Mopon sisäänajo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aikasemmin kyselin siitä mopon akusta ja nyt olen saanut sen kuntoon.
Nyt kun kevät on tullut ja kaikki niin pitäis alkaa ajamaan sisään tätä mun uutta skootteria. Tän näkönen suunnilleen
http://www.twostroke.se/graphics/groups/8218_m.jpg
Ohjekirjassa lukee että se pitäisi ensimmäiset 300km ajaa vain max 25km/h ja 300-1000km 35km/h, ja sitten vasta täysiä saa ajaa (45km/h).
Tämähän on aivan naurettavaa. Miten helkutissa voin noilla pienillä nopeuksilla saada noi kilometrit aikasex?
Sen takia nyt kyselen teiltä viisaammilta että olisiko teillä mitään vinkkejä tai ohjeita että miten voisin ton saada nopeemmin ajettua sisään. Tämä on nelitahti.
Kiitos!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tuossa lienee tärkeintä, että uuden karheana välttelet suuria rasituksia. Eli, ei pitkiä vedätyksiä isolla vaihteella ylämäkeen tms.
Tuossa taitaa olla tosin automaattivaihteisto. Alkuvaiheessa laakeripintojen kuluminen on suurinta, myöhemmin moottorin osaset ovat hioutuneet "oikeaan" muotoonsa.

Mainitsemasi ohje on optimoitu tilanteeseen, jossa halutaan pisin mahdollinen kestoikä moottorin/vaihteiston komponenteille.

Vierailija
murjaani
Tuossa lienee tärkeintä, että uuden karheana välttelet suuria rasituksia. Eli, ei pitkiä vedätyksiä isolla vaihteella ylämäkeen tms.
Tuossa taitaa olla tosin automaattivaihteisto. Alkuvaiheessa laakeripintojen kuluminen on suurinta, myöhemmin moottorin osaset ovat hioutuneet "oikeaan" muotoonsa.

Mainitsemasi ohje on optimoitu tilanteeseen, jossa halutaan pisin mahdollinen kestoikä moottorin/vaihteiston komponenteille.




Okei. Tässä on joo automaatti, tai siis variaattori.
Voiskohan sitä laittaa ton tuelleen seisomaan ja sit teipillä kaasu semmoseen asentoon että mittarissa lukee 25km/h? Vai onko se huono jos menee samoilla kierroksilla pitkään?
Toi ois kyl aika laiskan miehen taktiikka

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

hah, eihän tuo eka 300kilsaa ota kuin 12 tuntia, se on se eka aurinkoinen ja keväinen lauantai ku hyppäät skootterisi selkään ja hurautat 150 kilsan päähän mäkkäriin syömään

tuo seuraava 700 kilsaa ottakin sit jo 20 tuntia, se on viisainta jakaa kahteen osaan, eli käyt pari kertaa uudestaan mäkkärissä syömässä ja pyärähdät vähän kaupungilla siinä samalla.

ei paha ollenkaan. ja noilla vauhdeilla kerkee kattelemaan leskenlehtiä ojan pientareelta ja viedä äiteelle

Vierailija
ctx
Aikasemmin kyselin siitä mopon akusta ja nyt olen saanut sen kuntoon.
Nyt kun kevät on tullut ja kaikki niin pitäis alkaa ajamaan sisään tätä mun uutta skootteria. Tän näkönen suunnilleen
http://www.twostroke.se/graphics/groups/8218_m.jpg
Ohjekirjassa lukee että se pitäisi ensimmäiset 300km ajaa vain max 25km/h ja 300-1000km 35km/h, ja sitten vasta täysiä saa ajaa (45km/h).
Tämähän on aivan naurettavaa. Miten helkutissa voin noilla pienillä nopeuksilla saada noi kilometrit aikasex?
Sen takia nyt kyselen teiltä viisaammilta että olisiko teillä mitään vinkkejä tai ohjeita että miten voisin ton saada nopeemmin ajettua sisään. Tämä on nelitahti.
Kiitos!



Ohh, what's really going to bake your noodle:

http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

VM:ssa oli aikanaan artikkeli aiheesta. Vaatii kanttia tehdä toisin mutta ilmeisesti toimii.

-

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10604
Liittynyt16.3.2005

Höpsistä. Täysillä vaan liikenteeseen ja kymmenen minuutin kuluttua mopo on sisään- ja loppuunajettu ja männänpäässä reikä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Vedä vaan maksimiteholla, mutta sen verran vaihtelevaa ajoa, ettei kone leivo kiinni kuumenemisen takia. Jos ajelet varovasti pintakaasulla, 2t-kone ei saa tarpeeksi voitelua.

Vierailija
Denzil Dexter
Vedä vaan maksimiteholla, mutta sen verran vaihtelevaa ajoa, ettei kone leivo kiinni kuumenemisen takia. Jos ajelet varovasti pintakaasulla, 2t-kone ei saa tarpeeksi voitelua.



Ok. Tämä on 4-tahti.

Vierailija

Entäs jos laitat mopon telineeseen takapyörä irti maasta ja annat putputtaa itsekseen tyhjäkäynnillä pari yötä.
Itse voit juoda kaljaa/vaihtoehtoisesti siideriä samalla aikaa.
Laita sitten sisäänajettuun tehoputki niin kaupungin toisella puolellakin huomaavat uuden mopon tulleen maisemiin.

Vierailija

Parasta olisi pitää mopo liikkeellä jotta jäähdytys pelaa normaalisti. Itse en ole juurikaan sisäänajoja malttanut muuten ajaa, kunhan vältän aluksi rajoitinta vasten ajamista

Vierailija

Voi laittaa puhaltimen tai niinkuin tietokonenörtit tekevät, rakenna siihen nestetyppi- tms. jäähdytys ja tulee viritysvaraa.
Jopa 100 kW?
Parasta lienee 98 höystettynä lievästi nitrometanolilla.

Vierailija
ctx
Denzil Dexter
Vedä vaan maksimiteholla, mutta sen verran vaihtelevaa ajoa, ettei kone leivo kiinni kuumenemisen takia. Jos ajelet varovasti pintakaasulla, 2t-kone ei saa tarpeeksi voitelua.



Ok. Tämä on 4-tahti.

Siitä huolimatta. Täysilä vaan. Se moupädi kestää max 2v. So, miksi ei täpöllä aina.
Varo tienristeyksiä joissa on hiekkaa. Siinä lähtee helposti eturengas alta.

Vierailija
ctx
Kumpi on muuten parempaa tuohon, 95 tai 98 pensa? Hinnalla ei oo välii.



Oktaaniluku kuvaa puristuskestävyyttä, ellet nosta puristussuhdetta, ei mitään väliä.

Vierailija

Ehdottomasti, kovaa ajoa vaan. Töitä hakiessa on sitten hyvä mainita, että on joskus mopojakin tullut korjailtua.

Mopon pitää olla liikkessä, ei missään pukilla narisemassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat