös osata luopua silloin kun niistä rahaa saa. Kemira voi olla hyvä osinkojen "lypsykone" mikäli halvalla onnistuu saamaan.

Pikkuhiljaa ostelet lisää ja kasvatat massia.
Jos säkä käy, niin kakskyt vuotta etiä päin, voit lopettaa työt ja muuttaa thaimaaseen elelee osingoilla.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Oikein. Jos haluat kuuhun, niin säästämällä se voi toteutuakin. Eikä sukanvarteen, vaan semmoisiin joista tulee tuottoa ja on kasvun mahdollisuus. Osakkeet ovat erinomainen pitkän aikavälin säästösijoituskohde, kunhan on järki mukana muttei pelkää riskejä.

Toinen vaihtoehto olisi kouluttautua ESA:n astronautiksi. Luultavasti kuuporukkaa tullaan vielä rekryamaan kymmenen vuoden aikajänteellä tusinoittain. Taistelulentäjä tai luonnontieteiden ja/tai tekniikan tuplatohtori on hyvä lähtökohta ammatillisessa mielessä tälle uralle. Myös lääketiede on plussaa.

Rahalla tai tietotaidolla - itse ajattelin yrittää molemmilla. M-Real on mukavasti reilut 100% voitolla, tulin sijoittaneeksi siihen noin vuosi sitten suhteellisen paljon rahnaa. Eka väitöskirja on vielä hieman vaiheessa. Lentäjäksi en enää kykene.

Niin ja kun on kuuhun asti mennyt, eiköhän se ole sama jatkaa Marsiin saakka.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Itellä löytyy delta-osakkeita. Pieniä siivuja osakkeesta jotka on halvempia ja varmempia mutta tuottavat hitaasti. Nuoresta asti ollu ja aattelin että jos myöhemmin käyttäs opiskelun rahottamisessa.

Periaatteessa tuplaantunu kaikki rahat mitä pistetty siihen, 30e /kk vauhdilla.

Vierailija
Kosh
Rahalla tai tietotaidolla - itse ajattelin yrittää molemmilla. M-Real on mukavasti reilut 100% voitolla, tulin sijoittaneeksi siihen noin vuosi sitten suhteellisen paljon rahnaa. Eka väitöskirja on vielä hieman vaiheessa. Lentäjäksi en enää kykene.
Onneksi olkoon erinomaisesta kurssivainusta! Minä puolestani jätin toissa vuonna sijoittamatta melkoisen summan Wincapitaan ja toinen väikkäri on kutakuinkin aloittamista vaille valmis.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kosh
M-Real on mukavasti reilut 100% voitolla, tulin sijoittaneeksi siihen noin vuosi sitten suhteellisen paljon rahnaa.

Aika jännää. Eikö yhtiön tekemä tulos heijastu lainkaan osakekursseihin?

http://www.talouselama.fi/sijoittaminen ... 248111.ece

Noh, sinällään ei tule yllätyksenä, mihin sinä rahojasi sijoitat. Minun mielestäni olisi vastenmielistä tienata rahaa toiminnalla, jossa yhtenä oleellisena sijoittajien varoja kartuttavana tekijänä on potkia ihmisiä pellolle ja sulkea työpaikkoja.

Siis moraaliselta kannalta. Ei käytännössä. Käytännössä minun mielestäni paperitehtaat saakin sulkea.

edit. ok, ehkä se m-realin voitollisuus perustuu tähän ennusteeseen:

http://www.taloussanomat.fi/perusteolli ... 2010702/12

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kosh
M-Real on mukavasti reilut 100% voitolla, tulin sijoittaneeksi siihen noin vuosi sitten suhteellisen paljon rahnaa.

Aika jännää. Eikö yhtiön tekemä tulos heijastu lainkaan osakekursseihin?

Toki. Vuoden mittaan ko. firma on petrannut hirmuisesti. Myös tuloksen osalta, mutta varsinkin tulevaan tuloksentekokykyynsä kohdistuvien osodusten osalta, jota osakekurssit aina ensisijaisesti heijastelevat. Kukaan ei maksa osakkeissa menneisyyden menestyksestä, paitsi se joka menetää rahansa.

Aweb

Noh, sinällään ei tule yllätyksenä, mihin sinä rahojasi sijoitat.

No kiitos, olenkin arvellut että finanssiosaamiseni on avautunut sinullekin.

Aweb

Minun mielestäni olisi vastenmielistä tienata rahaa toiminnalla, jossa yhtenä oleellisena sijoittajien varoja kartuttavana tekijänä on potkia ihmisiä pellolle ja sulkea työpaikkoja.

Höpötystä. M-real ei tässä poikkea useimmista muista pörssiyhtiöistä. Suhdannevaihtelut koskevat enimmäkseen koko teollisuuutta. Lisäksi suurimmat laitosten alasajot lienevät taptuneet kilpailijoiden Stora Enson ja UPM:n toimesta.

Aweb

Siis moraaliselta kannalta. Ei käytännössä. Käytännössä minun mielestäni paperitehtaat saakin sulkea.

Moraallisessa mielessä valikoin sijoitukseni niin, etten tulisi aiheuttaneeksi viattomille vahinkoa. Esim. Turkistuottajia en voisi omistaa. M-Real on turvallinen yhtiö siksi, että se on vahvasti sidoksissa metsänomistajien osuuskuntaan, Metsäliittoon, jolloin on oletettavaa ettei se riistä ketään.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Lepakko
Kosh
Onneksi olkoon erinomaisesta kurssivainusta! Minä puolestani jätin toissa vuonna sijoittamatta melkoisen summan Wincapitaan ja toinen väikkäri on kutakuinkin aloittamista vaille valmis.

No mutta, sinähän olet tienannut sijoitushommisa suhteessa äärettömästi enemmän! Joten onneksi olkoon vain itsellesi!

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kosh
Aweb

Minun mielestäni olisi vastenmielistä tienata rahaa toiminnalla, jossa yhtenä oleellisena sijoittajien varoja kartuttavana tekijänä on potkia ihmisiä pellolle ja sulkea työpaikkoja.

Höpötystä. M-real ei tässä poikkea useimmista muista pörssiyhtiöistä.

Olenko jotain muuta väittänyt?

Kosh

M-Real on turvallinen yhtiö siksi, että se on vahvasti sidoksissa metsänomistajien osuuskuntaan, Metsäliittoon, jolloin on oletettavaa ettei se riistä ketään.

No niinpä varmaan.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kosh
Aweb

Höpötystä. M-real ei tässä poikkea useimmista muista pörssiyhtiöistä.

Olenko jotain muuta väittänyt?

Ok, siis sinun mielestäsi olisi vastenmielistä tienata rahaa. Minusta se ei ole, sillä velkaa on niin perkeleesti että ei meinaa nukutuksi saada. Moralisointisi ei siis omaa käytännön merkitystä.

Aweb

Kosh

M-Real on turvallinen yhtiö siksi, että se on vahvasti sidoksissa metsänomistajien osuuskuntaan, Metsäliittoon, jolloin on oletettavaa ettei se riistä ketään.

No niinpä varmaan.

Osoita, ettei, jos toista väität.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kosh

Ok, siis sinun mielestäsi olisi vastenmielistä tienata rahaa. Minusta se ei ole, sillä velkaa on niin perkeleesti että ei meinaa nukutuksi saada. Moralisointisi ei siis omaa käytännön merkitystä.

Myisitkö heroiinia lapsille päästäksesi veloistasi?

Kosh
Aweb

Kosh

No niinpä varmaan.

Olen osoittanut, mutta et usko.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kosh

Myisitkö heroiinia lapsille päästäksesi veloistasi?

En. Kai itsekin jotain tienaat jostain?

Aweb

Kosh
Aweb

No niinpä varmaan.

Olen osoittanut, mutta et usko.

Et ole.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kosh

En. Kai itsekin jotain tienaat jostain?

Juu, vähän. Hyvin vähän. Mutta en mitään siitä, että ihmisiä potkitaan pihalle ja että ympäristöarvoja poljetaan miten mielitään.

Kosh

Et ole.

Olen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat